Haai, Ik ben op zoek naar een echt goed paar rijhandschoenen. Ik rijd voornamelijk paarden die best sterk in de hand zijn, ik ben dus ook op zoek naar handschoenen met iets van grip. Ze mogen best wat kosten als ze maar lekker zitten en natuurlijk wat langer meegaan. Ik heb ook met normale leren handschoenen gereden maar dat vind ik echt niet lekker zitten. Weet iemand een goed paar handschoenen?
Roeckl past bij mij absoluut niet lekker, maar Ariat Tek Grip is echt superfijn! Ik rijd goedkope handschoenen steeds in 2 maanden kapot, maar deze gaan een stuk langer mee.
Heb sinds begin dit jaar Roeckl, vindt het fijne handschoenen met veel grip. Had alleen wel dat bij mij de naad in de palm van mijn hand los liet. was maar een klein gaatje en is niet verder uitgescheurd.
Ik vind de handschoenen Roeckl Lycra nr 1 heel fijn! Deze zijn elastische stof en blijven lang heel. Ook draaien de vingers niet met rijden. HV Polo ben ik ook tevreden mee, deze zijn van leer en gaan ook niet snel stuk. Beide kun je hier vinden http://www.horsecheck.nl/paardrijhandschoenen
Roeckl Meredith Michael's Beerbaum vind ik erg fijn, maar slijten wel snel bij het gebruiken van 'webband teugels'. Ik rijd zelf met helemaal leren teugels, heb nauwelijks slijtage (huidig paar heb ik nu 3 jaar, rijdt 2 keer in de week), maar na het 1x rijden met 'webband teugels' zag ik wel slijtage plekken. Van dit Roeckl model is trouwens ook een winterversie beschikbaar; zitten ook fijn; fleece laag aan binnenzijde, maar genoeg 'gevoel'.
Roeckl! Goede grip en slijten niet zo snel. In ieder geval veel minder snel dan handschoenen van merken als QHP enzo.
Skittlez
Geplaatst: 16-11-14 16:36
Roeckl, maar bij de welkoop hebben ze voor 6 euro handschoenen met anti glip. Heb ik gister maar een dekje , halster + touw, handschoenen etc. Had geen tijd meer om naar ej te rijden
Roeckl ook al hier: light&grip. Toplaag slijt er snel af, maar ze blijven heel en zijn heerlijk en onverwoestbaar. Ik voel bij die dingen nauwelijks dat ik handschoentjes aan heb. Ik heb mijn paar al 5 jaar en ze zijn 2 jaar intensief gebruikt (meerdere paarden op een dag) en verder gemiddeld 1x per dag.
Roeckl inderaad. Ze zijn wel prijzig, maar als je er zorgvuldig mee omgaat dan kun je er jaren mee. Ik doe met die van mij nu 4 jaar en rij bijna elke dag.
Br jos lansink! Alleen wel te koud voor in de winter. Sinds vorig jaar de leren handschoenen a 5 euro van de action geprobeerd, ideaal. Gaat ook echt niet langer dan 1 winterseizoen mee, maar van 5 euro hoef je ook niet meer tr verwachten!