Kou, fijne handschoenen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Kou, fijne handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 23:27

Ik haat handschoenen met rijden, omdat ik dan stuk gevoel mis en de teugels gewoon moeilijker vast te houden zijn.

Alleen vandaag had ik zo'n pijn aan mijn handen door de snijdende kou / wind op buitenrit dat ik toch wil kijken voor handschoenen.

Hebben jullie tips voor een beetje warme handschoenen waarmee je nog wel fijn mee kunt rijden? Dus geen dikke fleece dingen dat werkt in elk geval niet.

Alvast bedankt!

mala26

Re: Kou, fijne handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:46

Ik heb de handschoenen van Kingsland, gewoon de zomer editie zeg maar. Met die dikke kan ik ook niet rijden. Maar ik ben echt fan van die handschoenen, ze zitten heerlijk, mag ook wel voor die prijs :+

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:53

Gister de winterhandschoenen van de Decathlon gekocht ;) dikke aanrader. Dun maar toch warm.
En als je meer dan 30 euro uit wilt geven dan zijn de handschoenen van Roeckl altijd fijn!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 00:01

Ik heb de winterhandschoenen Multiflex van BR.

Nog niet mee gereden onder de 5 graden, maar wel bij een flink windje. Ik krijg altijd snel koude handen en nu bleven ze lekker warm. Ook veel meer grip dan met mijn dikke dubbellaags fleece rijhandschoenen. Deze lijken op de foto misschien dik, maar ze sluiten mooi aan.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 00:06

Karin schreef:

Nog niet mee gereden onder de 5 graden, maar wel bij een flink windje. Ik krijg altijd snel koude handen en nu bleven ze lekker warm. Ook veel meer grip dan met mijn dikke dubbellaags fleece rijhandschoenen. Deze lijken op de foto misschien dik, maar ze sluiten mooi aan.

Ik heb deze afgelopen week gekocht. Ik heb gevoelige uiteindes (wintertenen enz) En in de koude wind voelde ik met deze handschoenen mijn handen gewoon al echt warm worden. Dus heb het idee dat ze het heel goed gaan doen deze winter. Ze zijn mooi soepel en niet te lomp aan de handen ivm het rijden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 00:19

Ja, ik hoop ook dat ze het de hele winter goed blijven doen! Ze zitten zo lekker. Ik heb hetzelfde als jij, gevoelige vingers en tenen (en die blijven ook lang koud als ze eenmaal koud zijn).

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 00:34

Ik heb vandaag handschoenen gekocht van de Kipwarm serie van Decathlon.
Daar zit een waterproof en winddichte bovenlaag op dus ik hoop dat die warm genoeg zijn voor de dingen waarbij je geen dikke handschoenen aan kunt..

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 08:22

Roeckl! Ook met de gevoerde winter variant heb ik veel gevoel. En lekkere warme handen.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 08:30

Lees even mee...

Heb winterhandschoenen en gewone rijhandschoenen van decathlon, zitten heerlijk maar zijn niet warm genoeg voor mij.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 12:25

Ik heb net goedkope van dunne fleece gevonden en gekocht. Als die niet voldoen ga ik voor de BR die hier genoemd is.
Meer opties mag altijd natuurlijk :)

Roekle is wel fijn, maar ze slijten snel en dan vind ik ze aardig aan de prijs.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:32

Welke van Roeckl? Er zijn er zoveel!

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:51

Winter rijhandschoenen van Ariat gaan bij mij nu mee voor het 3e jaar. Zitten en rijden heerlijk :)

WilliamsO2Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:00

Heb die van Eurostar. Zowel 's zomers als 's winters dezelfde, warm genoeg :)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:12

Karin schreef:

Is er ook antislip bij deze handschoenen van BR?
vandaag in de winkel die van Roeckl aangehad, zaten als een tweede huid zo lekker, maar vind ze erg duur en denk dat ze hard slijten aangezien ik met jonge paarden grondwerk doe.
Daarom wil ik even kijken of die van BR iets voor me kunnen zijn.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:15

Roeckl. Zijn wel 37 euro, maar de winterversie zit geloof ik thinsulate (of hoe heet dat? _O_ ) in, en zijn evengoed heel erg dun.
Ik vind ze onwijs fijn, maar ik vind ze wel erg snel slijten voor dat bedrag. Nu draag ik ze ook wel iedere dag van 7.30 tot 18.00, maar toch. :))

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:20

Freya6 schreef:
Welke van Roeckl? Er zijn er zoveel!

