Wat moet ik nou...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat moet ik nou...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:51

Hoi,
Begin Augustus kwam ik op de wei aan en had [paard] (mijn pony) een allergische reactie, waarop weten we niet, je mocht dr niet meer aaien je mocht dr niet meer vangen of in de buurt komen...
geregeld zat ik dus een paar uur op een krukje in de wei hopend dat ze naar me toe zou komen,
helaas heb ik dr in de hele maand augustus maar een paar keer te pakken gekregen.. :(:)
(dat deed me toch wel pijnl, daarvoor kwam ze altijd hinnikend naar me toe gerend)

Toen was het September het ging steeds een beetje beter, de allergische was gelukkig deels weg en ik kreeg dr steeds vaker te pakken, helaas zat [paard] niet meer lekker in dr vel, ze was Chagrijnig en beet als ze het niet meer naar dr zin had, en nu is dat helaas nogsteeds zo..

ik ben ten einde raad.. Is het beter om [paard] op een andere stal te zetten met een ander baasje?
of is dit even doorbijten en het komt weer goed?
ik hou zielsveel van dr maar het doet me gewoon heel veel pijn om dr zo te zien..

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Wat moet ik nou...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:54

Misschien een plan om er een DA bij te laten komen om te kijken wat er aan de hand is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:55

xPabloBokt schreef:
Misschien een plan om er een DA bij te laten komen om te kijken wat er aan de hand is?

Is een idee! ga zo gelijk even bellen!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:11

DA inderdaad. Een paard wat niet lekker in zijn vel zit kan best iets onder de leden hebben.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:39

elodiexdidi schreef:
xPabloBokt schreef:

Is een idee! ga zo gelijk even bellen!

En dat idee had je zelf nog niet gekregen in de afgelopen twee maanden...:?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:47

Weet je zeker dat het een allergische reactie was? Met alle nieuwsberichten tegenwoordig waren bij mij nl direct de alarmbellen gaan rinkelen als m'n pony me van de ene op de andere dag niet meer vertrouwde...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:49

gomir schreef:
En dat idee had je zelf nog niet gekregen in de afgelopen twee maanden...:?

jawel maar mn moeder zegt steeds (ik ben minderjarig) "we gaan niet onnodig geld uitgeven, het zal vast niks zijn" ( we zitten niet ruim in het geld..)
maar nu kan het me allemaal niet meer schelen [paard] MOET zich goed voelen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-10-14 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:50

Foaly schreef:
Weet je zeker dat het een allergische reactie was? Met alle nieuwsberichten tegenwoordig waren bij mij nl direct de alarmbellen gaan rinkelen als m'n pony me van de ene op de andere dag niet meer vertrouwde...

de dierenarts is langs geweest, ze kon het niet van dichtbij bekijken maar ze was 99,9% zeker dat het een allergischge reactie was..

EDIT: (voor mensen die in verwarring kwamen dit was dus in augustus!)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-10-14 16:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:51

Ik zou zowiezo direct de DA bellen om te zien of je dingen uit kan sluiten...Als een paard zich zo snel niet goed voelt is t geen goed teken..

Onnodig geld uitgeven tsjah, daar zijn veel discussies over. Jijzelf kan er misschien niks aan doen, maar als een dier wat mankeert hoort die gewoon nagekeken te worden. Beter geld uitgeven en te vaak als geen geld uitgeven of in 1 klap heel veel omdat t al zo gevorderd is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:52

Mioux schreef:
Ik zou zowiezo direct de DA bellen om te zien of je dingen uit kan sluiten...Als een paard zich zo snel niet goed voelt is t geen goed teken..

Onnodig geld uitgeven tsjah, daar zijn veel discussies over. Jijzelf kan er misschien niks aan doen, maar als een dier wat mankeert hoort die gewoon nagekeken te worden. Beter geld uitgeven en te vaak als geen geld uitgeven of in 1 klap heel veel omdat t al zo gevorderd is..

dat bedoel ik ook, ik wil dr niet langer zo rond ziuen lopen, heb dus besloten om het uit mn eigen spaarrekening te halen, staat niet veel op maar ik hoop genoeg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:53

Zich niet meer laten vangen door een allergische reactie? :=
Hoe uitte die reactie zich verder lichamelijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:57

KoudbloedKim schreef:
Zich niet meer laten vangen door een allergische reactie? :=
Hoe uitte die reactie zich verder lichamelijk?

