Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
lalachico schreef:Zo 2maanden geleden heb ik mijn goedgekeurde draver verkocht dat was vrijdag onder contract
het weekend was hij al kreupel en liep niet goed
Na veel praten bleek dus dat ze 2x heb gereden waarvan 1 keer in de duinen 2uur en een uur les mijn paard was gewend 2a3x per week te werken
Nu zag ik foto's waarop hij mager maar dan ook echt mager was
Heb haar hierop aangewezen maar ze krijgen gras en wat hooi kuil
Staan 24/7 buiten
Ze mag geen biks kopen want dit vinden ze te duur
Ook heeft ze ineens geen tijd want ze woon een half uur er vandaan en dan die ene dag dat ze komt rijd ze gelijk aantal uur
Waarop ik nu uit kom
We hebben een contract gemaakt
Waarin onder andere staat
Als blijkt geen goede zorg verwaarlozing er
Haal ik het paard op zonder ressitutie van het aankoopbedrag
Ben ik nu gemachtigd om mijn paard terug te halen
Ik heb haar adviezen gegeven wat ze beter wel en niet kan doen en over het bijvoeren er
Volgens rechts bijstand moet er wel bewijs zijn cover de situatie en dan sta ik in principe in mijn recht
Graag hoor ik wat jullie erover denken
damian23 schreef:Dit soort voorwaarden zijn bijna nooit uit te voeren. Allereest zit je met de bewijslast. Het is erg arbitrair wat verwaarlozing is. Verder zal deze voorwaarde ws als onredelijk worden geacht. Je haalt een paard terug zonder de koopsom of een geldbedrag terug te geven.
En inderdaad, de koper kan ook stellen dat jij een paard hebt gelevert die niet gezond is als hij binnen een week al kreupel is.
Ik zou proberen om er toch samen uit te komen.
Misschien heeft het paard zich gewoon verstapt!
heeft het top bij het baasje en krijgt genoeg aandacht en zekker ook genoeg eten