Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik heb geen extra pijn bij het rijden. Ik moet een beetje voorzichtig doen met bukken, bijv hoeven krabben voel ik meer dan rijden. Ik merk tijdens het rijden wel dat ik sneller mn balans verlies dan sommige anderen (maar dat zou ook gebrek aan talent kunnen zijn) Ik denk ook dat ik altijd wel scheef zit, maar door bewust te proberen recht te blijven zitten hoop ik dat het meevalt. Ik heb 1x een bodyprotector aangehad, maar dat was niet vanwege m'n rug. Ik denk eigenlijk dat dat juist minder prettig zit, maar aangezien t paard waarop ik ermee zou rijden me er na 5 seconden afgooide, heb ik het nog niet uitgebreid getest, althans niet of ik ermee kan rijden, landen lukte prima
Ik sport verder nog 2x in de week en heb tijdje fysio gehad vorig jaar en chiropractie om alles zo soepel mogelijk te houden.
Over mijn houding; ik ben zo scheef als een banaan.
Daar zal ik inderdaad ook veel tijd in moeten steken. Om fatsoenlijk rechtop te zitten op het paard, ik zit al scheef in een stoel. Gelukkig heb ik mijn zorgverzekering er op aangepast; dus kan ook altijd nog naar een fysio gaan. (Wat misschien toch niet zo'n gek idee is, ik zit zo vast als ooit
) Verdere tips zijn overigens nog altijd welkom. 's Nachts wakker liggen van de pijn na een verkeerde beweging/activiteit is nooit leuk.
Een paar jaar geleden ook al eens een topic over geopend.
maar ben nooit geopereerd oid, maar wel onder behandeling bij een chiropractor. Zo nu en dan moet het allemaal weer even een beetje los gekraakt worden. Voor de rest geen last van, kan verder alles ben alleen wat minder lenig dan de doorsnee persoon.
.
. 
judith370 schreef:Ik heb ook lichte scoliose en daardoor ongelijke benen (eigenlijk alles is scheef natuurlijk). Ik weet het pas sinds kort, loop nu ook bij de mensendieck.
Verder merk ik mijn scheefheid wel met rijden, zal dat ook vast overbrengen op m'n paard..
Ook netjes recht zitten met de schouders ontspannen naar achter is niet mijn sterkste punt haha.
, en heb altijd in meer of mindere mate pijn. Paardrijden is voor mij juist goed, omdat het mijn spierpakket sterker maakt en mijn rug "losser". Wel merk ik dat ik door de stugheid in mijn rug, meer moeite heb om bijvoorbeeld mijn handen stil te houden en ik heb meer moeite met snel reageren op onverwachte bewegingen.

Ik heb overigens de minder voorkomende bocht naar rechts ipv links.