hoe zo snel mogelijk een paard verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xbelieveitx

hoe zo snel mogelijk een paard verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 13:53

Sorry als het hier verkeerd staat.

wij hebben een haflinger te koop staan.ze staat nu ong. 2 weken te koop. Maar tot nu toe is er nog maar 1 serieuze beller geweest. En ze moet met enige spoed weg want ze is nu al zo ongeveer 8 weken niet gereden omdat het totaal niet goed gaat. Ik heb haar op bokt en marktplaats te Koop staan.
weet iemand wat ik verkeerd doe?
alvast bedankt.

Vjestagirl

Re: hoe zo snel mogelijk een paard verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:53

Naar een handelaar gaan?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:55

Jansen van den Hout bellen

BTW voor de vraagprijs heb je een braaf gereden haf met stamboekpapier...dus ik zou sowieso de prijs omlaag doen of handelaar bellen. (maar die geven ook niet veel)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 30-12-14 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Mag ik je advertenties zien?
Mag ook via PB.

Ragdollcat

Het is een slechte tijd he en ook nog eens vol met de feestdagen.

Ik zou zeggen: heb meer geduld, het kan zomaar maanden tot 1 jaar duren.

Natuurlijk de snelste weg is en dat weet je ook wel: handelstal, als je er perse er snel vanaf wilt.

Niet de meest aardige weg/ manier.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 30-12-14 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Als ze al 8 weken niet meer gereden is is het inderdaad vrij lastig om er een koper voor te vinden. Je kan dan inderdaad beter een handelaar zoeken zoals Vjestagirl zegt of iemand vinden die haar wil doorrijden, betere foto's laten maken en hopen dat je dan tegen de juiste persoon aanloopt.

Ragdollcat

Re: hoe zo snel mogelijk een paard verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:56

Maar een goede en eerlijke handelsstallen bestaan wel maar daar moet je wel goed naar zoeken......

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 13:58

We willen haar best naar n handelaar doen,maar ze is best wat waard,en uit onze ervaring weten we dat niet alle handelaren er veel voor geven. Op z'n minst willen we er €1400 voor.

advertentie staat in m'n onderschrift,m'n vader wil der zo snel mogelijk weg hebben omdat ze nu alleen maar geld kost en ik en m'n zusjes kunnen niet rijden. Ikzelf wil wel dat ze een goed baasje krijgt.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:58

Wellicht ligt het aan je advertentie, de foto's die je erbij hebt geplaatst, de omschrijving etc.
Het kan ook liggen aan de tijd van het jaar.

Persoonlijk zou ik je pony niet aan een handelaar verkopen, maar gewoon wachten tot een goed huisje. Als je niet wilt rijden kun je altijd nog, longeren, wandelen of grondwerk met hem doen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:59

Naar een handelaar ja...

Een goede duidelijke advertentie met mooie foto's helpt ook een stuk.
Daar moet een goede standfoto, mooie rijfoto en eventueel een foto los in beweging bij zitten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:59

Heb de boktlink gezien en dit zijn mijn tips:

Zorg voor een tijdelijke bijrijdster, die het paard doorrijd.

Maak goede foto's, zoek een (hobby)fotograaf die echt mooie foto's maakt.
Maak rijfoto's zonder hulpteugels, dit schrikt mensen af. Paard zou wel moeilijk zijn, stout of heeft iets.

In je advertentie staat veel is dit, is dat.
Probeer wat dingen op te sommen zoals:
Heide is:
- niet geschikt voor..
- lief voor
- kan tegen....

Dat staat wat netter.
En hoofdletters.

Een advertentie is eigenlijk een soort visitekaartje voor je paard, dus mensen kijken ook naar netheid.

Succes!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:00

Als je echt snel van haar af wil moet je haar naar een handelaar brengen. Maar de vraag is natuurlijk of je dat wil.
2 weken te koop is overigens niet zo lang hoor, meestal staat een paard best een tijdje langer te koop.
Verder zou ik de tekst in je advertentie wat zakelijker maken en een paar van de wat minder voordelige foto's er uit halen. Bijvoorbeeld die eerste twee rijfoto's, die voegen echt niets toe. Ook heb je meerdere foto's van een grazende pony in de advertentie staan, dat is teveel van hetzelfde.
Zorg dat de pony er netjes uit ziet, maak een hoofdfoto, een goede standfoto waarop je de hele pony ziet op een vlakke ondergrond, een bewegingsfoto los en als het lukt een mooie rijfoto. Als je geen foto's hebt waarop ze netjes onder het zadel loopt kan je er beter helemaal geen rijfoto's in zetten.

Succes!

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 14:00

We willen de prijs best naar beneden doen, wijzelf hebben haar voor €1750 gekocht en kom toen bijna niks,wij willen haar best verkopen voor €1400.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:01

gerlinda12 schreef:
We willen haar best naar n handelaar doen,maar ze is best wat waard,en uit onze ervaring weten we dat niet alle handelaren er veel voor geven. Op z'n minst willen we er €1400 voor.

advertentie staat in m'n onderschrift,m'n vader wil der zo snel mogelijk weg hebben omdat ze nu alleen maar geld kost en ik en m'n zusjes kunnen niet rijden. Ikzelf wil wel dat ze een goed baasje krijgt.

maar een paard wat niet te rijden is, is nu niet veel waard :o (wat ik begrijp is ze nu niet braaf)

Als je de volle mep wil krijgen, zal ze goed te rijden moeten zijn.....ik neem aan dat je dat beseft?

