Ponyhof Aagtekerke

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manon124

Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 17:51

Hoi iedereen! :)

Mijn ouders vertelden me onlangs dat ik binnenkort een eigen pony/paard mag. Ik was dolgelukkig natuurlijk! :D Nu zijn we aan het uitkijken naar leuke stallen en fokkerijen waar leuke paarden en pony's te koop staan. Nu was ik eens aan het rondkijken op het internet en kwam ik de site van Ponyhof Aagtekerke tegen. Persoonlijk zagen daar enkele paarden en pony's er heel leuk uit. Ik vroeg me af (omdat ik ook niet in Nederland woon) of die pony's ook zo goed verzorgd worden als op die foto's? En worden die pony's ook aangeboden voor verkoop? Hopelijk reageren er hier een paar mensen met ervaring met dat hof op! :)

bente_sat

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:57

Het is een manege waar veel ponykampen worden georganiseerd, ben er zelf lang geleden een keer geweest en toen zagen de pony's er prima uit. Helaas hoor ik wel een andere dingen en ik denk dat vooral in het zomerseizoen de verzorging beter kan maar over het algemeen zijn hrt gezonde pony's lijkt me. Omdat het een manege is zal waarschijnlijk gelden alles is te koop voor de juiste prijs. Een brave pony levert voor hen veel geld op, wil je er een hebben zal je behoorlijk wat geld moeten betalen ben ik bang

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:59

fjordlief123 schreef:
Slechte manege

Daarom is het de leukste manege van Nederland geworden... :')

Edit: paarden zijn meestal te koop. Zitten soms echt leuke tussen.

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:00

Toen ik er nog kwam, vond ik het wel een goede manege. Ik heb James op winterstalling gehad, erg leuk beestje! <3 De rest van de paarden van toen vond ik ook wel leuk.
Persoonlijk zou ik niet zo snel een paard daar kopen omdat ik de prijs belachelijk hoog vind voor wat je krijgt. Maar dat is vaker op maneges.

manon124

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 18:03

Heb ook gelezen dat het de leukste manege van Nederland blijkt te zijn, maar ook dat singelwondjes niet verzorgd worden en kreupele paarden toch mee moeten rijden? Zelf ken ik het hof niet dus dit is geen aanvallende reactie :)
yvje86: Zitten inderdaad leuke tussen!

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:04

Dit is een manege en zo ver ik weet doen ze hier niet snel hun paarden weg, tenzij je er een goede prijs voor neer legt. Deze paarden die hier op staan hebben al veel rondjes gelopen en veel ruiters op hun rug gehad.

manon124

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 18:07

Hmm dus meer paarden die op 'automatische piloot' rijden zoals we het hier zeggen, te noemen? Misschien toch niet langsgaan daar.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:09

je kan ook op marktplaats ed kijken. Als je dan bij een paard gaat kijken zou ik een ervaren persoon (instructrice oid) meenemen :D

Madje1992Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:14

Ik heb er zelf een pony van gekocht. Pony is super, vond de manege zelf wat minder.
Het is inderdaad de leukste manege van Nederland, maar dat zegt in principe niks over de verzorging van de paarden. Het kwam regelmatig voor dat er paarden met singelwondjes liepen. Ook waren er paarden die onregelmatig liepen, al weet ik niet of dit eenmalig was of dat dit meerdere keren is voorgekomen.

In principe is ieder paard te koop, mits je er genoeg geld voor neer legt.

Paarden lopen daar veel, maar je kunt ze ook eerst op winterstalling krijgen, kost je 150 euro en je moet de DA inenting en hoefsmid gewoon zelf betalen. Maar dan heb je wel een lange proefperiode. Je mag namelijk in die periode je paard als eigen beschouwen, en dus ook naar jouw stalling verplaatsen. Je zit er dan wel ook echt een half jaar mee, dus als je het niks vind dan heb je pech.
Ook ideaal om dan het paard te keuren als je het wel wilt.

Ik heb er een super pony aan overgehouden, maar ga daar niet nog een keer een paard of pony kopen.

manon124

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 18:15

billy3015: Aangezien wij van België zijn is dat niet zo handig om naar Nederland te rijden en daar aangekomen te zien dat het paard dat we zouden gaan kijken helemaaaaal niet in de gezondheid verkeerd zoals we zagen op foto's ed, om dan all the way down terug te keren naar België :) Dus we willen er zeker van zijn dat de manege of fokkerij te vertrouwen is, en hier eens mensen aan te spreken met ervaring :)

manon124

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 18:17

Madje1992: Wat leuk dat je er een geweldige pony aan hebt overgehouden! :D Is inderdaad een risico, want de kans dat je er een slechte pony uitkiest, is 1/2 volgens mij.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:25

Welke heb je op het oog als ik vragen mag :)

Mag ook via pb.

manon124

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 18:31

yvje86: Heb nog maar 1x in een haastje hun paarden bekeken, maar Zoë en Vienna sprongen er toch wel uit. Zelf zoek ik een vrij groot paard (aangezien ik 1m68 ben) en eentje met een goede basis dressuur waarop ik zou kunnen verdergaan :) Maar via 3 foto's en een beschrijving van 2 regels lang kan je geen oordeel vellen, vind ik ;)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:40

manon124 schreef:
billy3015: Aangezien wij van België zijn is dat niet zo handig om naar Nederland te rijden en daar aangekomen te zien dat het paard dat we zouden gaan kijken helemaaaaal niet in de gezondheid verkeerd zoals we zagen op foto's ed, om dan all the way down terug te keren naar België :) Dus we willen er zeker van zijn dat de manege of fokkerij te vertrouwen is, en hier eens mensen aan te spreken met ervaring :)

