"Bij A in stap de rijbaan verlaten"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

"Bij A in stap de rijbaan verlaten"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:33

Moet dat echt? Aan het einde van je proef 'bij A in stap de rijbaan verlaten'?
Ik doe het eigenlijk nooit, en er is ook eigenlijk nog nooit wat van gezegd, maar het staat wel in je proef... :')
Hoe zit dat nou? ;)

eclair98

Re: "Bij A in stap de rijbaan verlaten"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:35

Hoe doe je het dan, in de baan blijven stappen :+ ? Nee hoor, ik snap wel wat je bedoelt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:36

hahaha :') maar de ingang zit niet altijd bij A, als ie bijvoorbeeld bij de B zit, ga ik na het groeten gewoon naar de B en de bak uit :') Ik stap niet weer eerst langs de A..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-10-14 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:37

Ja, officieel moet je echt naar de A rijden en daar de ring verlaten (je mag dan ook niet door de ring heen weer terug lopen, maar buiten de hekjes om weer terug naar de trailer). Op normale wedstrijden maakt het niet zo heel erg veel uit, maar zeker bij kampioenschappen enzo zijn ze er vrij streng in. Ze mogen je uitsluiten voor deelname als je niet bij A de ring verlaat.
Laatst bijgewerkt door marijkiiii op 25-10-14 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:37

Officieel hoor jij langs A te rijden en je daarna naar de uitgang te begeven indien deze niet bij A zit.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:38

Ik doe het wel altijd. Proef is pas af als je de A gepasseerd bent. Als je een hele correcte jury hebt zal je er zelfs op uitgesloten mogen worden als je de A niet passeert.

Anoniem

In belgie is het geloof ik zo dat je dat echt moet doen. Dan ga je nog even achter de A staan en dan groet je af.

In Nederland heb ik dit eigenlijk nog nooit iemand zien doen maar als de uitgang inderdaad bij B zit zou ik altijd even langs de A gaan en zo naar de B.. Je weet maar nooit.

Anoniem

Ik heb toevallig dit jaar de selectiewedstrijden voor de regiokampioenschappen mee gereden, daar kan ik me niet herinneren dat ik het wel deed, ook niks van gezegd..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:39

Hier is het na het groeten naar A stappen, en dan na F of K mag je pas belonen.
Dan de bak uit :)
Gaat een beetje moeilijk als er bij A geen deurtje is waar je de bak uit kan :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:40

Selectiewedstrijd is wat anders als een kampioenschap, maar ja, je bent het verplicht.
In mijn tijd (oh god.. Ik voel me oud) verwachtte men bij de ponies iig c(paarden weet ik niet, ik deed het wel) dat je bij a je paard draaide, beloonde en dan de ring pas verliet.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:41

Ik vind het inderdaad niet meer dan normaal dat je doorstapt naar A, dat je daar niet over het hekje de jurywagen induikt is ook normaal. :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:43

In mijn tijd was het zelfs nog: C-H-E-A in vrije stap de rijbaan verlaten. Of C-M-B-A in vrije stap de rijbaan verlaten. En daar kreeg je nog een cijfer voor.
Nu krijg je hier geen punten meer voor en ik kan me voorstellen dat je na het groeten wegstapt en naar de uitgang stapt. Meestal is deze bij A. Maar als deze bij E of B is dan snap ik dat je daarheen stapt. Scheelt ook weer tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:26

secricible schreef:
Selectiewedstrijd is wat anders als een kampioenschap, maar ja, je bent het verplicht.
In mijn tijd (oh god.. Ik voel me oud) verwachtte men bij de ponies iig c(paarden weet ik niet, ik deed het wel) dat je bij a je paard draaide, beloonde en dan de ring pas verliet.

Dat is in Belgie nog steeds zo dacht ik... Maar 100% zeker weet ik het niet.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:32

Bij viertal proeven staat zelfs aangegeven: Na A in stap de rijbaan verlaten. Dan moet je het bordje passeren en dan eruit. Bij open ringen, met dus alleen bordjes, heb je echt een fout als je voordat je langs het bordje bent er al uit gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:38

Maar of er nou 'na A' of 'bij A' staat vind ik ook anders. 'Na A' vind ik logischer klinken als het erom gaat dat je eerst terugrijd naar A en dan pas de bak verlaat. Ik heb tot nu toe maar 1 wedstrijd gereden waar de uitgang net naast de A zat, bij de andere stapte ik gewoon naar de uitgang, kon de volgende 'gelijk' beginnen, scheeld weer tijd inderdaad!
Maar het wissels dus nog al qua wel of niet haha ;)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:41

Suzanne F. schreef:
In mijn tijd was het zelfs nog: C-H-E-A in vrije stap de rijbaan verlaten. Of C-M-B-A in vrije stap de rijbaan verlaten. En daar kreeg je nog een cijfer voor.
Nu krijg je hier geen punten meer voor en ik kan me voorstellen dat je na het groeten wegstapt en naar de uitgang stapt. Meestal is deze bij A. Maar als deze bij E of B is dan snap ik dat je daarheen stapt. Scheelt ook weer tijd.

idd :D (is dat echt al zo antiek ?)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:44

Vind het ook lastig, wat is tegenwoordig het einde van de proef. Wanneer mag je je paard belonen bv. Na het afgroeten? of na het rijbaan verlaten? Ik wacht bv ook altijd tot mijn voorganger echt de ring uit is, maar soms wordt je door de ringmeester al de ring in gemaand, terwijl ik dan denk...proef is toch nog niet volledig klaar? Maar misschien ouderwets. Vroeger hoorde het rijbaan verlaten nog echt bij de proef voor cijfer.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:07

Als je in een binnenbak rijdt, en de uitgang is nog voor de A, dan mag je er daar gewoon uit. Het kost alleen maar extra tijd als jij eerst door gaat rijden naar de A.
Bij outdoor wedstrijden rij je de A voorbij, en dan ga je de ring uit.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:09

Suzanne F. schreef:

Jaaa, dat was nog eerder, dan mocht je de teugels nog niet losgooien, maar wel lang. Pfff, de goeje oude tijd...

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:12

Ik heb als jurylid met een outdoor wedstrijd wel eens gehad, dat nadat die persoon klaar was met groeten, rechtuit reed naar de C en daar de baan uit ging. Daar stonden nl de familie en vrienden :+
Toen toch wel even gezegd dat ze eerst naar de A moest, begreep ze dit eerst ook niet.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:13

Ik deed het ook bij me laaste wedstrijd was de uitgang hij de C maar ik heb gewoon tot a gereden zo
Hoort het ook gewoon vindt ik her staat in het boekje.

kasanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:48

ik reed ook een keer meteen naar de uitgang die bijna naast de jury was, maar toen zei de jury dat het eigenlijk niet de bedoeling was. maargoed was ook maar een onderlinge

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:51

Suzanne F. schreef:

Die tijd heb ik ook meegemaakt ja. :=

Afgroeten op x. CMBA of CHE teugelcontact houden en na a het dier pas vrij laten.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:54

Suzanne F. schreef:

*voelt zich nu oud* Dat weet ik idd nog wel ja. Eerst netjes de proef afronden en dan naar de uitgang stappen (en belonen). In principe is het nu niet anders. Eerst netjes naar A rijden en dan de uitgang opzoeken. Dat is wel zo netjes, al krijg je er geen punt voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:57

Ik kreeg ook minpunten omdat ik voor de A (ik moest dan naar C) mijn paard beloonde :P Je moet wel echt doorrijden langs de A, en daarna netjes de baan uitrijden :j