Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
capopjekop schreef:Ik herken het ook. Toen mijn shet Hans er net was werd hij altijd weggejaagd en gebeten. Ik dacht echt dat het heel slecht ging. Tot ik een keer onopgemerkt in de sloot ben gekropen. Toen mocht hij gewoon naast ze staan om hooi te eten en ging het prima. Zodra ze me zagen was het weer wegjagen etc.
Ik straf het zelf af door uhuh te roepen. Er komen hier ook kinderen om de shetten te poetsen (wel onder toezicht) en dan wil ik het niet hebben dat ze met elkaar lopen te donderjagen en zo'n meisje omlopen. Als ik er ben wil ik gewoon rust in de tent. Als ze bijten dan geef ik overigens een tik. Elkaar klieren doen ze maar in hun eigen tijd.
, maar ik vind het een leuk topic, ik volg!!
Sssj schreef:Mijn paard keert zich juist tegen mij.. Als ik de hond meeneem wil ze niks van mij weten, dan blijft ze met der oren in de nek en der kont naar me toe in een hoekje van de wei staan (ook als de hond op geruime afstand is), maar zonder hond komt ze me bijna hinnikend tegemoet.
NikkiTazz schreef:NOOIT straffen, in welke situatie dan ook.
Zorg dat jij de leider word, dan zal hij/zij je ook niet gaan bezitten.
Neem anders een kijkje op deze website, http://www.gaiyara.nl , zij kan je dat wel leren.
dresjoepie schreef:Geloof wel dat dit iets van merrie s is als ik het zo lees Dan toch die moeder gevoelens Maar dan zijn jullie niet de leider over het paard Als je het in kudde gedrag terug vertaald Zouden jullie als eigenaar Onder geschikt zijn Best interresant