Paardrijden terwijl het niet mag, wie doet het nog meer?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ierusju

Paardrijden terwijl het niet mag, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 21:43

Ik heb vorige week mijn duim gekneusd en het eerste wat je dan doet, is natuurlijk op je paard stappen O:)
Niet 1 van mijn beste ideeën.... Maar nu heb ik een brace en de man van de gipskamer zei dat dit nog wel maanden kan duren en dat ik al die tijd niet kan rijden >;) Niet echt leuk nieuws dus :n
Maarr met die brace heb ik veel minder pijn en ik kan alleen mijn duim niet op de teugel leggen, maar wel vasthouden. Dus ik ben gewoon weer aan het rijden O:)
Nu vroeg ik mij dus af of er meer bokkers zijn die eigenlijk niet mogen/kunnen rijden maar dit wel doen?

Tucktuck

Re: Paardrijden terwijl het niet mag, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:57

Bij mij werd in 2008 gezegd dat ik het niet meer zou kunnen. Dat leek toen ook het geval te zijn. Echter na verandering van manege en 3 jaar rust kan ik eigenlijk meer gewoon rijden *\o/*
soms heb ik wel een brace nodig maar dat is op dit moment minimaal!

Let wel er is nooit gezegd dat ik het niet mocht. Eerder dat mijn lichaam het niet aan zou kunnen. Als ze zeggen het niet te doen in het ziekenhuis zal ik er maar even mee wachten. Kans is groot dat het je hertel belemmert.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:58

Met een gips arm kun je ook prima paardrijden :D

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:00

Verrekte enkelbanden, gewoon bosritje doen met een brace. Achteraf gezien niet 1 van mijn meest verstandige keuzes.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:00

Guilty haha, had m'n schouder uit de kom en moest eigenlijk 3 weken in het gips, maar jeukte als een malle dus na paar dagen er af gehaald en na 1,5 week vond ik dat ik wel weer kon rijden :') voel wel dat hij nog zwak is maar verder gaat het prima!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:01

Ja ik meld me, schuldig..Maar het is niet perse de beste keus geweest achteraf gezien.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:02

Ik heb met een scheurtje in mijn ruggemwervel, verschoven SI-gewricht en instabiele bekken ook doorgereden terwijl dit niet mocht. O:) Nu rijd ik helemaal niet meer, mede door de pijn die ik tijdens/na het rijden nog steeds had/kreeg en het plezier dat ik niet meer had.

Verstandig is het absoluut niet geweest en het heeft m'n herstel niet bevorderd en er misschien wel voor gezorgd dat m'n rug altijd zwak(ker) blijft. Toch heb ik er ook niet mega veel spijt van, op dat moment miste ik het rijden teveel.

Edit: typfout.
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 11-12-14 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:03

Geen idee of het mag of niet, maar ik heb zo vaak op het punt gestaan om op een paard te klimmen. Achteraf maar beter dat ik het toch niet gedaan heb, heb mijn kruisband gescheurd en meniscus beschadigd (na een val van een paard := )

Maar zodra ik ook maar weer enigzins pijnloos ben hoop ik zo snel mogelijk weer op een paard te stappen :D

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:03

Ja ik.... Heb gekneusde stuitje maar mag van me ouders niet rijden maar doe het stiekem gewoon met spijkerbroek :+

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:06

Ja ikke, met mijn gescheurde enkelbanden gewoon 2 paarden per dag rijden (of het verstandig is laat ik in het midden.. :D)
Vorig jaar een zwaar auto ongeluk na 1 1/2 week zat ik weer op het paard, kon alleen maar stappen maar ik zat erop!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:08

jorika1986 schreef:
Met een gips arm kun je ook prima paardrijden :D

Hahaha ja dat heb ik ook gemerkt. Met 2 gebroken sleutelbenen na 4 weken weer, gebroken pols en gips ook na 4 weken en met gebroken duim en gips na een week of 2-3 zelfs al.

Met m'n gipse duim ben ik na 3 weken zelfs weer rijles gaan volgen, m'n instructrice vond het ook geen probleem.
Ook een keer buiten wezen rijden, maar dat vond ik toch een beetje link (met niet schaapmak paard), dus dat heb ik daarna niet meer gedaan.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:09

Gescheurde enkelbanden gaat ook prima :j sterker nog, gaat mij beter af dan lopen.

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:11

Gebroken sleutelbeen
Nouja ik rij nog niet maar springen met m'n verzorgshet gaat prima :') (ik rij niet meer op m'n verzorgshet wel op de manege en op m'n verzorgtinker)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:13

Met een flinke gehechte snijwond gaan rijden. Was geen goed idee want er waren een paar hechtingen uit geknapt. Oepsie...

