Nieuwe outdoor laars is lek

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Nieuwe outdoor laars is lek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 22:06

Ik heb deze laarzen (horka kensington) zondag gekocht bij ej, maandag door de blubber om paard binnen te halen en de linker is zo lek als een mandje |(
Mailtje gestuurd en krijg te horen dat de laarzen water afstotend zijn maar niet waterdicht...
Ik heb eerder outdoor laarzen gehad (1x van divoza, IR geloof ik, en 1x hkm.) deze waren goedkoper dan de horkas, en nooit natte voeten gehad.
Je mag van een outdoor laars toch van 100 euro toch verwachten dat je er veilig mee door jatte weilanden:bakken/paddocks kunt lopen? Omdat ze dus lek bleken heb ik ze schoon gespoten met de slang, en het loopt er gewoon zo doorheen.
Op de site staat idd dat ze water afstotend zijn en niet waterdicht. Ik heb ze echter in de winkel gekocht en daar kon ik dat nergens uit opmaken. Het is me ook niet verteld.
Ik moet morgen het filiaal bellen en wil graag weten wat mijn rechten en plichten zijn...

ambre

Re: Nieuwe outdoor laars is lek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:23

Mij hebben ze de Horka's toen ook verkocht als waterdicht.
Nou ik kan er niet eens mee door het natte gras lopen!
Beter bij de ANWB een paar laarzen kopen,zijn nu in de aanbieding ook.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 22:24

Punt is: ik heb deze nu al. Heb ik recht op geld terug of een ander paar? Van hetzelfde merk? Ander merk?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:27

zit er echt een gat in?
Wel raar, ik had exact deze van HKM maar die waren gewoon dicht.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:27

Het is natuurlijk niet de prijs die bepaald of een laars waterdicht is of niet.
Jammer dat je er niet bent geholpen.
Deze laars heeft pas naden bij de enkel en daar kan water door.
Maar je voorvoet bestaat uit 1 stuk leer zonder naad dus daar gaat niet zomaar water doorheen.
Je bent nu echt afhankelijk van de winkel wat ze er mee doen.
Maar zou toch terug gaan met je aankoopbon.
Laat ze anders opsturen naar horka in Zwolle om ze te laten oordelen.
Kan ook een fabrieksfout zijn.

Kom je er niet uit pb mij dan even.
Misschien kan ik iets voor je betekenen

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:32

Inderdaad contact opnemen met het filiaal. En anders kan je het nog proberen bij Horka zelf? Evt via FB, daar zijn ze altijd wel alert op negatieve reclame, hihi.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:33

De Dubarry heeft ook naden,die is waterdicht door de goretex voering.
Bij mij was hij gewoon poreus op de voet.
Jij hebt blijkbaar de aanname gedaan dat ze waterdicht zijn.
Als dat niet duidelijk vermeld stond kun je ze niets maken ben ik bang.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:38

Evt via FB, daar zijn ze altijd wel alert op negatieve reclame, hihi.
[/quote]

Het is toch niet hun fout. ...
Vind dit niet de oplossing.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 22:42

Klopt dat ik die aanname heb gedaan. Ik heb precies hetzelfde model van twee andere merken gehad en nooit problemen. Dus een logische aanname, maar wel nog steeds een aanname.
Heb geen gat kunnen vinden. Hij lekt bij de tenen, ook alleen maar links.
Ik wil de winkel zeker de kans geven het op te lossen, maar wil wel een beetje voorbereid het gesprek aan gaan zeg maar

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:54

Zo lek moet niet kunnen,ze kunnen de laars best opsturen naar Horka.
Dat is het minste wat ze kunnen doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 23:31

Afbeelding
Resultaat van paard uit de wei halen (bij het hek bagger en nat, neus stond wel onder zeg maar) daarna met de slang afgespoten (wist al dat ze lek waren, dus wilde ze enig zins schoon hebben)
Paard uit de wei halen moet toch kunnen? K bedoel, t is niet dat ik ermee ben gaan zwemmen ofzo :+

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:34

Ik heb dezelfde laarzen. Bij EJ hadden ze opgezocht dat ze waterafstotend zijn. Bij mij ook natte voeten als ik een tijdje door het hoge gras loop. Ik vet ze nu steeds in en hoop dat het daardoor beter wordt. Ze zijn amper waterafstotend en al helemaal niet waterdicht, maar dat werd ook niet gezegd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 23:35

Mij is niks gezegd. Er stond ook niks bij.
Is het verkeerd (kennelijk) om aan te nemen dat outdoor laarzen waterdicht zijn?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:38

Ik heb ooit dure Dubarry laarzen gehad die ook niet waterdicht bleken, terwijl ik die daar wel voor gekocht had! Kreeg helaas ook niks vergoed ...

Ik vind sowieso dat als je laarzen als outdoorlaarzen koopt, je ermee door de bagger moet kunnen lopen. Wat is anders 'outdoor'?! Deze laarzen beantwoorden dus niet aan de door de verkoper gewekte verwachting, namelijk dat je er buiten onder elke omstandigheid kunt lopen.
In die zin is de omschrijving outdoorlaars misleidend lijkt me. Misschien kun je het over die boeg gooien?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:45

Ik heb over de Horka laarzen alleen maar gehoord dat deze niet waterdicht zijn.
Mocht je je geld terugkrijgen, zou ik als ik jou was kijken voor een Human Nature laars bij de ANWB. Heerlijk warm, niet al te duur, en helemaal waterdicht. Kun je mee door de blub, sneeuw en mee rijden.

