Wie kan mij helpen met de keuze voor een outdoordeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Uitnijmegen

Wie kan mij helpen met de keuze voor een outdoordeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 14:12

Hallo allomaal,

Ik zou heel graag jullie advies krijgen. Ik ben opzoek naar een nieuwe outdoordeken.
Ik heb al dekens van Bucas en deze vind ik super liggen! Evenals de dekens van Harry Horse, bij deze vind ik alleen de borstsluiting wat onhandig.
Ik heb er al een hele zoektocht opzitten en twijfel nu tussen de Bucas Irish Turnout Extra High Neck en de Horze Avalanche. Beide 300 grams, waterdicht en met een halve hals.

Ik twijfel omdat ik in de winter altijd wel 1 of 2 extra dekens er onder leg i.v.m. scheren.
De Bucas ligt gewoon super. De Horze Avalanche spreekt me aan omdat de borstsluiting aan te passen is qua grote. Ideaal als er een deken bij komt of juist af gaat. Dat heeft de Bucas niet..
Ik heb alleen geen enkele ervaring met Horze Avalanche dekens.

Wie kan mij helpen?
Dank alvast voor jullie reactie !!!

Ka_tje

Re: Wie kan mij helpen met de keuze voor een outdoordeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:20

een horseware deken? zijn deze niet iets? Kan je gemakkelijk een deken onder doen (liner systeem). schuren niet, zijn goed waterdicht en hebben een makkelijke sluiting.

Uitnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 14:23

Dank voor je snelle reactie :)
Naar deze dekens heb ik ook gekeken.. Ik heb alleen al een hele voorraad dekens, die nog prima te gebruiken zijn en het zonde vind om weer nieuwe (onder) dekens aan te schaffen.
Daarnaast wil ik voor mijn beide paarden nieuwe dekens kopen, dus dan gaat de teller snel omhoog ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:24

Nika dekens

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:26

Ook ik ben helemaal fan van de Horseware outdoordekens en onderdekens. Geweldige ligging en geen vervelende bilriemen.

Uitnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 14:34

Die Nika dekens worden aangeboden voor een wel heel schappelijke prijs!!
Niet te schappelijk? Hoe houden ze zich na één of paar seizoenen? Hoe is de pasvorm?

Uitnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 14:35

Horseware heeft schitterende dekens, maar de prijs maal 2 is me toch echt iets te veel....

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:37

Misschien kun je op MP iets tweedrhands vinden van dat merk. San ben je een stuk goedkoper uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:38

Nika vind ik ruk was zo kapot en pasvorm niet fijn... Als je bucas gewend bent gaat de horze je ook tegenvallen... Ik vind bucas op mijn paard niet fijn maar zijn wel mooie sterke dekens. Hier ook alleen maar horseware je betaald wel wat maar ze gaan ook 3 keer langer mee.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:41

Je kan ook kijken naar het denier van de dekens en naar het waterkolom. Hoe hoger de denier hoe sterker de deken en hoe hoger het waterkolom hoe minder snel de deken door regend.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:46

Bucas heeft nu de Select met liner systeem! De liners kunnen ook onder een aantal andere modellen gebruikt worden :)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:46

horseware betaal je meer voor maar ik heb er nou 3 waarvan ze alle 3 doorlekken. nadeel ook van de borstsluiting als je hooi voert in slowfeedernet blijft je paard snel met de borstsluiting vastzitten in het net. krijg je behoorlijk gevaarlijke situaties mee

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:50

Uitnijmegen schreef:
Niet te schappelijk? Hoe houden ze zich na één of paar seizoenen? Hoe is de pasvorm?

Ik zweer erbij en hoef geen andere dekens meer.
Mijn paard is een enorme deken sloper. En toch heeft ze het al 2 seizoenen netjes gedaan.
Zijn sterk, waterdicht en perfecte pasvorm!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:51

ikke20 schreef:
horseware betaal je meer voor maar ik heb er nou 3 waarvan ze alle 3 doorlekken. nadeel ook van de borstsluiting als je hooi voert in slowfeedernet blijft je paard snel met de borstsluiting vastzitten in het net. krijg je behoorlijk gevaarlijke situaties mee

Dan heb je amigo zeker? Ik heb het dan wel over Rambo/Rhino :) die zijn van hele andere kwaliteit.

Uitnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 15:03

Dank voor al jullie reactie, super :)
Ben net nieuw hier en sta er echt versteld van!
MP is niet zo handig, omdat ik graag 2 dezelfde dekens wil hebben :)
Aan Nika begin ik dan maar niet.. Vertrouw het ergens al niet als ze zo prijsgunstig worden aangeboden...

Ik heb al een Bucas als tussendeken, 1200D en ziet er nog steeds super uit. Heeft ook nog nooit doorgelekt. Heb nu als regendeken een 600D, verschil is goed te merken. De jongens stoeien heel wat af in de wei en er zijn al kleine dingetjes aan de deken te zien.

Die select liner is wel een heel handig systeem!! Maar dat betekend dat ik alsnog extra dekens moet aanschaffen en ik heb er nog zoveel liggen!

Horseware heeft dus ook wel eens een rot appeltje.. Zoiets als "in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst";-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:05

Prijs en kwaliteit zegt niet altijd iets. Nogmaals, ik ga geen "duurdere" dekens meer kopen als die Nika eigenlijk aan al mijn wensen voldoet. *en ze deze niet sloopt*
Zelfs na wasbeurten nog waterdicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:05

Horseware heeft net als bucas ook de 600D varianten die zijn gewoon minder, sneller stuk en lekken sneller door maar daar is de prijs ook naar. Een segment hoger is de 1200D van amigo die zijn al beter. Maarja wil je kwaliteitdekens dan kan je veel beter voor Rhino/Rambo of de dure van Bucas gaan.

Als je voor nu een goedkopere deken wil kan je best een andere kopen maar de meeste zijn 600D en die zullen het geen jaren vol gaan houden :)

Uitnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 15:06

NikkiTazz schreef:
Uitnijmegen schreef:

Ik zweer erbij en hoef geen andere dekens meer.
Mijn paard is een enorme deken sloper. En toch heeft ze het al 2 seizoenen netjes gedaan.
Zijn sterk, waterdicht en perfecte pasvorm!

hmmm oke haha :-) Goed om te weten!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:14

Ik zweer bij Horseware, mijn winterdeken gaat nu al voor het 6e jaar mee.
Ik laat ze alleen nooit reinigen, hierdoor blijven ze ook super waterdicht!

Uitnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 15:17

keeyzie schreef:
Ik zweer bij Horseware, mijn winterdeken gaat nu al voor het 6e jaar mee.
Ik laat ze alleen nooit reinigen, hierdoor blijven ze ook super waterdicht!

Gaat dat niet heel erg stinken? Ik was alles ieder jaar en hang het regelmatig uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:18

Een deken stinkt na 1 dag op het paard ook wel weer :P

Ik was de buitendeken maar heeeel af en toe. Maar heb er vrijwel altijd een liner onder waardoor de binnekant van de buitendeken niet smerig wordt.

Uitnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 15:19

Yvank_ schreef:
Een deken stinkt na 1 dag op het paard ook wel weer :P

Ik was de buitendeken maar heeeel af en toe. Maar heb er vrijwel altijd een liner onder waardoor de binnekant van de buitendeken niet smerig wordt.

Ja dat is waar :D

Uitnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 15:20

Princesj schreef:
Bucas heeft nu de Select met liner systeem! De liners kunnen ook onder een aantal andere modellen gebruikt worden :)

Misschien nog niet dit jaar, maar deze ga ik wel onthouden hoor!
Dank voor de tip!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:21

Als Bucas goed ligt op jouw paard en je bent er heel tevreden over zou ik weer voor Bucas gaan, dan voorkom je dat je iets koopt dat misschien minder goed past.

Ik ben zelf erg tevreden over de Horseware en Dominick dekens.
Dominick vooral qua pasvorm en rambo vooral voor de scheurvastheid en waterdichtheid.