Paard gekocht onder valse voorwendselen !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zweepje

Paard gekocht onder valse voorwendselen !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 17:13

Ik had een super lieve spring gefokte Merrie Destiny (W-Vonia is haar officiële naam) die ik al een aantal jaren op het land had lopen, maar omdat ik mijn huis te koop heb gezet ben ik op voorhand opzoek gegaan naar een nieuwe eigenaar.

W-Vonia kan super springen, maar duld een ruiter niet lang op haar rug, ze is erg onhandelbaar...
Ze is onderzocht, rug, gebit en ga zo maar door maar nergens zat een pijnplek.
Ik heb thuis een rijbak en een vriendin (heeft paarden beleerd en traint nog steeds "jonge" paarden) en is op een paardvriendelijk manier met haar aan het werk gaan. Veel longeren, verzorgen, aan de hand met haar lopen en ze kregen een band samen, na een paar maanden is ze erop gestapt heel even en zo is ze verder gaan opbouwen en dat ging goed maar na verloop van tijd steigerde W-Vonia en liet zich achterover vallen....
Mijn vriendin heeft toen weer wat stapjes teruggenomen en is nog meer tijd gaan steken in grondwerk, en heeft er daarna een tijdje redelijk goed op kunnen rijden. Maar jullie raden het al op een gegeven moment begon W-Vonia weer te steigeren en is die vriendin echt onder haar terecht gekomen, kneuzingen en blauwe plekken overal, cap kapot getrapt, m.a.w. ze heeft uiteindelijk nog ontzettend veel geluk gehad, het had veel erger kunnen aflopen. W-Vonia niet echt geschikt is om op te rijden ondanks dat ze echt super kan springen...Ik heb toen na dat ongeluk de handdoek in de ring gegooid en het was of ze gaat naar iemand toe die geen rijpogingen meer zou ondernemen maar ermee zou kunnen fokken, andere optie was eventueel als gezelschapspaard en haar in haar waarde laten.

Na een hoop mensen te hebben afgeslagen (handelaren) kwam er iemand op de proppen die aan mijn plaatje voldeed "dacht ik".
Degene die haar gekocht heeft, had mij beloofd haar goed te verzorgen en omdat hij te laat was met dekken zou hij haar een jaar op het land laten lopen en dan het jaar erop haar alsnog laten dekken... Nu blijkt dat die man haar na een week al had doorverkocht voor flink wat geld mede door haar bloedlijn (Topas X Jacorde). Terwijl haar bijna gratis heb meegegeven. _-:(

Ze is verkocht aan een springruiterstal die haar ook na twee a drie weken weer heeft door verkocht, omdat ze ook daar uiteindelijk onhandelbaar werd.... W-Vonia is inmiddels nu al 10 keer doorverkocht en iedere keer weer zie ik teksten staan, dat ze super kan springen en dat ze braaf is... Nu ook weer staat ze te koop en mij buik kantelt en ik word hier kotsmisselijk van.... Ik vind dit zo zielig voor het dier ze is zo sensibel en gericht op 1 persoon, maar kan hier weinig meer aan veranderen. Als ik dit van te voren had geweten had ik haar laten inslapen, dan had ze rust gehad, hoe hard dit dan ook klinkt.

Ze heeft bij mij 5 a 6 fijne jaren gehad heerlijk vrij op het land maar wat er nu allemaal gebeurd met haar vind ik dieronterend!

Waarom ik dit schrijf, ik hoop dat degene die haar ziet staan op marktplaats of op welke site dan ook, zich nu twee keer achter zijn/haar oren krabt... iedereen denkt mij gaat het lukken om haar "te breken" het enige wat breek is haar vertrouwen in de mens en dat breekt mijn hart! ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:16

Heb je een foto van het paard?
Edit: zie nu dat ze te koop staat.

Heb je voor mij in pb een link van de advertentie? Volgens mij is een kennis bij dit paard wezen kijken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-10-14 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:16

Tjah.. verkocht is verkocht dus helaas kan je niks meer..
Maar moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo slim van je vind. Kans was groot dat ze in de handel kwam. Had haar dan óf zelf gehouden, óf er een einde aan gemaakt. Maargoed dat is achteraf praten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:17

Als jij dit dieronterend vind dan koop je haar NU en laat je haar hemelen!! Klinkt hard maar als je haar een ellendig leven wil besparen is dit het enigste wat je kunt doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:18

bigone schreef:
Als jij dit dieronterend vind dan koop je haar NU en laat je haar hemelen!! Klinkt hard maar als je haar een ellendig leven wil besparen is dit het enigste wat je kunt doen.

Juist!

