[PG] veulen geboren op 5-6-2014

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marion82

[PG] veulen geboren op 5-6-2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 11:28

Ik ben op zoek naar het veulen dat geboren is op donderdag 5-6-2014 tussen 20.45 en 21.00 uur.

Het is een beetje een rare zoektocht, maar ik weet zeker dat het veulen er is.
Ik zou niet weten hoe het eruit ziet, welk ras of van welk geslacht.
Het veulen dat ik zoek, wil ik ook niet kopen, maar zou het graag willen zien.

Ik zal de reden, waarom ik het zoek, vertellen.
Ik hoop niet dat jullie me zweverig zullen vinden of zo iets of gewoon raar ;)
Ik ben zelf namelijk helemaal niet van tekens enzo, maar dit was voor mij heel raar.

Mijn meisje, mijn soulmate, heb ik moeten laten inslapen. Ze had een ernstige blessure en de kans op een pijnloos herstel was uitgesloten. Ik was er kapot van en er komt een moment dat je die moeilijke beslissing moet maken. Zo ging ik, net als elke dag, op 5 juni naar mijn meisje. Ik deed haar in de losgooi bak en zoals meestal, stond ze alleen maar bij mij en kroelde met mijn haar. Het regende al de hele ochtend en ze liep even een stukje bij me vandaan. Meestal als we alleen waren, praatte ik tegen haar en zo ook die dag. Ik vroeg haar hoe het nu verder moest en of dit dan het moment zou zijn. Vanuit het niets, ging de zon schijnen. Toeval dacht ik meteen, maar wel gek. De zon was ook zo weer weg en de regen kwam weer. Ik dacht, ik vraag het nogmaals en toen ging weer de zon schijnen. Vol verbazing was ik en nog steeds vond ik het raar. Dus toch nog een poging en weer de zon. Ik besloot het als een teken te zien en ik heb de veearts gebeld. Wij konden die avond komen om haar in te laten slapen.
Mijn niet makkelijk te laden meisje, liep in 1x de trailer in, was heel rustig op weg naar de VA en was ook heel relaxt daar. Ze liet zich makkelijk sturen en ging ook heel rustig en vredig liggen. Uiteraard heb ik haar alles gezegd wat ik nog wilde zeggen en haar vooral bedankt voor de tijd dat zij mijn maatjes was. Op dat moment was haar hart al gestopt, maar begon plots weer te kloppen, waarna het uiteindelijk toch weer stopte. Aangezien het die dag al zo raar gegaan was, dacht ik dat dit misschien ook een teken was. Misschien is ze overgegaan in een nieuw lichaam en wil ze me dat duidelijk maken.

Het gemis is nog steeds zo groot en de gedachte blijven terug komen. Vandaar dat ik dacht, ik doe een oproepje. Niet iedereen zet zijn geboren veulen op bokt, dus wilde de kans wagen.

Wie weet of heeft een veulen dat op die datum en dat tijdstip is geboren?
Ik heb niet de behoefte aan een nieuw paardje, ik zou gewoon graag zien of het ook echt zo is. Of ik haar herken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:32

:(:) Sterkte met het verwerken van dit verlies!!

Ik heb even op m'n lijstje gespiekt en laten wij nu precies op die dag een veulentje gekregen hebben....
Alleen het tijdstip heb ik er niet bij staan.
Ik ga de eigenaar eens informeren of hij het heel toevallig nog weet hoe laat het ongeveer was!

marion82

Re: [PG] veulen geboren op 5-6-2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 11:38

Dank je wel, dat zou heel fijn zijn.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:41

heb een berichtje gestuurd! ben heel benieuwd :)

Afbeelding

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 11:43

Wat grappig, de kleur is wel hetzelfde

Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:45

<3
het zou toch wat wezen.......

Afbeelding

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 12:29

Het zou wel heel bijzonder zijn he..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:24

Wat een vreselijk mooie en geruststellende gedachte.... Heel veel sterkte TS. Hoop dat je steun kunt vinden uit het geloof in het hiernamaals.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:53

Hoi!
Heb een berichtje terug gekregen maar helaas....
Hij stond er s morgens om zes uur naast.
Wat had het mooi geweest!!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 07:56

Helaas, we zoeken gewoon verder.