het was niet zomaar een allergische reactie dr hele neus was opgezwollen en dik, (is nu weggetrokken) maar het was gewoon heel gevoelig voor haar,
ik weet ook niet waarom maar ze wilde écht niet dat ik in de buurt kwam, terwijl ze anders altijd hinnikend aan kwam crossen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:58

KoudbloedKim schreef:
En een dag geleden plaats je dit topic van de pony...
[JITP] Dagje bij [paard] :)

Dat klopt, maar er staat duidelijk bij "ze zit niet lekker in dr vel''
ik kreeg dr te pakken, en daarna heb ik haar rustig een uur lang gepoetst!
en foto's gemaakt maar betekend dat gelijk dat ze altijd zo is?

9 van de 10 keer is ze heel chagerijnig hoe ik in dit topic vertelde
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-10-14 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:58

Ik zou zeggen; kijk eens naar de topics die je al over dit onderwerp en deze pony hebt gepost.
Dan ligt het er toch wel heel duidelijk bovenop. :)

Zoek goede hulp.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:59

Misschien kan je overleggen met de DA om een verslag te doen of eerst controle of iets voor je een hele behandeling laat doen? Dat je kan laten informeren wat het kost en wat het mogelijk is, zo ben je voorbereid op de kosten.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:59

Is het herfstvakantie?

Er zit nog geen uur tussen het bellen van de dierenarts, zijn/haar komst, de diagnose die van afstand wordt gedaan (bijzonder) en een terugkoppeling van jou. Zo goedgelovig ben ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:01

KoudbloedKim schreef:
Ik zou zeggen; kijk eens naar de topics die je al over dit onderwerp en deze pony hebt gepost.

Zoek goede hulp.

er zijn goede dagen bij maar wordt jij blij als je aankomt en je pony staat dood ongelukkig en chagrijnig in de wei?
ik ben ten einde raad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:02

Marion71 schreef:
Is het herfstvakantie?

Er zit nog geen uur tussen het bellen van de dierenarts, zijn/haar komst, de diagnose die van afstand wordt gedaan (bijzonder) en een terugkoppeling van jou. Zo goedgelovig ben ik niet.

wat bedoel je hiermee?
de DA was eerder geweest

MerleSimone

Marion71 schreef:
Is het herfstvakantie?

Ho, ho. Die allergische reactie was in augustus en toen is de DA geweest. Zo lees ik het tenminste.

TS overleg wel even met je ouders. Als jij het straks niet meer kan betalen zullen zij het moeten doen ;)

Mioux

Heb je ook gekeken naar wat je ritme is met een beestje? Rijd je regelmatig? wandel je regelmatig? rijd je alleen of haal je t beestje er ook uit om even alleen te poetsen en vrijheidsdressuur? Misschien is t verveling? Staat de pony alleen ?

Anoniem

Misschien moet je het onderste zinnetje ook even lezen in mijn vorige reactie. :) Edit: @TS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:04

elodiexdidi schreef:
KoudbloedKim schreef:

Zoek goede hulp.

er zijn goede dagen bij maar wordt jij blij als je aankomt en je pony staat dood ongelukkig en chagrijnig in de wei?
ik ben ten einde raad

Je hebt toch je andere pony verkocht, staat ze nu alleen? Misschien mist ze gewoon een maatje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:06

Mioux schreef:
Heb je ook gekeken naar wat je ritme is met een beestje? Rijd je regelmatig? wandel je regelmatig? rijd je alleen of haal je t beestje er ook uit om even alleen te poetsen en vrijheidsdressuur? Misschien is t verveling? Staat de pony alleen ?

mijn pony is een shetlander, ik rijdt dus niet, maar er kwam regelmatig een jongetje die rond kwam hobbelen, (vind het niet meer leuk) pony wordt er dagelijks uitgehaald voor wat verschild per dag, ze staat 24/7 op de wei met onbeperkt hooi en 4 andere paarden

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:06

wat vervelend voor je! mijn paard ( merrie) is ook wel een chagrijnig....met name wanneer ze hengstig is! ik kan haar dan nog wel pakken, maar dan heeft mevrouw geen zin in een poetsbeurt! ik laat haar dan en weet dit gaat weer over. hopelijk komt t met jouw pony ook helemaal goed! misschien kun je eens iemand anders haar laten pakken, misschien reageert ze op jou en is ze gewoon aan t uitproberen! sterkte +:)+