Heb die van mij toen tweedehands gekocht en ze gaan alweer hun derde jaar in. Mochten ze op zijn wil ik zeker weer een paar van dezelfde.

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 09:43

Wat naar, ik heb een hekel aan natte voeten! Ik draag zelf Zoo Adventure laarzen, heb er ook mee in een vijver gestaan als ik de bal van mijn hond moest pakken en ze zijn absoluut waterdicht!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:00

Ik vroeg ernaar bij EJ en toen hebben ze het opgezocht. Ik had ook wel wat meer verwacht van waterafstotend hoor. Door het gras lopen, dat had ik wel verwacht dat dat zou kunnen. Ze vallen mij wat dat betreft ook tegen. Ik heb ze van te voren ook ingespoten. Ze lekken niet op de naden maar gewoon door het leer heen. Verder zitten ze wel lekker en zijn ze ook warm( als ze niet nat zijn).

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:08

Wat ik raar vind is dat je een natte voet hebt en de andere niet! Het lijkt mij niet dat bij een paar laarzen de een wel een droge voet houdt en de andere niet, dus ook ik zou dan verwachten dat er met de linker laars iets aan de hand is!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:18

Wat raar! Ik heb de modoni's Iceland II en zelfs die is waterdicht! Ik loop er overal mee in het bos, door de blub, op Zaterdagmorgen bij de hondencursus in het hoge gras, nergens last van. Waar de rits begint zou ik de tuinslang er niet op houden, dat is logisch maar de voet is goed waterdicht! Maar van zo'n outdoor laars zonder rits zou ik ook verwachten dat die wel waterdicht zou zijn, tenminste de voet!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:22

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:14

Met een laars in een plas staan gaat makkelijker want dan sluit het leer meer af dan als je in het natte gras loopt.
Natte gras komt er steeds weer tegen aan en dan lekt een laars sneller door.
Het heet een outdoorlaars maar dat houdt niet in dat hij waterdicht is.(maar ik snap heel goed dat jij dat wel dacht)
Als een laars waterdicht is moet er altijd een membraam inzitten hetzij van het merk zelf of van Goretex.
Dit houdt wel in dat de laars warmer is dan een gewone leren laars dus mensen met transpiratie voeten hebben hier meer last van en willen dat liever niet.
Vandaar dat je verschillende outdoorlaarzen hebt.

Wat hier jammer genoeg fout gegaan is dat ze waarschijnlijk niet is geholpen en zelf de laarzen heeft uitgezocht naar het budget wat zij kon besteden.
Je kan ze ook invetten dat houdt ook het water op afstand maar vind het eigenlijk niet de oplossing om nu te doen.
Ik vind dat je eerst terug moet gaan naar waar je ze gekocht heb ook met de foto van je sokken want het is raar dat je ene voet zo nat is en als zij er niets mee doen vragen of ze opgestuurd kunnen worden naar Horka in Zwolle.

Dan ben je ze wel even kwijt maar weet je zeker dat er een oplossing komt.
Geef ze een kans om dit probleem/miskoop op te lossen zonder gelijk boos te worden omdat er een fout gemaakt is van welke kant dan ook.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 12:47

Ik krijg nu een mailtje van de klantenservice
Citaat:
Hoi Stefanie,

Bedankt voor je berichtje.
Welke outdoor laarzen heb je precies? De meeste outdoor laarzen zijn namelijk gemaakt van leer. Leer is inderdaad enigszins waterdicht (wij vermelden er altijd bij dat ze waterafstotend zijn, dit staat ook op de website vermeld), maar niet hetzelfde als bijvoorbeeld rubberen laarzen waar geen water door heen kan. Leer is net als een huid en indien je het leer goed onderhoud blijft dit soepel en gaat het niet uitdrogen en scheuren. Leer wat goed onderhouden is, is qua structuur (nerven) dichter en kan daardoor beter water afstoten. Je kunt het enigszins vergelijken met droge handen, als je handen heel erg droog zijn trekt de handcrème sneller in de huid dan wanneer je handen een natuurlijke vetlaag hebben. Dus als het leer droog is trekt het water snel in je laarzen en als dit heel veel water is komt het er op een gegeven moment door heen waardoor je helaas natte voeten krijgt.

We hebben op onze website ook een uitgebreide omschrijving hoe je leren laarzen het beste kunt onderhouden: http://www.ej.nl/service/onderhoud-wasv ... oenen.html

Als je leren laarzen dus erg nat zijn geweest, is het nodig om ze eerst goed op te laten drogen en opnieuw in te vetten zodat ze weer soepel worden. Als je geregeld je door natte weilanden, bakken of paddocks moet lopen, waardoor niet alleen de zolen maar ook het voetgedeelte erg nat worden, kan je daarvoor beter rubberen laarzen.

Groetjes, Epplejeck

-O-
Ik ga breda ff bellen

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:51

Leer is nooit waterdicht hoogstens waterafstotend, het is de voering die de laars waterdicht maken, zoals al eerder genoemd hierboven Goretex voering is waterdicht als daarbij de nader van de voering dicht getapet worden is hij goed waterdicht als dat niet gedaan word laat het ook water door.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 12:53

Waarom heb ik dit probleem dan nog nooit eerder gehad en waarom lekt er maar 1 laars? Zelfs met mijn leren jodphurs kan ik paarden uit de wei halen (alleen zijn die te kort) en dan zou dat met een outdoor laars niet kunnen? Dat is toch raar?

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:53

Beetje aparte mail. ..
Rubber laarzen pfffff