Zag in de bokt markt ook een fries veulen, geboren op die datum. Helaas geen foto en de adverteerde heeft nooit reacties op geplaatst op bokt zelf. Zal dan ook wel niet reageren.

@giolli, dank je wel. Het is zeker ook geruststellend, maar de drang om dan te weten welke het is, neemt wel toe.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 16:05

Inmiddels al weer bijna 4 maanden verder en ik heb het veilen nog steeds niet gevonden.

Wel veel contact gehad met eigenaren van veulens, die geboren zijn op die datum.
Helaas nog niet 1 gevonden die ook maar in de buurt van het tijdstip komt.

Ik heb momenteel nog contact met iemand, wacht op zijn antwoord en heb nog een mailtje eruit gedaan naar een ander. Van het laatste veulen weet ik de geboorte datum niet, alleen dat het van juni is. Heb al meerdere malen een mail gestuurd, maar heb nog niet 1 keer een reactie gehad. Heb ook geprobeerd te bellen, maar ook zonder resultaat. Er zit niets anders op dan te wachten op een reactie en intussen verder zoeken.

Heb via Facebook ook al oproepen geplaatst en een advertentie in de bokt markt gezet. Ik blijf hopen, maar ik mis haar nog zo enorm

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:11

Jeetje, sterkte met dit verlies! :(:) Ik hoop dat je "het" veulen vind en dat je iets van haar erin ziet. Dat zal je denk ik enorm goed doen!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 16:46

Dat denk ik ook.
Ik wil haar zo graag nog even zien en even voelen, we zullen zo ie zo ooit weer samen zijn.
Al hoop ik dat dat nog hier zal zijn ;)

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 14:50

Ik kan vertellen dat ik haar gevonden heb en dat ik haar zojuist heb geknuffeld.
Dit veulen heb ik al 4 maanden voorbij zien komen, maar de datum klopte niet. Ze is 5 dagen later geboren. Ze lijkt kwa uiterlijk enorm op der, maar ook kwa innerlijk. Ze hoorde mij eerder dan dat ik haar zag en ze keek me direct aan, ze wilde alleen maar knuffelen en de andere veulens mochten niet in mijn buurt komen. Ze was zo lief en aanhankelijk. Ze wilde steeds omhelst worden, ze zorgde er telkens voor dat wanneer ik haar aaide, ze zo kwam te staan, dat mijn arm helemaal op haar hals lag.

Het voelde zo goed en ik was zo enorm rustig. Ik had kippenvel en nog steeds als ik eraan denk. Nu is de grote vraag, wat nu. Ze staat te koop, al 4 maanden en was zelfs al verkocht. Uiteindelijk zagen mensen er toch vanaf, zou het weer een teken zijn? Ik voel me nog steeds heel rustig, heb ook niet de drang dat ik haar moet hebben. Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen. Waar moet ik haar laten? In de opfok zou ik niet willen, ik wil dingen met haar gaan doen dan. Wandelen, knuffelen, poetsen. Maar op een gewone stal wil ik ook niet, ze moet wel in een kudde staan en met andere paarden opgroeien. Pff dilemma's, maar ik heb haar in elk geval gevonden.
Het was zo vertrouwd, het voelde zo goed. Het was echt heerlijk om weer eens te genieten van een paard.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:56

*\o/* Wat een positief bericht!!!
Ik zou het wel weten..... Op zoek naar een plekje waar ze in een gemengde kudde kan en waar je iedere dag heen kunt! Ben bang dat je er spijt van gaat krijgen als je straks hoort dat ze verkocht is.
Dingen gebeuren niet zonder reden!
Succes in het ieder geval met je beslissing!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 15:01

Kentaro schreef:
*\o/* Wat een positief bericht!!!
Ik zou het wel weten..... Op zoek naar een plekje waar ze in een gemengde kudde kan en waar je iedere dag heen kunt! Ben bang dat je er spijt van gaat krijgen als je straks hoort dat ze verkocht is.
Dingen gebeuren niet zonder reden!
Succes in het ieder geval met je beslissing!