Hier de roeckl Polartec; goed warm en toch fijn grip en gevoel met het vasthouden van de teugels.
Mijne heb ik al een aantal jaar; flink gebruikt en ziet er nog super uit& nog steeds warm.

http://www.roecklhandschoenen.nl/index. ... 05&lang=NL

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:28

Freya6 schreef:
vandaag in de winkel die van Roeckl aangehad, zaten als een tweede huid zo lekker, maar vind ze erg duur en denk dat ze hard slijten aangezien ik met jonge paarden grondwerk doe.

Ja, deze hebben antislip. Handpalm en vingers zijn aan de binnenkant bedekt met kleine BR-logo's van een soort rubber.

De reden dat ik voor BR heb gekozen is te vergelijken met die van jou. Ik had ook eerst Roeckl aan, zaten heerlijk maar ik vond ze vrij duur voor iets waarvan ik nog niet wist of het zou gaan bevallen. Ik wist niet hoe warm ze zouden zijn en of ze hard zouden slijten. Ik ben daarom met BR begonnen en kan altijd volgende winter nog Roeckl nemen.

Momenteel rijd ik hooguit 2x in de week en ik heb ze aan als ik met mijn paard wandel. Ze worden al wel wat pluizig, maar echt slijten doen ze nog niet. Ik haal deze winter er wel mee en dan zie ik wel of ik volgend jaar voor Roeckl ga. Zolang de temperatuur niet onder het vriespunt komt vind ik ze iig warm genoeg en als ze straks in maart stuk zijn heb ik iig voor nog geen 20 euro warme handen gehad. :D

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:30

mondoni's de leren met fleece aan de binnenkant echt top

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:33

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:05

Karin schreef:
Freya6 schreef:

Ja, deze hebben antislip. Handpalm en vingers zijn aan de binnenkant bedekt met kleine BR-logo's van een soort rubber.

De reden dat ik voor BR heb gekozen is te vergelijken met die van jou. Ik had ook eerst Roeckl aan, zaten heerlijk maar ik vond ze vrij duur voor iets waarvan ik nog niet wist of het zou gaan bevallen. Ik wist niet hoe warm ze zouden zijn en of ze hard zouden slijten. Ik ben daarom met BR begonnen en kan altijd volgende winter nog Roeckl nemen.

Momenteel rijd ik hooguit 2x in de week en ik heb ze aan als ik met mijn paard wandel. Ze worden al wel wat pluizig, maar echt slijten doen ze nog niet. Ik haal deze winter er wel mee en dan zie ik wel of ik volgend jaar voor Roeckl ga. Zolang de temperatuur niet onder het vriespunt komt vind ik ze iig warm genoeg en als ze straks in maart stuk zijn heb ik iig voor nog geen 20 euro warme handen gehad. :D

Ah ok, Ja ik moet ze wel minstens 3 x per week gebruiken met veel touw- werk met grondwerk.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:08

Ik zweer nu al jaren bij Roeckl, heb al zoveel paren versleten dat ik de tel kwijt ben geraakt _/-\o_
De winterhandschoenen van Roeckl die ik heb zijn vanbuiten met antislip en aan de binnenkant met fleece, ik draag ze niet alleen met het rijden maar ook als ik gewoon op stal ben :j

Edit; even opgezocht welke handschoenen ik nu precies heb, het zijn de Roeckl Grip Winter :)

Nogmaals edit; mijn moeder heeft zelf de Polartec maar die vind ik persoonlijk echt niet leuk, zijn veel te dik voor mij

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:39

Misschien heel raar maar voor mij werken mijn (zomer!) motorhandschoenen het beste. Volledig leer met een dunne, ademende voering. Ik ben daar pas achter gekomen toen de hond op één van mijn fleece-handschoenen had zitten kauwen. Die kon ik weggooien maar ik wilde toch handschoenen aan en heb gepakt wat ik had liggen. De motorhandschoenen!

Eens kijken of ik hier een plaatje kan laten zien...
Ze zagen er ongeveer zo uit https://www.louis.de/artikel/highway-1- ... t=33706877

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:41

Hier het zelfde ga ook eens stil aan uitkijken naar een fijne rij handschoen denk ik. :)

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:50

Karin schreef:
Freya6 schreef:

Weet je hoe de maatvoering is? Bij Roeckl heb ik 8,5, maar weet niet welke maat ik dan bij deze moet hebben...

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 09:15

Ik heb altijd de winterversie van de gewone Roeckl. Maar daar krijg je nog kei koude vingers van. Dus ik lees even mee voor nieuwe échte buitenrijhandschoenen. ;)