Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
purny schreef:Heb je de eigenaar op de hoogte gesteld van het probleem? Ik zou dan overleggen om haar na te laten kijken op problemen of pijn in de rug.
. Uiteindelijk is het in een les weer gelukt om een beetje fatsoenlijk te rijden, daarna duurde het nog een dag of drie en heb er nooit meer last gehad. FlorienM schreef:Reageert je paard ook als je hem poetst door bijvoorbeeld zijn rug weg te trekken? Of iets met het gebit? Dat die op druk van het bit zo reageert

Elinex304 schreef:Als je zeker, 100% zeker, weet dat het niks fysieks is...:
Ik heb dit ook gehad, na twee weken heb ik weer een prive les gedaan (in de groep deed ze het niet, we als ik alleen was). Elke keer als ik wilde draven ging eerst stilstaan, achteruitlopen en als je haar dan weer naar voren probeerde te drijven ging ze bokken, steigeren en nog meer gezeur. Instructrice zei dat ik dr gewoon een mep moest geven. Uiteindelijk is het in een les weer gelukt om een beetje fatsoenlijk te rijden, daarna duurde het nog een dag of drie en heb er nooit meer last gehad.
. Heb je het wel eens geprobeerd met een halster? Narita schreef:Lastig. Ben er altijd voor eerst lichamelijke problemen uit te sluiten en het dan pas onder de noemer vervelend doen zetten en doorpakken. Als je ze niet eerst uitsluit weet je niet of je doorpakt op een paard dat eigenlijk pijn heeft. Is er geen mogelijkheid de eigenaar over te halen of het evt. zelf te bekostigen?
Narita schreef:Dan heb je idd niet genoeg. Niet binnenkort jarig?
Het is gewoon lastig om het onder de noemer vervelend doen te gooien en door te pakken terwijl je geen uitsluiting hebt van evt. lichamelijke problemen.
Heb je met poetsen niets gemerkt?
Wat doe je zoal met je verzorgpaard? Is het werk niet te eentonig?
Hoe is ze als je bijv. in het bos gaat wandelen?
. Narita schreef:Dan heb je idd niet genoeg. Niet binnenkort jarig?
Het is gewoon lastig om het onder de noemer vervelend doen te gooien en door te pakken terwijl je geen uitsluiting hebt van evt. lichamelijke problemen.
Heb je met poetsen niets gemerkt?
Wat doe je zoal met je verzorgpaard? Is het werk niet te eentonig?
Hoe is ze als je bijv. in het bos gaat wandelen?