Zal mijn paard mij na een jaar nog herkennen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Massinka

Zal mijn paard mij na een jaar nog herkennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 17:41

Hallo,

Ik heb een vraag, ik heb een draver gehad en toen ik hem kocht was hij net een maand van de drafbaan af en werd ingereden met een pessoa bit.
Toen ik hem kocht heb ik gereden met een dubbel gebroken watertrens, zo diervriendelijk mogelijk.
Hij was tijdens een buitenrit best onzeker en angstig voor nieuwe dingen zoals strepen op de weg, een otto langs de weg en noem maar op.
Door rust, liefde en geduld heb ik hem veel geleerd.
Door echtscheiding heb ik hem moeten verkopen wat mij heel veel verdriet deed, heb nachten gehuild.
Ik heb met de nieuwe eigenaar afgesproken, als je hem om wat voor reden dan ook, moet verkopen, ben ik de eerste die je moet benaderen.
Ruim een jaar verder en een goede baan heb ik een Barokpinto veulen gekocht van 6 maanden, heel lief en makkelijk veulen, veel in de hand geweest, ben er super gek mee.
Maar nu komt het.
Eergisteren ben ik gebeld of ik mijn draver weer terug wil kopen.
Ik was verbouwereerd en blij tegelijk.

Ik wil mijn draver zo graag terug en ga zaterdag naar hem toe.
Mijn vraag is zal hij mij weer herkennen na ruim een jaar?
Wel moet ik nu kiezen, heb mijn veulentje nog maar 2 weken en heb besloten om haar te verkopen, 2 paarden wordt teveel.

Groetjes Massinka
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 25-12-14 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spam (verkoopinfo veulen) eruit gehaald.

Majolen

Re: Zal mijn paard mij na een jaar nog herkennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 17:43

Jahoor dat denk ik wel. Enne paardenliefde gaat ook door de maag... ;)

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 17:44

Ik weet het niet, zou best kunnen. Ligt er denk ik ook aan hoe hecht de band met jou van het paard zelf was.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 17:46

Toen wij bij n vorig paard gingen kijken, werd ze helemaal blij om mn vader weer te zien.
Tof dat je m terug kan kopen, mijn beste maatje is ook n draver.
Jammer van je veulentje.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 17:50

Als je paard het goed gehad heeft bij je zal hij je zeker herkennen. Mijn paard herkende mij nog na 7 jaar... Gewoon doen en heeeeeeeel veel plezier!!!!!!!!!!!!!!!

Massinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 18:43

Jtragter schreef:
Ik weet het niet, zou best kunnen. Ligt er denk ik ook aan hoe hecht de band met jou van het paard zelf was.

Ik denk wel goed, want als ik hem riep, begon hij te hinniken en rende van achter in de wei naar mij toe zo mooi om te zien, dat lijkt me toch wel een hechte band

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 18:45

Ik denk het niet hoor. Bij beide paarden was ik gewoon een leuke bezoeker en kreeg ik echt niet de hinnik die ik gewend was. Mijn huidige paard mompelt ook als ik kom, voor eten denk ik. Terwijl mijn pony iedereen gedag zegt. Maar kijken kan geen kwaad en als de band nog zo sterk is, dan kun je altijd je beslissing definitief maken.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 18:55

Ik denk zeker dat paarden mensen herkennen. Bij mij wordt vaak mijn auto herkend. Als ik met andere auto kom eten ze dom door tot ik wat zeg.
Er wordt altijd luid keels gehinnikt.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 19:02

Volg je gevoel. Jij wil je draver graag terug? Ga ervoor. Toch een happy end voor een nare periode? Ach... Na een wenperiode is hij vast weer de oude.

Geef je jonkie wel een eerlijke overgangsperiode. Zet hem eens op bokt markt. Let er wel op dat je dit topic niet teveel op een verkooptopic lijkt. Dan wordt het namelijk gesloten.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 25-12-14 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 19:03

Hij zal je zeker herkennen! Paarden hebben een zeer goed geheugen. Of ie enthousiast zal zijn hangt af welke associatie hij met je heeft, maar ik krijg de indruk dat dit wel positief zal zijn. Wat jammer dat je niet beide paarden kan houden!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 19:05

Oh zeker wel! Na 1,5 mijn verzorgDraver opgezocht, behoorlijk eenkennig. Maar hij herkende me direct en kwam meteen <3

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 19:10

Ja hoor de eerste eigenaar van mijn pony heeft hem 7 jaar geleden verkocht. Ik heb nog contact met haar en mijn pony word wild als hij haar ziet. (komt 1x p.j. Kijken)
Heb hem gekocht van een jongentje die niets kon op heb gebied van rijden dus hik moest weg..... Dus ja een paard herkent je zeker nog wel!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 19:16

Jahoor paarden herkennen je echt wel (positief of negatief :P)

Mijn vorige paard Flower zie ik ook nog maar heel weinig maar ze weet het precies als ik het ben aan mijn voetstappen en hinnikt nog altijd <3

En dat is wel een beetje een allemansvriend!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 19:32

Ja. ronduit ja beslist: je paard zal je na een jaar echt herkennen. Geen twijfel mogelijk.

