Rijbroek met silicone (grip)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lucido

Rijbroek met silicone (grip)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 08:29

Je hebt tegenwoordig van die rijbroeken met siliconen op de knie en/of het zitvlak.
Ik weet dat Animo de collectie waarbij op de knie én zitvlak siliconen zitten er uit gaat halen vanwege slechte recensies Je zit blijkbaar dan zo vast dat je eigenlijk geen onafhankelijke zit meer hebt. Ook hoorde ik dat de siliconen heel snel kunnen slijten.

Heeft iemand ervaring met deze rijbroek?

winnie03

Re: Rijbroek met silicone (grip)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:31

Daar ben ik ook benieuwd naar. En ook hoe het verschilt van een lederen zitvlak. Is het aangenamer of juist niet?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:31

Niet met deze rijbroek, heb wel een rijbroek van Animo met siliconen bij de knie en daar zit je vast genoeg mee. Ik kan me goed voorstellen dat als je dat ook nog op het zitvlak hebt je amper nog uit het zadel komt. :')

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:32

Animo heeft dat al vrij lang, kan me haast niet voorstellen dat ze dat nu pas eruit gaan halen. Ook Harry's Horse, Eurostar en Accademia Italia heeft nu ook deze grip.

Ik rij zelf het allerliefste zonder grip of leren zitvlak.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:34

Montar heeft het ook. :j

IK denk dat TS bedoelt dat ze de siliconen van het zitvlak af gaan halen omdat je daar toch wel erg vast mee zit?

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:34

Geen ervaring, maar het lijkt me 3 keer niks. Ik heb idd ook al een hekel aan een (kunst) leren zitvlak. Daarmee voel ik me al opgesloten omdat je een stuk minder bewegingsvrijheid hebt.

Denk trouwens niet dat je er letterlijk vast mee zit :') Het is geen lijm, het voorkomt alleen dat je door je zadel kan glijden, dus waar je zit, daar zit je en daar blijf je zitten, tenzij je je kont optilt en op een andere plek weer parkeert. :') Eraf vallen kun je nog net zo goed :+

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:46

W_Empress schreef:
Geen ervaring, maar het lijkt me 3 keer niks. Ik heb idd ook al een hekel aan een (kunst) leren zitvlak. Daarmee voel ik me al opgesloten omdat je een stuk minder bewegingsvrijheid hebt.

Denk trouwens niet dat je er letterlijk vast mee zit :') Het is geen lijm, het voorkomt alleen dat je door je zadel kan glijden, dus waar je zit, daar zit je en daar blijf je zitten, tenzij je je kont optilt en op een andere plek weer parkeert. :') Eraf vallen kun je nog net zo goed :+

Nee maar met siliconen grip "plak" je als het ware meer aan je zadel als wanneer je dat niet hebt. Ik bedoelde met vastzitten dus ook niet dat je er niet meer vanaf kan vallen oid.

Kan me voorstellen dat als je siliconen op je zitvlak hebt je gewoon niet lekker meer zit. ;)

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:47

Ik heb er 1 met siliconen op de knievlak. Easy Rider by euro-star Rijbroek Melitta X-Grip

Zit wel fijn maar je zit zo goed tegen je zadel aan "gekleefd"
dat je dan glijd IN je broek..... Ik denk dat het met zo'n zitvlak niet fijn zit. Omdat je dan "glijd" In je broek ipv op je zadel.

Wassen is geen probleem, ik was hem binnenste buiten, gewoon met wasverzachter en op 40 gr. In de droger komt hij niet.

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:59

Kaitlyn schreef:
W_Empress schreef:

Nee maar met siliconen grip "plak" je als het ware meer aan je zadel als wanneer je dat niet hebt. Ik bedoelde met vastzitten dus ook niet dat je er niet meer vanaf kan vallen oid.

Kan me voorstellen dat als je siliconen op je zitvlak hebt je gewoon niet lekker meer zit. ;)

Dat zeg ik, je kunt niet meer glijden in je zadel, en persoonlijk vind ik dat alleen maar onhandig. :) Maar dat kan ook aan mij liggen, ik hou ook niet van zadels met een diepe zit, en heb het liefst zo weinig mogelijk wrong. Ik wil gewoon kunnen bewegen. :)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:04

Ik weet dat een stalgenootje er eentje van pikeur heeft met grip zitvlak. (dus net zo veel grip als normaal een leren zit) ze is er niet blij mee. Maakt veel paarden zadelmak en kan niet meeglijden door het zadel zeg maar.

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:10

Vriendlief heeft er eentje gekocht, met name omdat het een broek was die niet dubbel ging zitten als hij op een zadel zat.

Werkelijk 1x gedragen maar hij zit voor geen meter, mede door die silicone vlakken.
Dat was dus écht geen € 225 waard.

