Ook vr het aansingelen mogen tips en hulp gegeven worden!
Het zou leuk zijn moest het aansingelen aangenaam worden voor haar en dat ze niet meer trekt als ze vaststaat

Dankje!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

zodiacje schreef:Bij mijn paard is door dezelfde reden in het verleden hetzelfde probleem ontstaan.
Ik heb dit opgelost door idd rustig te zadelen en singelen zoals jij nu doet.
Daarnaast heb ik haar een hele tijd niet echt vast gezet.
Wel touw door het gaatje maar geen knoop, niet eens een veiligheid knoop.
als je dit in een veilige omgeving doet heb je tijd zat om het touw vast te pakken zodat ze niet weg kan rennen.
Na meerdere keren gevoeld te hebben dat er geen druk op kwam als ze begon te trekken ging ze dit steeds minder doen. Nu doet ze het nooit meer.
Oh het singelen deed ik trouwens eerst totdat ie niet meer los hing. Dan even wat anders doen. Weer een gaatje. Hoofdstel in, weer een gaatje. Wandelen naar de bak, weer een gaatje.
Mijn merrie Is en blijft wat rillerig maar verzet geen pas meer.
janouk schreef:Ik zou zo'n paard eerst laten nakijken door osteopaat, nek, borst ribben. En laten checken door veearts op maagzweren. Vaak lugt daar het probleem
Stubborngril schreef:Los laten staan is niet echt een optie omdat ze in de gang staat en de ringen dus aan de zijkant (een ketting langs elke kant om aan het halster vast te maken) hangen en ze zou zich dus razendsnel kunnen draaien..
Het aansingelen die ik al gaatje per gaatje en na elk gaatje iets anders maar ze blijft proberen bijten...
Stubborngril schreef:zodiacje schreef:Op het moment dat ze dr hoofd in de lucht gooit zie je toch wat er gaat gebeuren.
je wilt ook niet meteen aan het touw hangen, ze moet doorkrijgen dat
Ze geen druk krijgt als ze gaat trekken.
Kan je dr niet in dr stal zadelen?
dan loopt ze maar met dr kont tegen de achter muur (tenzij ze zo gevaarlijk Is dat ze je omver loopt natuurlijk)
Of anders zo'n special ring kopen.
Aussie tie ring uit mn hoofd.
Ja ik zie het inderdaad gebeuren maar het probleem is dat eenmaal ze vertrokken is om te trekken dat ze naar niets luistert, geen stemmen of niets.. Ze blijft trekken om zich echt los te hebben.. En als ze los is dan kalmeert ze direct maar eenmaal ze begint kan je er niets meer aan doen..
Stubborngril schreef:Sinds kort rijd ik een nieuw paard (8-tal weken) en ze hadden mij al gezegd dat ze durft trekken.. Dit had ze tot dusver nog nooit bij mij gedaan tot vandaag.. Dit gebeurde tijdens het aansingelen, ze is enorm gevoelig aan haar buik en verdraagt het aansingelen niet, dit uit zich in het willen bijten en oren plat.. Ik doe het gaatje per gaatje maar deze keer was dat ene gaatje er teveel aan denk ik en begon ze te trekken.. Ik heb even gevraagd aan iemand die vroeger op die stal reed en zij zei dat het paard dat vroeger nooit deed.. Ze werd dan verzorgd door iemand die eigenlijk heel streng en niet echt op een zachte manier werkt, en toen is dit begonnen.. Nu vroeg ik mij af, kan ik haar dit afleren op een goede,zachte manier? Ik straf liefst zo weinig mogelijk en slaan doe ik al helemaal niet graag maar wil niet steeds een nieuw halster kopen.. Iemand tips of hulp?
Het zou leuk zijn moest het aansingelen aangenaam worden voor haar en dat ze niet meer trekt als ze vaststaat
Dankje!
die van mij trok namelijk hele kettingen kapot...
Tabaluga12 schreef:Stubborngril schreef:Sinds kort rijd ik een nieuw paard (8-tal weken) en ze hadden mij al gezegd dat ze durft trekken.. Dit had ze tot dusver nog nooit bij mij gedaan tot vandaag.. Dit gebeurde tijdens het aansingelen, ze is enorm gevoelig aan haar buik en verdraagt het aansingelen niet, dit uit zich in het willen bijten en oren plat.. Ik doe het gaatje per gaatje maar deze keer was dat ene gaatje er teveel aan denk ik en begon ze te trekken.. Ik heb even gevraagd aan iemand die vroeger op die stal reed en zij zei dat het paard dat vroeger nooit deed.. Ze werd dan verzorgd door iemand die eigenlijk heel streng en niet echt op een zachte manier werkt, en toen is dit begonnen.. Nu vroeg ik mij af, kan ik haar dit afleren op een goede,zachte manier? Ik straf liefst zo weinig mogelijk en slaan doe ik al helemaal niet graag maar wil niet steeds een nieuw halster kopen.. Iemand tips of hulp?
Dankje!
Jezus mina daar krijg ik het nou van he... Misschien gaat er een lichtje branden dat de pony ergens last van heeft? Enorm gevoelig, oren plat, willen bijten? Je luistert nog steeds niet naar het paard en uiteindelijk trekt ze zich los? Misschien ligt het zadel niet goed, of de singel? Of lichamelijke klachten? Paard laten nakijken.