Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

[WD-V] Hoe mooie knotten maken? Sjira schreef:Als de manen heel lang zijn wordt het lastig hoor. Mijn paard heeft best dikke manen en een sportcoupe. Als ik de manen iets te lang niet trek dan worden de roosjes al minder mooi. Normaal heb ik ca 9 roosjes maar dan moet ik er al 11 doen. Dus een optie is misschien om heel veel roisjes te maken maar de vraag is of dat bij je paard past... Waarom geen hengstenvlecht dan?
Relaxed schreef:Juist met lange manen kun je mooie grote knotten maken.. Ligt er alleen aan of de manen dik zijn of niet. De 1e slagen van de vlecht een beetje los vlechten, rest strak. Dan oprollen ook eerst strak en naar de hals toe wat losser en vastzetten met draad. Afhankelijk van de dikte van de manen bepaal je de breedte van de knot. Is het de arabier in je profiel? Dan verwacht ik dat je vrij brede knotten kan maken
Edit: Ik heb het dan over zulke knotten[WD-V] Hoe mooie knotten maken?
. _San87_ schreef:Als ik lange manen moet knotten dan vlecht ik een deel en vouw dat dubbel, de pluk haar dat overblijft vlecht ik met de volgende vlecht mee, zo krijg ik een mooi verdeelde rij knotten van ongeveer gelijke grootte.

JanineMN schreef:_San87_ schreef:Als ik lange manen moet knotten dan vlecht ik een deel en vouw dat dubbel, de pluk haar dat overblijft vlecht ik met de volgende vlecht mee, zo krijg ik een mooi verdeelde rij knotten van ongeveer gelijke grootte.
Klinkt als een goed plan!
Ook met naald en draad?
Heb je misschien een foto met resultaat?
Evelienepien schreef:Kan je niet helpen met tip roosjes maarre misschien wel van dik na dun![]()
Mijne heeft dat dus ook en ik heb bij kruid vat ooit eens van die nepharen/ extensions fekocht!
Die plant ik aan de binnenkant van manenkam en vlecht het mee![]()
Niemand die het in de gaten had
TurboTinker schreef:Hier een tinker met manen van 80 cm
[ Afbeelding ]
Mooi verdelen in 7. Vlechten, dubbelslaan en dubbelslaan telkens doorsteken met de naald.dat t op elkaar blijft liggen. En dan een roosje maken.
Ik kwam op YouTube deze manier tegen, gebruikt of kent iemand die en werkt het goed? Ik ben namelijk bang dat ik de knoop er niet meer uit krijg.
Kan altijd nog een hengstenvlecht maken maar [naam] zou er met knotten wel heel gaaf uitzien denk ik zo. 

maar die wikkel je om het uiteinde en dan doe je er een elastiekje om zodat het blijft zitten!