Miskoop eerste klas :\

Dus mocht iemand willen proberen, ik heb eentje te koop maat 46H (?) :P

Lucido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 20:48

Was niet van plan om er een te kopen, maar Was wel benieuwd wat de rest er van vond..
Ik vind leren zitvlak wel erg prettig, maar heb t idee (mede dankzij jullie recensies) dat je onafhankelijke zit totaal verdwijnt me die broek met siliconen, dat vind ik geen positief iets!

Bij animo gaan de broeken eruit die totaal siliconen hebben, op het zitvlak en de knieën. Ze hadden ook mensen gehad die binnen een dag terugkwamen omdat het al begon te slijten!

En ik hoorde idd dat je dan zeg maar met je huid langs de broek schuurt waar de siliconen zitten. Alleen animo weet ik dat er een speciale binnenbroek in zit. Voor de rest lijkt t me geen pretje..

Ik hou het iig bij het leren zitvlak :)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:53

Stalgenootje had schaafwonden door die siliconen bij de knie. Haar been bewoog niet meer in het zadel maar wel in de broek dus de broek heeft een uur lang langs haar huid geschuurd. Ze is er ook niet blij mee. Na paar keer wassen wordt het wel beter. Maar doordat het slijt dus heel slecht maar in dit geval wel gunstig.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:55

Weet dat Divoza geen garantie geeft op de siliconen stukken op de broeken. Zegt genoeg denk ik... Slijt vast snel of droogt uit.

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:34

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:38

Ik heb een rijbroek met geheel grip zitvlak, maar vind niet dat je vastgeplakt aan het zadel zit hoor. Hij geeft zoals het hoort, goede grip. Vind het trouwens fijner als een leren zitvlak, want leer is zo stug, dit is net een legging :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:55

Ik heb er eentje van QHP met siliconen bij de knie, en die vind ik persoonlijk minder fijn omdat mijn knie beweegt in de broek zonder dat de broek tegen het zadel beweegt, en daar krijg ik wat irritatie van.

Ik heb ook een Equiline X-Grip met antislip over het hele zitvlak en die zit werkelijk fantastisch. Ik zit een stuk vaster dan met lederen zit, maar toch niet 'gelijmd' zodat ik nog gewoon kan zitten zoals anders. Wringt nooit tegen, blijft soepel en ook na het wassen geen enkel probleem.

Suzannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:01

Bij mijn Animo broeken zit de grip alleen rond de knieën. Ik draag de broeken veel en intensief. Na ongeveer 2 jaar beginnen de siliconen delen dunner te worden. Op sommige plekken komt een scheurtje.
Qua bewegingsvrijheid is het een beetje dubbel voor mij: aan de ene kant voel ik dat ik iets vaster zit, maar word tegelijk niet merkbaar belemmerd in mijn bewegingen. Ik kan mijn benen nog steeds op normale wijze bewegen voor hulpen.

Mij is verteld dat je geen wasverzachter moet gebruiken i.v.m. het siliconen oppervlak, maar ik weet niet of dit waar is.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:03

Wasverzachter mag je idd niet gebruiken op grip.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:11

Klopt, wasverzachter gebruik je beter niet, ook niet bij broeken met een (kunst)lederen zitvlak trouwens :)

rollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:19

Ik had eerst zo'n rijbroek en nu 1 gewoon verstening met dezelfde stof als de rest van de broek. Dat zit veel fijner dan met dat spul erop

Paardje1m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 11:40

Heyy iedereen
Ik moet een tijdje doorzitten vanwegen m'n enkel ik ben namelijk van m'n paard gevallen en mag nu niet lichtrijden!
Ik had gehoord dat je met een siliconen(grip) op je broek beter in je zadel blijft zitten!
Is dat ook zo?
En zo ja welke moet ik dan nemen op het zit vlak en kniestukken of alleen op de kniestukken? :o

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 11:44

Ik had er 1 met alleen siliconen op de knievlakken maar ik kreeg er gigantische blaren van omdat de broek aan het zadel bleef pikken en mijn been dus langs de stof heen wreef.

Eroslaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 11:51

Ik heb ook een broek met siliconen op de knie en het is echt de slechtste broek die ik heb. Bij mij doet die super veel pijn omdat mijn broek aan mijn zadel plakt en ik dus zelf constant met mijn knietjes in die broek schuif, echt geen fijn gevoel...

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 11:56

Ik heb een rijbroek waar ze op de kniestukken zitten en wat een verschrikking vind ik het!
Mijn zadel (toen, heb nu een andere) had een stroevere leersoort bij de kniewrong en het zitvlak. Met deze rijbroek werd het dus stroef op stroef. Gevolg: schuurplekken :\ mijn broek wat goed vastgeplakt, maar ik zelf niet.
Ik merk dat het vaster zit dan kunstlederen stukken en ik kan daar echt niet mee overweg. Voor mij nooit meer zo'n broek.