TrIjNiE__

goldenarrow schreef:
Geen idee of het mag of niet, maar ik heb zo vaak op het punt gestaan om op een paard te klimmen. Achteraf maar beter dat ik het toch niet gedaan heb, heb mijn kruisband gescheurd en meniscus beschadigd (na een val van een paard := )

Maar zodra ik ook maar weer enigzins pijnloos ben hoop ik zo snel mogelijk weer op een paard te stappen :D

Ik heb hetzelfdegehad en reed toen wel gewoon paard en had nergens last van! En daarbij mocht ik dat ook van mijn oh zo knappe dokter :D
Nu ben ik eraan geopereerd en wacht ik braaf 5 maanden, ik wil niet nog eens die hel van de eerste weken na de operatie meemaken. Ik zit aan 3,5 maanden *\o/*

Eigenaresse van mijn verzorgpaarden heeft ooit dezelfde operatie gehad en zat er na 6 weken al weer op :oo Toen liep ik net weer normaal :')

puppy1128

Nou of het niet mag.. geen idee.
Maar mijn enkels zijn zwak, vooral mijn rechter. Als ze pijn doen doe ik de beugels uit. Afstappen van een pony gaat prima (op zand, geen steen.. Dan is het alsnog een klap), maar een paard van 170 wordt wel zeuren.. En aangezien ik anders afstap dan de meeste mensen (been over de hals en zo er 'langzaam' afglijden, ik ram anders het paard op de kont.. Al 6 jaar _O-) komt de klap al vaker iets harder aan omdat ik niet halverwege kan 'stoppen' en dan weer 'doorgaan' met glijden.

Ook heb ik een polsblessure van een half jaar terug die dus nog niet helemaal goed is.. Nouja, op zich niets mis mee, maar paard moet niet gaan hangen of bijvoorbeeld hoofd in 1 keer boem naar beneden gooien.. Dan krijg ik weer een behoorlijke last in mijn pols.

Met mijn pols is het nog niet zo erg tijdens het rijden.. Fietsen vind ik erger. :+

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:14

TrIjNiE__ schreef:
goldenarrow schreef:

Ik heb hetzelfde gehad en reed toen wel gewoon paard en had nergens last van! En daarbij mocht ik dat ook van mijn oh zo knappe dokter :D
Nu ben ik eraan geopereerd en wacht ik braaf 5 maanden, ik wil niet nog eens die hel van de eerste weken na de operatie meemaken. Ik zit aan 3,5 maanden *\o/*

Eigenaresse van mijn verzorgpaarden heeft ooit dezelfde operatie gehad en zat er na 6 weken al weer op :oo Toen liep ik net weer normaal :')

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:17

Euh afgelopen jaar na mijn 2 operaties aan mijn borst stiekem al snel weer opgestapt.. Stapbuitenritjes kunnen dan best. Draven was pijnlijk.

Verder tussen de chemokuren en nu krijg ik een beginnend oedeemarm helaas.. Is ook niet de bedoeling dat ik rij geloof ik.. Maar ach t is m'n rustpunt ontspanning en t heeft me absoluut een zwaar jaar doorgeholpen!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:17

Ik ben gaan rijden met een hechting in mijn rug.
Okee... ik heb een halve week heel braaf geluisterd en mijn paard gelongeerd maar daarna kon ik het niet laten.
Een litteken zou het toch worden, misschien door het rijden groter geworden dan beoogd maar wie kan het met zekerheid zeggen?

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:18

Met been in gips rijden? Kan best. Daarna mocht het niet ivm schroeven in de enkel. Gewoon de beugels van het zadel gehaald. Ging prima. Haha diehards. Nu durf ik niet meer. Had ik maar die onbevangenheid van vroeger nog maar.

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:19

Een dag na een spierscheur in mijn nek, was ik al terug aan het rijden, met halskraag :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:21

TrIjNiE__ schreef:
goldenarrow schreef:

Ik heb hetzelfdegehad en reed toen wel gewoon paard en had nergens last van! En daarbij mocht ik dat ook van mijn oh zo knappe dokter :D

Aangezien ik na 5 minuten lopen al pijn heb, ga ik voorlopig nog niet op een paard zitten hoor. Al moet stappen best lukken :+ Maar ik wordt er morgen aan geopereerd, dus dan zien we wel hoe snel ik herstel.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:26

Nadat ik net geopereerd was aan een gescheurd netvlies :o
Het was al de derde keer dat ik aan dat oog geopereerd werd, de eerste keer heb ik heel braaf drie maanden niet gereden (nou ja, ik geef toe, een week voor de laatste controle heb ik een klein buitenritje in stap gemaakt op een heel braaf paard en een mini rondje in de bak gedraafd). De tweede keer hoefde ik maar twee weken te wachten, dat heb ik ook wel volgehouden. Maar dit was al de derde keer en nu mocht ik zes weken niet rijden... Ik zat na een paar dagen alweer op het paard, maar wel alleen in stap. Dat heb ik zo'n twee a drie weken volgehouden, toen kwam de zadelmaker voor een nieuw zadel en moest ik toch ook even een paar rondjes proefrijden in draf en galop. Heb daarna wel weer gewacht, maar bij de controle een maand na de operatie kreeg ik te horen dat het er zo goed uitzag dat ik alles weer mocht, dus denk niet dat het veel kwaad heeft gedaan.

bonnie128

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:26

ik had hechtingen en gekeneusde elleboog, maar naa 2 dagen ging ook ook gewoon weer rijde haha, was niet zo heel verstandig, want hechting was bij uithalen nog niet 100 rocent dicht :p oeps

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:29

10 weken geleden met ruggenwervel gebroken met inrijden van een paard (mijn eigen inschattingsfout) daarna gewoon weer opgestapt om het vertrouwen terug te geven (overigens wel met tranen in men ogen van de pijn) daarna foto's enzo laten maken en na een weekje rust gewoon weer voorzichtig gaan rijden.