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:18

Tja klinkt misschien stom maar je bent zelf begonnen het paard in de handel te brengen.... Nooit iemand geloven op mooie praatjes..... Als je het zo dieronterend vind haal je haar terug en ga je er of zelf mee fokken, zet je haar op de weide of verlos je haar van alle verhuizingen en stress die nu nog komen gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:19

Erg vervelend en naar voor je, snap dat het je pijn doet. Maar verkocht is verkocht.
Jij hebt het paard afgestaan en de nieuwe eigenaar heeft het recht om zelf te weten wat hij of zij met het paard doet, of dat nu verkopen, rijden of lekker op land is. Daar sta jij totaal buiten.
Wat je wel kunt doen is diegene die hem wil verkopen uitleggen hoe ze echt is en dat het niet netjes is om haar onder valse voorwendselen te verkopen, naast dat het erg sneu is voor het paard, is het ook gewoon levensgevaarlijk voor de nieuwe eigenaren. Sterkte in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:20

Tja heel hard maar dit krijg je ervan als je niet zelf je verantwoordelijkheid voor het dier neemt... Zoveel van dit soort verhalen te vinden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:20

Laat maar, heb de advertentie al gevonden. Dit is niet het paard waar mijn kennis is wezen kijken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-10-14 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:21

bigone schreef:

Mee eens!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:22

Waarom stuur je de handelsstal geen mail met het ware verhaal, misschien wil hij geen risico lopen op schadeclaims en verongelukte ruiters. Ze staat gewoon op mp , prachtige merrie, zonde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:24

Yvank_ schreef:
Tja heel hard maar dit krijg je ervan als je niet zelf je verantwoordelijkheid voor het dier neemt... Zoveel van dit soort verhalen te vinden..

Waarom moet ze de verantwoordelijkheid nemen? Als zij het dier wil verkopen is dat haar keuze.
Maar dan heeft ze geen recht van spreken meer, als ze ziet dat het niet gaat zo als zij het graag wilt.

Ik vindt wel dat het niet netjes is dat het paard onder valse voorwendselen wordt verkocht.
Dit kan gewoon levensgevaarlijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:26

Er staat in de advertentie dat ze braaf is gereden. Dat hebben ze dus braaf gedaan, die ruiters. Maar hoe doet het paard het? :P
Goed plan van Bigone!

iSaBeLL

Re: Paard gekocht onder valse voorwendselen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:29

als ik jou was zal ik doen of je interesse heb en ga je kijken, kijken hoe braaf ze nu gereden is,
misschien is er wel heel veel voor het paard veranderd dat ze nu wel braaf is..

en na der hand zal ik het verhaal uitleggen tegen die handelstal.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:29

Nee joh, ik ben daar zondag geweest en heb nog een schimmeltje staan aaien! Dat moet haar bijna geweest zijn.... arm ding. Ik snap dat je daar pijn van in de buik krijgt, bah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:35

Helaas is dit het zoveelste verhaal van 'voor weinig weggedaan naar goed tehuis en toen in de handel gekomen'....
Dat maakt het niet minder naar voor jou en het paard, maar jeetje, ik had toch gedacht/gehoopt dat mensen inmiddels weten dat je een onhandelbaar/geblesseerd/onrijdbaar paard niet moet verkopen, en al helemaal niet bijna gratis weggeven...Bijna altijd gaat het mis...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:37

Had van die stal meer verwacht, ben benieuwd of ze weten hoe ze is.

Jammer van de merrie helaas gebeurd dat vaak als ze worden verkocht. Dit kan wel eeuwig doorgaan tot iemand
wel de knoop door hakt en er een einde aanmaakt

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:38

Als je land hebt terug kopen! Dat zou ik alsinds doen. En inderdaad de handelstal een mail verzenden. Misschien zijn ze niet op de hoogte van het probleem.
Hoop dat ze goed terrecht komt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:40

wat een verhaal zeg :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:40

Seven schreef:

Jammer van de merrie helaas gebeurd dat vaak als ze worden verkocht. Dit kan wel eeuwig doorgaan tot iemand

Tja maar als je niet het verleden weet en het paard daar wel braaf is? Kan ik me indenken dat je dan gewoon verkoopt als braaf paard..

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:41

Ken deze mensen die hem nu hebben...
Hij wordt nu ook als rijpaard verkocht, mocht er een tijd geen koper komen gebruiken ze haar 1 jaar voor de fok misschien...
Ik zou ze een mailtje sturen met het ECHTE verhaal! Dan heb je kans dat ze hem meteen anders te koop zetten. Het zijn fijne mensen waar hij nu staat hoor! met een goede ruiter!

Nonnetje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:44

Wat naar allemaal! Je hoopt als je der verkoopt dat ze goed terecht komt maarja helaas...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:45

Yvank_ schreef:
Seven schreef:

Tja maar als je niet het verleden weet en het paard daar wel braaf is? Kan ik me indenken dat je dan gewoon verkoopt als braaf paard..

Daarom ben benieuwd hoeveel ze weten ;)
handelaars zijn ook niet dom die weten ook wel dat te mooi om waar te zijn dat ook is ze vragen geen groot gedrag voor dr en zullen zeker winst willen maken

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:46

Wie weet is het paard gewoon te rijden nu. Eens slecht, altijd slecht bestaat denk ik niet.
Zou gewoon informeren bij haar huidige stal en uitleggen. Misschien vinden ze haar wel een uitdaging

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:47

Levensgevaarlijk en zeer triest voor het dier