Paard wilt geen kus op de neus, wat is de oorzaak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Paard wilt geen kus op de neus, wat is de oorzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 20:48

Hoihoi!

Ik heb inmiddels 3 weken mijn liefste Vera, en nu vroeg ik me af of ze het waardeerde als ik haar een kus op de neus gaf. Nu is het zo dat ze elke keer als ik het probeer ze haar neus wegdraait of haar kop omhoog gooit.

Heeft dit een reden? Is er meer vertrouwen nodig? Ik kan haar kaak bijv wel kussen en voorzichtig dichtbij komen maar bij haar neus wilt ze echt niet.

Wie kan mij helpen?

esje01

Re: Paard wilt geen kus op de neus, wat is de oorzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:49

En waarom zou ze dat fijn moeten vinden?

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 20:50

esje01 schreef:

Wat een rare vraag. Ik vind het heel normaal om mijn paard een kus te geven op de neus, gewoon omdat ik van het paard hou?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:51

Slechte adem.(sorry grapje).

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:52

Voor een paard is er niets normaals aan hoor.
Dus dat ze haar hoofd weg draait is dan niet zo gek.
Probeer je liefde op een andere manier te tonen

Anoniem

OneAndOnlyx schreef:
esje01 schreef:

Wat een rare vraag. Ik vind het heel normaal om mijn paard een kus te geven op de neus, gewoon omdat ik van het paard hou?

* Kruipt weer op stoel.

Is dit echt serieus? Het is een paard, dat weet je? Geen mens?

Ik knuffel ook graag met mijn paard. Maar mijn paard toont geen affectie door met mij te zoenen, en ik andersom ook niet.

hafjelinger

OneAndOnlyx schreef:
esje01 schreef:

Maar wat denk je dat het voor het paard betekent?

Paarden kussen elkaar niet. Voor je paard is kussen dus gewoon iets heel vaags; ze snapt niet dat jij daarmee wil vertellen dat je van haar houdt. Je kunt haar beter ergens lekker kriebelen ofzo; dat doen paarden die maatjes zijn van elkaar wel en dat is een taal die je paard wel begrijpt :)

Edit; typo
Laatst bijgewerkt door hafjelinger op 16-12-14 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

hwn

Paarden kussen niet, daarom. :)

De neus is sowieso een erg gevoelig gebied (en helaas ook de plek waar ze vaakst een tik krijgen). Ik zou haar daar gewoon niet kussen als ze het niet leuk vindt, heeft toch geen enkel nut.

Zelfs als ze het ooit zou accepteren, zal ze het daarom nog niet als een teken van liefde gaan zien. Je kan haar beter aan de schoft of de manenkam gaan kriebelen, zoals paarden dat onderling doen, da's hun teken van affectie.

Sara_4027

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:53

waarschijnlijk is dat omdat ze het niet fijn vind. Niet alle paarden houden van het zelfde ;). En jou paard vind het blijkbaar niet prettig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:54

Niet vergeten dat het een paard is en omdat jij iets leuk vindt wil dat nog niet zeggen dat je paard dat ook leuk vindt. Je paard geeft dus duidelijk aan dat ze dat niet wil, dan heb jij dat gewoon te respecteren.

Sommige paarden zijn nu éénmaal geen knuffeldieren, soms komt dit toch met de jaren, en soms komt dit niet. Aan jou om dat te respecteren en andere dingen te zoeken die je paard wel leuk vindt.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:56

Ik denk.. dat dat vanzelf wel goed komt. Je moet bedenken dat als jij recht voor haar staat, en haar een kus op haar neus wilt geven, dat ze jou niet ziet..? Misschien als je haar beter leert kennen, en uiteraard ook andersom, dat dat vanzelf goedkomt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:57

De neus van een paard is inderdaad heel gevoelig, daar kan het aan liggen. :j

Verder is er niks mis met een kus op de neus hoor! (als je paard het leuk vindt)
Ik doe dat ook regelmatig. :))

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:58

Hoe moet je paard weten dat je niet gaat bijten of gillen en met je voorbenen slaan?
Dat doen paarden namelijk nogal eens als ze abrupt op het hoofd van een ander af gaan ;)

Een kus accepteren is in feite een aangeleerd trucje. Voor het paard betekend het niets. Zachtjes in de neus blazen daarentegen snappen ze wel. Maar pas op want sommige bijten je in je gezicht als ze vinden dat er een rangorde bepaald moet worden.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 20:58

Dabo schreef:
Ik denk.. dat dat vanzelf wel goed komt. Je moet bedenken dat als jij recht voor haar staat, en haar een kus op haar neus wilt geven, dat ze jou niet ziet..? Misschien als je haar beter leert kennen, en uiteraard ook andersom, dat dat vanzelf goedkomt. :)

