gisteren heb ik mijn nieuwe pony opgehaald, een shetlanderruin van bijna 5 jaar en 1 meter groot. superlief ding, er zit geen kwaad in het beestje en het klikt echt super goed met mijn paard! allemaal hartstikke fijn natuurlijk!!
toen mijn ouders en ik naar deze pony gingen kijken kregen we heel netjes te horen dat hij een toch wel een verleden heeft ( denk aan verwaarlozing, geen soortgenootjes ed.) waardoor hij zich niet graag laat pakken in de wei. Ook is hij vrij gevoelig bij zijn oren, hij vindt het echt niet fijn als je eraan zit, wat het probleem dus nog wat lastiger maakt (
)Ondanks deze gebreken hebben we toch snel besloten dat dit hem zou worden! nog geen moment spijt van gehad, maar het vang probleem is gewoon ongelooflijk onpraktisch! wanneer je hem probeert te pakken draait en dribbelt hij weg, hij is ontzettend slim en snel en ik kan in een modderige wei niet zo snel reageren, zonder op m'n snufferd te gaan
Omdat hier op bokt vast meerdere mensen zijn die te maken hebben met eigenwijze shetjes, stel ik hier mijn vraag! kritiek is, net als de tips, gewoon welkom, maar probeer een beetje lief te blijven, ik doe mijn uiterste best om het zo confortabel mogelijk te maken voor het beestje en ik wil het liefst niks forceren.
excuses modjes, ik heb geprobeerd dit topic goed neer te zetten

alvast heel erg bedankt allemaal!

. Word dus ook niet té tuttelig en voorzichtig.