Wat lief, dank je wel.

Ik vraag me echt af of ik er spijt van ga krijgen. Normaal ben ik juist vrij impulsief en koop ik direct als het goed voelt. Nu voelt het ook goed, maar ben ik juist heel rustig. Misschien is het juist dat ik haar toch nog heb gezien en weet dat ik niet gek ben haha ik vind het echt een lastige keuze.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:04

Kun je niet nog een keer bij haar gaan kijken?? Als het dan weer zo goed voelt, weet je misschien beter wat je keuze moet worden??

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 15:10

Dat zou op zich wel kunnen, het niet heel erg in de buurt, maar wel te doen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:30

Dat je je zo rustig er onder voelt zou kunnen betekenen dat het voor jezelf nu goed en afgesloten voelt en dat je er vrede mee hebt. Denk er rustig over na of je dit dier wilt kopen. :j
En dat het veulen 5 dagen later is gekomen zou je kunnen verklaren doordat de geest van je eigen paard eerst nog even heeft rondgezworven voor hij is overgestoken en een nieuw lichaam heeft uitgekozen.

milou_amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:43

Wat een ontzettend mooi en bizar verhaal zeg!!! Ik zou het wel weten als je een veulentje vind dat zo veel op jou lieve maatje lijkt!!!! Heel veel succes met het besliisen :o

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:58

Wat een bijzonder verhaal!

Je moet doen wat goed voelt, ik zal zelf zeker nog een keertje gaan kijken en dan een beslissing maken.

En mocht je haar kopen en uiteindelijk is het toch niet wat je van verwacht had, kan je altijd nog op zoek naar een goed nieuw baasje.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:03

Ze was je soulmate, je hebt haar zo lang gezocht, nu gevonden en dan zou je haar weer uit het oog verliezen?
Denk dat je daar spijt van krijgt...

Ik zou haar kopen als je de gelegenheid hebt om haar (opnieuw) een goed leven te bieden :j

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 16:34

Giolli schreef:
Dat je je zo rustig er onder voelt zou kunnen betekenen dat het voor jezelf nu goed en afgesloten voelt en dat je er vrede mee hebt. Denk er rustig over na of je dit dier wilt kopen. :j
En dat het veulen 5 dagen later is gekomen zou je kunnen verklaren doordat de geest van je eigen paard eerst nog even heeft rondgezworven voor hij is overgestoken en een nieuw lichaam heeft uitgekozen.

Hier had ik zelf idd ook al aan gedacht, daarom wilde ik toch perse gaan kijken. Ik had het veulen al afgewezen, maar ze bleef terug komen als ik verder zocht.

Wat een lieve reacties allemaal zeg, jeetje. Ik vind het zelf ook bizar hoor, ik hoopte wel, maar had nooit gedacht haar te vinden. Hoe vaak ik niet tegen mijn man gezegd heb, dat de zoektocht steeds uitliep op niets en dat ik haar nooit zou vinden. Toch heb ik haar gevonden. De reden van de zoektocht was, dat ik haar zo graag nog eens wilde zien en knuffelen. Dat heb ik nu dus ook gedaan. Ik snap heel goed de reacties hoor, dat is ook wat ik me afvraag. Wordt ik gelukkiger als ik weer met haar bezig kan zijn na 9 maanden zonder haar of kan ik het nu echt afsluiten, in de wetenschap dat ze nog voortleeft.

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:24

Ik zou haar kopen ja.. Wat Shirley zegt, je hebt haar zolang gezocht, waarom zou je haar weer uit het oog verliezen?

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:34

wat een mooi verhaal! ik zou doen waarbij jij je goed voelt als dat is om haar te kopen zou ik dat zeker doen! waarom haar weer laten gaan als je haar net gevonden hebt inderdaad?