Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Simbaa schreef:Meestal rekken ze inderdaad nog wel. Daarbij geldt dat hoe meer druk er op staat, hoe meer ze rekken.
Zitten ze met rijden wel lekker? Ik zou het in ieder geval nog even de tijd geven, leer is erg bewerkelijk!
Edit: Heb ze even gegoogled, mooie laarzen!
Bentleyyy schreef:Geen ervaring met strakke laarzen, wel met strakke chaps. In het begin moest iemand anders ze met 2 handen dicht trekken zodat ik ze kon dicht ritsen. Na een tijdje inrijden passen ze perfect.
Ineke2 schreef:Ik kreeg mijn laarzen eerst ook moeilijk dicht. Wat bij mij al een beetje hielp was gaan staan tijdens het dichtritsen van de laarzen.
Inmiddels krijg ik ze gelukkig wel makkelijk dicht.
Yvank_ schreef:Ja dat is heel normaal. Maar ik zou ze dus juist niet gaan inlopen, dan zakken ze verkeerd in. Gewoon op het paard ermee dan krijg je ze direct in de vorm zoals ze moeten!
Terugbrengen kan je ze nu ook al niet meer hoor dat mag alleen als je ze nooit gedragen hebt.
Wat ik deed was dunne lage sokken dragen in het begin.
MariekeS_ schreef:Wat iemand in de ruitersportzaak me ooit liet zien is met je vingertop achter de rits hem dichttrekken.
Dus je wijsvinger met de rug tegen je sok/broek en de rits er 'overheen' dichttrekken.
Sindsdien doe ik het ook altijd zo en krijg alles wat strak zit zo makkelijk dicht (bijvoorbeeld met een keer dikkere sokken etc). Scheelt dat je niet veel kracht op de rits hoeft te zetten
MariekeS_ schreef:Je kan ook nog dan met wijsvinger en duim het 'blokje' van de rits vastpakken om te trekken eventueel.
Tot nu toe werkt het bij mij altijd, ook met ritsen (bijvoorbeeld bij tassen of laarzen) waarvan je denkt..no way dat dat gaat passen
vosjevos schreef:Was er in de winkel geen wijdere maat? Dit klinkt voor mij ook alsof je de boel snel kapot gaat trekken.
Focussed schreef:Als ze zo strak zitten gaan ze zeer zeker scheuren op het stiksel. Daar staan de Kendals al om bekend.
Zo strak horen ze ook absoluut niet te zitten. Rits hoort gewoon normaal, dus zonder weinig moeite, dicht te kunnen.