In België bestaat Mp toch ook? Je kan idd beide opties open houden dus hier in NL fokkerij oid kijken en in België naar particulier :o

manon124

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 18:47

Mijn ouders vertrouwen kapaza en 2dehands.be en zo'n dingen niet zo goed, alhoewel ze niet allemaal oplichters zijn natuurlijk :) Ze betalen liever ietsje meer voor een paard dat uit een manege, stal of fokkerij komt dan een ziek paard aan te kopen dat een fortuin kost aan dierenartsen, wat wel te verstaan is, denk ik? :) En daarom vinden ze het geen probleem om naar Nederland te rijden als het moet. Trouwens, heb je ervaring met stal Doorstap? Ik botste net even op hun site :)

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:50

Heb je een pbtje gestuurd. :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:54

stal doorstap niet doen!! Echt niet..vriendin van mij heeft daar een pony vandaan en dat is geen pretje!

Ponyhof ken ik niet maar ziet er leuk uit..gewoon eens gaan kijken en proberen.een paard meteen kopen is soiwrso geen goed idee. Eerst even een paar keer proberen!

Madje1992Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:00

Als je het paard laat keuren door een onafhankelijke DA kun je best een paard van ponyhof uitkiezen als je daar een leuk paard hebt gezien. Dan heb je al wat meer controle gehad en weet je ook beter of het paard iets ernstigs heeft.

Want Ponyhof is volgens mij niet het type dat de paarden verdoofd of iets ermee doet als er iemand voor het paard komt kijken.

manon124

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 19:03

gekvanfleur: op 1 negatief commentaar van de stal ga ik me niet baseren :) Heb al veel goede dingen erover gehoord, en mails gelezen van mensen die daar hun paard gekocht hebben die vol lof over de stal spreken... Zelf ken ik de stal dus niet, aangezien ik in België woon, maar denk wel dat het stukken beter is dan Aagtekerke. Maar bedankt voor je reactie :)
Madje1992: doet stal doorstap dit wel dan? Paarden verdoven?

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:04

Het is dan misschien wel de leukste manege van Nederland, maar dan moet je je ook bedenken wie er stemmen. Ze hebben gewoon heel veel kinderen per jaar die alleen naar het plezier en niet naar het welzijn van de paarden kijken, dan is er al snel gestemd.

Ponyhof is heel erg commercieel, paarden zijn daar puur geldmachines. Dit is natuurlijk niet erg, maar je kan je bedenken dat je voor het zelfde geld een hoger opgeleid paard kan krijgen.

Op zich hebben ze prima paarden, maar ik denk dat het lang duurt voor ze weer proberen een band met een mens te maken, ze krijgen in de zomer namelijk zonder moeite 3 verschillende ruiters per dag op hun rug.

manon124

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 19:14

Claudxx: Ik denk ook dat dat 1 van de redenen is waarom het de zogenaamde leukste manege is van Nederland: Heel veel kleine kinderen vinden pony's natuurlijk super, en ze zijn ook mooi daar is geen discussie over. Maar verzorging telt zeker ook zeer zwaar mee en daar hebben zij natuurlijk nog geen besef over. Hen kan het niets schelen dat die dieren zoveel moeten rijden en afzien, zolang zij maar gereden hebben met hun lievelingspony. Ik zal nog zien wat ik doe, het is mogelijk dat er een goed paard tussenzit, maar er zijn nog zoveel andere stallen die belovende paarden hebben :)

sarahmango

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:10

Ik ga nu al 5 jaar achterelkaar ernaartoe op kamp en ik vind het heeeel leuk en leuke paardjes ! ik vind dat de pony's daar niet slecht verzorgd worden en ze zijn ook niet zo vaak kreupel enzo, sommige hebben wel eens een singelwondje maar dan verzorgen ze dat meestal en krijgt de singel een bondje eraan dus ik vind het zelf een goede en leuke manege!
ik zou zelf wel gaan kijken, en Vienna en Zoë zijn heel leuk en totaal niet 'automatische piloot' paardjes!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:03

@powniewhonie , ik heb ook nog op gabanna gereden, die is niet op 3 jarige leeftijd door de bliksem overleden?! :=

--

Er worden heel veel pony's doorverkocht daar, zitten ook echt hele fijne dieren bij. Vooral de paarden die er nog niet zo lang staan.

powniewhonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:12

Jawel, Gucci is op 3 jarige leeftijd door de bliksem overleden.
Ik denk dat jij het over een andere hebt.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:17

Ik heb er zelf ook een paard vandaan. Ben er ook op kamp geweest toentertijd.

Ik zou er persoonlijk nooit meer naartoe gaan, en raad het ook zeker niet aan. Ik heb op het paard gereden in de zomer, we haalden hem 4 maanden later op, graatmager en onder de bijtwonden 8)7. Tevens bevestigde de zadelmaker/fysio een gekneusde schoft.
Maar wel de hoofdprijs betalen ;).
Pure geldwolven..