Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Ik heb al eerder mijn nek bezeerd en ben daardoor voorzichtiger geworden. Het is een foam ding maar het geeft toch steun en bescherming. 
. 

en ik wil hem idd voor dezelfde reden als jij maximuss, dat diet dus wel iets qua bescherming daarvoor?? 
ik lig er eigenlijk nooit af, maar nu ik elke dag op een aantal paarden zit die toch wel vrij heftig zijn, neem ik liever het zekere voor het onzekere, want ik verdien er wel mijn brood mee

Corelli schreef:Je moet het knap spelen, wil je met je nek de eerste klap opvangen. Het is toch altijd je rug of je hoofd dat als eerst de grond raakt.

kep heeft geloof ik hetzelfde model maar Dan met klep(je) ? Zien er ook erg veilig uit iig, beter Dan de standaard modellen die op de markt zijn iig 
)
) dus ik krijg van hem voor kerst de gatehouse
Dan alleen nog even een Nek beschermer erbij kopen

Delphi schreef:Corelli schreef:Je moet het knap spelen, wil je met je nek de eerste klap opvangen. Het is toch altijd je rug of je hoofd dat als eerst de grond raakt.
Ik heb 12 jaar geleden mijn nek gebroken bij een val van een paard. Ik ben met paard en al over de kop gegaan en vol op mijn hoofd geland. Door die impact heb ik een breuk in mijn nek opgelopen.
Of in mijn geval nekbescherming geholpen zou hebben weet ik niet. Ik denk dat nek bescherming meer directe klappen/schokken op je nek wat opvangt en misschien voorkomt dat je nek bijv. een rare knik maakt.
Maar je hoeft niet op je nek te vallen om deze te breken, door een zware val op je hoofd kun je dit ook oplopen.
Ik reed met cap en mijn cap is ook gesneuveld tijdens deze val.
Hoe is het nu met je?