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 14:02

Weten jullie dan misschien een goede handelaar omgeving Veenendaal?

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:02

paard is altijd (snel) te verkopen! Ligt eraan wat je er voor hebben wilt.

Ook al krijg je minder als gewenst, je bent dan iig wel van de maandelijkse kosten af. Als je de pony nog een paard maanden houdt is dit duurder dan nu de pony (te) geodkoop te verkopen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:03

Ik heb eens even naar je advertentietekst gekeken, en daar wat in geschoven. Ik denk dat het zo een stuk leesbaarder is.

Heidi is een erg vriendelijke, sociale en leergierige pony.
Leeftijd: 5 (2009)
Stokmaat: 1.45 m.
Vader:
Moedersvader:
Reden van verkoop:

Heidi is een echte knuffelpony die gefrut en getut heerlijk vindt.
Ze kan goed overweg met paarden en andere dieren.
Ze is verkeersmak, en gewend aan wandelingen en buitenritten langs de weg en in het bos.
Ze is trailermak en laat zich erg makkelijk laden.
Ook de hoefsmid, dierenarts en tandarts vormen geen enkel probleem. Heidi is dan ook altijd ingeënt, staat keurig op haar voetjes, ze is gechipt en voorzien van een paspoort.

Heidi kan erg netjes lopen en heeft ruime gangen, en is zeker geschikt voor de dressuur sport, maar zou het ook goed doen als recreatie pony.
Kan ook een sprongetje maken maar dit heeft bij ons geen prioriteit gehad.
Ze is niet geschikt voor de beginnende en bange ruiter omdat...
Een filmpje van Heidi in actie: https://www.youtube.com/watch?v=WZUsNe6rxMs

Bent u nieuwsgierig geworden? Bel of mail gerust en kom eens kijken bij onze Heidi.
Beller is sneller!

Vraagprijs: €1750
Mag ook naar handelaren en maneges

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:04

Ik zou de zin niet geschikt voor beginners of bange ruiters veranderen in " heeft een consequente ruiter nodig."

Dat schrikt mensen minder af.

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 14:04

ZE is goed te rijden,maar ik ben heel snel bang en angstig voor paarden en ze kan nogal eens uitproberen.er hebben ook weleens mensen opgereden die haar als uitdaging zagen en dat ging heel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:05

gerlinda12 schreef:
We willen de prijs best naar beneden doen, wijzelf hebben haar voor €1750 gekocht en kom toen bijna niks,wij willen haar best verkopen voor €1400.

Ook voor 1400 euro verwachten de meeste mensen alsnog een paard wat niet 8 weken stil heeft gestaan. Ik zou voor een paard die niet goed te rijden is of waar in ieder geval 8 weken niet op gereden is ook niet zo veel voor bieden. Heeft ze papieren bij d'r paspoort, is ze gekeurd, is het een merrie die eventueel dus voor de fokkerij nog interessant is op papier? Dat zijn ook dingen om rekening mee te houden; 1400 euro voor een merrie zonder stamboekpapier die ook nog eens niet te rijden is nu, zou ik ook nog aan de hoge kant vinden. Ik neem aan dat er wel iemand een keer gaat vragen of je haar wilt voorrijden?

Ook het 'dressuurfilmpje' valt eigenlijk al erg weinig aan te zien, en hetgeen wat er dan aan te zien is is dus ook verouderd als ik het goed begrijp..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-12-14 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:06

Ik zie zo al 3 filmpjes waar ze met bijzet gereden wordt. Daar haakt een gedeelte denk ik ook gelijk bij af.
Goede verkoop foto's bij de advertentie zoals hierboven al wordt aangegeven. 2 weken te koop vind ik overigens ook nog niet lang hoor. Succes met het vinden van een goed baasje

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 14:06

We weten niet hoe ze is bij de tandarts,is nog nooit bij haar geweest,en ze heeft geen stamboom

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:07

max66 schreef:
paard is altijd (snel) te verkopen! Ligt eraan wat je er voor hebben wilt.

Ook al krijg je minder als gewenst, je bent dan iig wel van de maandelijkse kosten af. Als je de pony nog een paard maanden houdt is dit duurder dan nu de pony (te) geodkoop te verkopen.

Inderdaad, oud stalgenoot wilde persé 1000€ voor der paard, kreeg een bod van 750€. Heeft ze afgeslagen. Paard is uiteindelijk na 5 of 6 maanden wel voor 1000€ verkocht, zij blij, alleen even vergeten dat ze 260€ aan stalling betaalde per maand, er nog een enting en 2 keer smid bij kwam.....
Laatst bijgewerkt door gr_roos op 30-12-14 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:07

Kan ze nu niet bereden worden? En om welke reden is dat?

verder is het snelst een handelaar bellen maar ze geven minder.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:08

Ik zit trouwens net even naar je filmpje te kijken, maar die is ehrm... niet zo nuttig. Je kijkt eerst 20 seconden naar een lege akker. Dan kom jij aangereden, vanuit een hoek die erg onhandig is om bijvoorbeeld gangen te beoordelen. Dan zit je weer 20 seconden naar een lege akker te kijken. etc.

Dat is geen manier om je paard te presenteren. Misschien kun je haar los in een bak, weiland of longeerbak even alle 3 de gangen laten lopen, zowel linksom als rechtsom? En dat dan filmen?