Paarden hebben een geheugen als een olifant.

Mijn paard herkende na 6 jaar zelfs nog zijn (inmiddels in andere handen overgegane) beleringsstal toen we daar door onvoorziene omstandigheden (doorgeregende buitenbak elders) naar mochten uitwijken.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 25-12-14 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 19:48

Rare vraag terug, maar stel dat je paard je niet herkent, verandert dat dan jouw wens om hem wel of niet terug te willen hebben?

Lastig hoor dat je nu net een ander paard hebt gekocht.
Wens je veel wijsheid met besluiten wat je moet doen.

Mnbvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 19:53

Helemaal mee eens; Zal je vast herkennen!
Mijn eerste pony heb ik na drie jaar opgezocht.
Stond toen alleen, moest niets van de huidige eigenaren hebben en kwam zo naar mij toe rennen.
Erg leuk om mee te maken. Veel plezier met het bekijken van je oude/nieuwe paardje ;)

Massinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 20:20

Sjolvir schreef:
Rare vraag terug, maar stel dat je paard je niet herkent, verandert dat dan jouw wens om hem wel of niet terug te willen hebben?

Lastig hoor dat je nu net een ander paard hebt gekocht.
Wens je veel wijsheid met besluiten wat je moet doen.

Nee hoor is geen rare vraag en mijn antwoord is ja, ook als hij mij niet meer herkent, wil ik hem heel graag terug en bouwen we weer aan een goede band, hij is super lief en betrouwbaar en gaan weer genieten van mooie buitenritten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 21:24

Klinkt alsof je al gekozen hebt....

En gelukkig vergeten ze niet snel (hoewel dat soms ook in je nadeel kan werken ;) , want al hun grapjes onthouden ze ook).

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 21:42

Hij herkent je vast nog wel :j
En zo niet kan je opnieuw een band op bouwen, dat moet je toch ook een beetje doen ook al herkent hij je :)

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 22:10

Niet schrikken als hij je niet herkent, je kan de band altijd weer opbouwen.
Mijn merrie kreeg na zes maanden bezoek van haar vorige eigenaars. Maar toen ze riepen reageerde ze totaal niet. Het deed iedereen pijn dat ìk haar naar het hek moest roepen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 22:12

Ik heb hier een paardje staan wat "geadopteerd" is...de voormalige eigenaar is na 3 maanden komen kijken en daarna een jaar later.
Hij herkende hem zeker nog en kwam ook meteen naar hem toelopen,lekker knuffelen <3 Nu heeft hij hem wel jaren gehad en altijd veel met hem gedaan.

Het kan zeker zo zijn dat hij je na zo'n tijd nog herkend en anders lekker overnieuw beginnen :j

Zonde dat je je andere paardje moet verkopen maar kan wel begrijpen...liefde laat zich niet dwingen en temmen al helemaal niet.
Veel plezier met je hervonden liefde...en je andere paardje krijgt ook vast weer een leuk nieuw huis.

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 22:19

Ik denk ook wel dat hij je zal herkennen. Als dat toch niet het geval is, weet je wel zeker dat jullie terug een super band kunnen krijgen omdat hij nog steeds dezelfde is (als je begrijpt wat ik bedoel :) ).

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 22:23

Mijn pony hinnikt nog steeds blij en enthousiast naar de vorige eigenares.
Hij ziet haar ong. 1x per jaar en weet absoluut nog wie ze is, al woont hij nu al 5 jr bij mij.

Dus het is niet ondenkbaar dat hij je herkend.
Wel is het paardafhankelijk.

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 22:25

Toen ik mijn pony een paar maanden na de verkoop nog eens ging opzoeken had ik niet het idee dat hij mij nog herkende...
Had die pony 4 jaar gehad en hadden een goede band dus moet zeggen dat ik dat best moeilijk vond dat hij niet meer op me reageerde zoals hij normaal deed

paulive

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:13

Ik denk het wel, misschien had ie iets va ja je verkoopt me ga weg ofzo maar je bouwd wel een band op met je oaard lijkt mij