Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Polderpaard schreef:Ik scheer ook liever niet en gebruik zo lang als mogelijk geen dekens. Mijn paard zweet niet zo snel en wordt niet heel intensief bereden. Uitstappen doen we nu gewoon wat langer en is hij echt bezweet dan ga ik nog een kwartiertje wandelen aan de hand zonder zadel. Verkouden is hij nog nooit geweest, ook al is hij nog wat kalmmig als hij terug in de paddock gaat. In de nacht staat hij binnen.
Ik ben wel nieuwsgierig of de "niet-scheerders" allemaal een koudbloed/robuust paard hebben zoals Fjord of Haflinger? Mijn paard is een KWPN'er en ik zie het eigenlijk zelden dat die een wintervacht mogen krijgen. Zijn er hier mensen die dat wel doen?
Hij heeft best al een behoorlijke vacht trouwens
een kwpner krijgt misschien minder lang haar dan een fjord maar ze worden echt niet allemaal geschoren. Wel krijgen ze vaak optijd een deken om, maar er zullen er ook wel zijn zonder deken. Ze zullen misschien wat meer in de sport lopen, waardoor het handiger is om te scheren, maar neem aan dat het verder niet iets is omdat het een kwpner is en zo hoort.._suus19_ schreef:Polderpaard schreef:Ik scheer ook liever niet en gebruik zo lang als mogelijk geen dekens. Mijn paard zweet niet zo snel en wordt niet heel intensief bereden. Uitstappen doen we nu gewoon wat langer en is hij echt bezweet dan ga ik nog een kwartiertje wandelen aan de hand zonder zadel. Verkouden is hij nog nooit geweest, ook al is hij nog wat kalmmig als hij terug in de paddock gaat. In de nacht staat hij binnen.
Ik ben wel nieuwsgierig of de "niet-scheerders" allemaal een koudbloed/robuust paard hebben zoals Fjord of Haflinger? Mijn paard is een KWPN'er en ik zie het eigenlijk zelden dat die een wintervacht mogen krijgen. Zijn er hier mensen die dat wel doen?
Dat is echt onzin hooreen kwpner krijgt misschien minder lang haar dan een fjord maar ze worden echt niet allemaal geschoren. Wel krijgen ze vaak optijd een deken om, maar er zullen er ook wel zijn zonder deken. Ze zullen misschien wat meer in de sport lopen, waardoor het handiger is om te scheren, maar neem aan dat het verder niet iets is omdat het een kwpner is en zo hoort..
Ik scheer ook niet, tenzij de paarden rond maart heel veel jeuk krijgen (shetje scheer ik dan meestal) of als ze echt hard moeten werken sportstreep. Dat gaat dan om een volbloed, weshkruising, mini en mountain horse. Dus echt niet allemaal koudbloeden.
Bij ons op stal zie ik het gewoon niet gebeuren. Bijna alles staat al heel vroeg met deken op en wordt geschoren. Ik ben ook niet van plan te gaan scheren 'omdat het zo hoort'. Ik kijk maar naar mijn paard en beslis dan of het nodig is. Polderpaard schreef:Ik scheer ook liever niet en gebruik zo lang als mogelijk geen dekens. Mijn paard zweet niet zo snel en wordt niet heel intensief bereden. Uitstappen doen we nu gewoon wat langer en is hij echt bezweet dan ga ik nog een kwartiertje wandelen aan de hand zonder zadel. Verkouden is hij nog nooit geweest, ook al is hij nog wat kalmmig als hij terug in de paddock gaat. In de nacht staat hij binnen.