Softshell wedstrijdjasje

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lightblue

Softshell wedstrijdjasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 20:13

Ik ben op zoek naar een nieuw wedstrijdjasje, en na wat googlen kwam ik uit bij een aantal softshell wedstrijdjasje. Ik heb hier zelf echter geen ervaring mee, maar het leek me wel een erg fijn materiaal voor een wedstrijdjasje. Ik ben dus erg benieuwd naar ervaringen hiermee haha.
Daarbij zou ik het ook op prijs stellen als jullie nog tips hebben voor bepaalde merken en/of modellen :)
Ik rij momenteel M dressuur en ben 15 jaar. Ik ben op zoek naar een zwart, kort jasje, zonder te veel "blingbling", mooi getailleerd, en dus van softshell gemaakt.

Oh en voel je vooral vrij om foto's te delen! :)
Ik hoop trouwens dat ik dit topic in het goede onderdeel heb geplaatst, sorry als dat niet het geval is haha.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:12

Ik vind het super fijn materiaal. Lekker soepel en niet zweterig. Maar dan wel die van spooks of animo. harry's horse heeft ook zo'n jasje, maar dat vond ik zo'n stijf ding.

Gentlegiant

Re: Softshell wedstrijdjasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:14

Idd spooks :j
Ik heb er een van hh gepast en heb normaal maatje M en hierbij was L me nog te krap!

Die van spooks zijn wat duurder maar je merkt het wel qwa kwaliteit hoor! zeker een aanrader

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:22

Ik heb een softshell jasje van Esperado, superfijn ding!

Die van Harry's Horse vond ik ook niet fijn zitten. :n

TessNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:28

Ik heb de Harry's horse st. Tropez, ik vind het een heel fijn jasje nu een keer echt mee gereden en zat super! :)

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:29

TessNero schreef:
Ik heb de Harry's horse st. Tropez, ik vind het een heel fijn jasje nu een keer echt mee gereden en zat super! :)

Ja ik heb ook zo een jasje van de harrys horse, hij zit echt super! ( hoi tess xp )

Daniekvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:46

Ik heb de St. Tropez van Harry's horse. Heb ben in het bruin en zwart. Vind het superfijn jasje, zit mooi en sluit goed aan. Denk niet dat ik ooit nog wat anders wil dan shoftshell.

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:56

Ik heb de ir starlight! Het zit zo lekker gewoon heerlijk beweeglijk nergens id weg! En krijg veel complimenten over hoe mooi die zit! Ik ben heel blij ermee!

lightblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 08:43

Hmm, dank voor reacties! Misschien toch maar even langs de divoza dan.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 09:09

Ik heb ook een Spooks jasje, hij was wel ietsjes duurder maar zat zoveel mooier dan de HH bij mij. Ik ben er nog steeds super blij mee, erg fijn materiaal :)

loezepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:03

Ik heb er goede ervaringen mee! Erg fijn en lekker flexibel

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:08

Ik heb er eentje van lamicell! Zit heerlijk, mooi afgewerkt met diamantjes. Maat is idd wel anders, vooral bij mij omdat ik best brede schouders heb. Normaal heb ik in bijna alles maat 36 of 38, nu werd dat maat 40.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:12

Ik heb een spooks en een hh, vind de spooks echt veel mooier en zit veel soepeler! Ook een stuk koeler, die hh zweet ik me eige helemaal kapot in, maar als het straks heel koud is, trek ik mooi de hh aan :j
Ik heb overigens van beide maat XS en ben 16 jaar :)

MGasseling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:47

Ik houd dit toppic ook even in de gaten :j

lightblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 17:01

sannedeedee1 schreef:
Ik heb een spooks en een hh, vind de spooks echt veel mooier en zit veel soepeler! Ook een stuk koeler, die hh zweet ik me eige helemaal kapot in, maar als het straks heel koud is, trek ik mooi de hh aan :j
Ik heb overigens van beide maat XS en ben 16 jaar :)

Ja dat vroeg ik me ook al af, want softshell is natuurlijk wel erg "warm" materiaal. Dus ik weet niet of dat HH jasje zo handig is in het outdoor seizoen straks..

lightblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 17:02

Het viel me trouwens wel op dat dat jasje van HH wel een beetje erg gekopieerd is van spooks, zo ver als ik het kan zien op foto's dan :=

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 17:34

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:46

ik vind dat de jasjes nu ook weer niet zo warm zijn :) en als het zo warm is dan mogen we meestal in zomeroutfit starten, dus zonder jasje :j

ps: maargoed mijn jasje heb ik nog niet zo lang dus misschien toch maar afwachten tot de zomer om dit te denken _/-\o_ _O- _O-

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:14

Vind je die harry's horse niet warm? :oo
Na 5 minuten op mijn pony zweet ik me al kapot , als t buiten 20 graden met zon is, val ik zo wat van mijn stokkie af..... nee voor mij de spooks, en alleen als het echt koud is dat jasje van HH .

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:28

De nieuwe BR Competition collectie heeft ook softshell jasjes, die kan je in gewoon zwart of blauw krijgen, maar kan je ook pimpen met extra kraagjes of zakjes.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:57

Ik heb een jasje van softshell jasje van Robby's heel fijn ding! Zit veel prettiger als mn andere jasje van Pikeur(wol mix). Die is een heel stuk stijver. Moet wel zeggen dat ik het nog steeds snel warm heb in dat jasje(met deze temperaturen prima maar van de zomer is het wel zweten hoor) maar het is minder vervelend als in mn pikeur, die is ook erg warm maar wordt ook er erg log van...

NH_ELF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:10

Heel fijn materiaal ! Wel warm, maar weer niet te warm vindt ik (ik ben wel een redelijke koukleum, dus het zou zomaar kunnen dat anderen het dus wel snel te warm vinden)

lightblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 18:23

Zag van de week ook jasjes van het merk kentucky, ook softshell. Voelde erg dun aan! Ook iemand ervaring met dat merk toevallig? :)

lightblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 18:25

dieseltje09 schreef:
Ik heb een jasje van softshell jasje van Robby's heel fijn ding! Zit veel prettiger als mn andere jasje van Pikeur(wol mix). Die is een heel stuk stijver. Moet wel zeggen dat ik het nog steeds snel warm heb in dat jasje(met deze temperaturen prima maar van de zomer is het wel zweten hoor) maar het is minder vervelend als in mn pikeur, die is ook erg warm maar wordt ook er erg log van...

Die met de rits? Die vond ik namelijk erg mooi en sportief. Alleen stond er niet iets in het reglement over dat er knopen op een wedstrijdjasje moeten zitten?

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:15

Ja klopt Lightblue. Een rits is reglementair toegestaan hoor. Vroeger niet maar sinds alle kleuren ook zijn toegestaan staat er niets meer over knopen in het reglement. Alleen dat het een colbert moet zijn met een kraag. Deze mag dus gewoon, zelfs nog nagevraagt bij de KNHS haha