Dat is inderdaad zo! Helemaal niet over nagedacht! Dankjewel :D

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 20:59

KoudbloedKim schreef:
De neus van een paard is inderdaad heel gevoelig, daar kan het aan liggen. :j

Verder is er niks mis met een kus op de neus hoor! (als je paard het leuk vindt)
Ik doe dat ook regelmatig. :))

Fijn dat iemand ook toegeeft dat ie het doet. Ik voelde me al zo raar haha. Ik dacht dat er inderdaad wel meer mensen waren die dit deden/doen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:01

OneAndOnlyx schreef:
Fijn dat iemand ook toegeeft dat ie het doet. Ik voelde me al zo raar haha. Ik dacht dat er inderdaad wel meer mensen waren die dit deden/doen.

Niemand heeft toch gezegd dat je iets raars zegt?
Het is alleen niet normaal voor de paarden.
En dan kan je een paard niet kwalijk nemen dat ze het niet willen.
Dit paard is het duidelijk niet gewend

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:02

Sommige paarden neuzen graag en anderen hebben er een hekel aan. Je hebt je paard 3 weken, dat soort geknuffel is dan sowieso nog wat vroeg hoor.

Ik kan er ook vN genieten als een paard neuzen wil (zachtjes bij elkaar blazen).

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:03

ik heb het mijn paarden geleerd met iets lekkers, als ik nu aankom met iets (appel, wortel) dan zeg ik "kusje erop?" en ik krijg meteen een kusje en het paard (of de ezel) iets lekkers.... aangeleerd gedrag dus,maar wel erg leuk

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:04

Mijn paard waardeert het ook niet. m'n pony wel.
Wel heb ik haar nu geleerd een kus te geven op commando, dan steekt zij haar neus/lip naar mijn mond en geef ik een kus. Dat vind ze wel leuk voor wat lekkers. :Y)

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:07

Ik geef mijn paard ook kussen op zijn neus, maar dan duwt hij ook net zo hard zijn neus naar mij toe! Een stalgenootje haar paard wilt ook geen kussen op haar neus, gek genoeg wel op haar oog... Dan doet ze haar oog snel dicht als je haar kust.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 21:10

Michellkuh schreef:
Ik geef mijn paard ook kussen op zijn neus, maar dan duwt hij ook net zo hard zijn neus naar mij toe! Een stalgenootje haar paard wilt ook geen kussen op haar neus, gek genoeg wel op haar oog... Dan doet ze haar oog snel dicht als je haar kust.

Haha wat lief! Dat doen mijn Shetters ook. Mijn Shetlanders vinden kussen geweldig. En wat betreft je stalgenoot: :') :')

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:11

Ik geef mijn pony ook wel eens kusjes. Maar ik kus hem alleen op de neus als hij zelf met zijn neus naar mij reikt. (niet omdat hij een kus wil, maar omdat hij gewoon heel nieuwschierig is.) voor de rest kusjes op de hals of prachtige billen. Nouja, net wat er in mijn buurt is.

Maar paarden zien niets in kusjes (helaas :'))

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:12

Misschien even oeffenen op je zoentechnieken?

Of even oeffenen met je paard, dat ze jouw een kusje geeft bedoel ik dan! Dat is misschien wel een leuk alternatief :) Mocht je paard het echt niet waarderen zou ik iets anders zoeken, een favoriet plekje om te kriebelen of iets dergelijks, ik zou haar in ieder geval niet "lastig" vallen met kusjes :p

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 21:14

Mooblie schreef:
Misschien even oeffenen of je zoentechnieken?

Of even oeffenen met je paard, dat ze jouw een kusje geeft bedoel ik dan! Dat is misschien wel een leuk alternatief :) Mocht je paard het echt niet waarderen zou ik iets anders zoeken, een favoriet plekje om te kriebelen of iets dergelijks, ik zou haar in ieder geval niet "lastig" vallen met kusjes :p

Hahaha. Ja misschien dat ik het haar kan leren inderdaad. En anders inderdaad je andere optie :D

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:24

Ik hou ook van zoenen op paardenneuzen.
Mijn shetlander denkt daar anders over, als je hem een kus wilt geven ergens bij z'n hoofd, kan je rekenen op een bloedneus, letterlijk :Y)
Zijn al wat verzorgstertjes achter gekomen ondanks waarschuwingen :')

M'n Fries daarentegen vind het allemaal wel prima. Maar genieten er van doet ze nou ook weer niet :+