martine0503 schreef:Ik heb mijn paard alleen klinisch gekeurd. Zou het een paard boven de 8.000/10.000 zijn dan zou ik ook foto's maken. Beetje afhankelijk dus ook van de prijs en ook hoeveel belang je erbij hecht. Vaak genoeg gezien dan een paard met een bemerking gezonder door het leven gaat dan een paard zonder enige bemerking. Wil overigens niet zeggen dat ik het onzin vind.
Ik laat inmiddels altijd op de foto zetten. Of ie nu duur is of goedkoop. Kan heel goed dat een paard met een bemerking er nooit wat aan krijgt, maar dat wil ik dan graag van tevoren weten. Zodat niet, als je het paard hebt opgeleerd, er tijd, geld en energie ingestoken hebt, moet constateren dat hij iets heeft waardoor hij onbruikbaar is en dat dat iets is wat je van tevoren had kunnen weten.
Juist in de lagere prijsklasse worden heel veel paarden aangeboden met gebreken en is het risico dat je dus een paard aankoopt die wat heeft groot. Zeker als een paard in die prijsklasse een beetje leuk kan lopen, dan moet je helemaal op je quivive zijn.