Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
oeps! er staat 5 minuten. Zal eens netjes de tijden aanhouden!
Mossel schreef:Ik zweer bij zilvershampoo, ik heb dan wel geen Kruidvat shampoo gebruikt, maar m'n gele pony werd wel weer wit
http://i1286.photobucket.com/albums/a60 ... yuc9zn.jpg

Gypsy schreef:Mijn schimmel gaat altijd eerst een kwartiertje in de biotex (Ik hang een emmer aan het zadel, dan staart erin) en dan met deze shampoo. Werkt perfect.
Echter zou ik nooit het hele paard wassen. Zeker niet nu, met deze temperaturen. Afspoelen ja, maar met shampoo haal je de vetlaag weg. Staat je paard straks bij het eerste buitje al te bibberen...
Als je de poepvlekken echt vervelend vind, ik heb de gouden tip om er vanaf te komen. Ik heb namelijk zefls 2 schimmels, zit nooit een vlek op. Mijn geheim? Ik houd ze 24/7 buiten op een ruime paddock (met schuilstal, maar zonder strooisel daarin). Hierdoor kunnen ze altijd wel een schone plek vinden om te liggen. Uit zichzelf gaan paarden namelijk niet in hun eigen uitwerpselen liggen, dat vinden ze niet fijn.
Er komt wel eens wat zand op de vacht, maar dat borstel je er zo af.
Mensen hebben bij 24/7 buiten altijd de associatie met vies, maar niets is minder waar.
) in zijn eigen mest te liggen
zelf gebruik ik ook vaak groene zeep voor mijn hafjes!