Ik kom al een aantal jaren op camping boszicht in Laag Soeren. Dit bevalt ons super, je kan er direct het bos in, de hond is meer dan welkom, eigenlijk niets te klagen dus. Maar na een paar jaar wil je ook wel eens wat anders (andere omgeving, dorpjes, ruiterroute enz.).
Nu ben ik al wat aan het rondneuzen maar volgens mij betekent "hond toegestaan" (soms staat er zelfs achter dat ze geen overlast mogen bezorgen of niet mogen blaffen) niet altijd dat hij ook echt welkom is. Onze hond is goed opgevoed maar hij blaft heus wel eens. En ik zou hem liever achter een schapennet houden dan de hele dag aan de lijn.
Kortom, wij zoeken: Een camping met seizoensplaatsen (april/oktober bijv.), waar de hond ook echt welkom is, waar mijn paard mee kan (wei), goede uitrijmogelijkheden, losloopgebied voor de hond vlakbij, op maximaal zo'n 100 km. van Rotterdam. We hebben geen kinderen dus er hoeft geen zwembad, speeltuin oid bij te zijn. Geen grote hutje mutje camping, liever kleinschalig.
Paardenhotel Burgh in Burg Haamstede. Ik ben daar geweest met mijn paard. Er zit een camping bij op het terrein of ze daar seizoensplaatsen hebben kan ik je niet vertellen. Wij hebben daar tegenover in een huisje bij Landal Greenparks gezeten. Volgens mij zijn honden daar toegestaan. Voor de paarden is er stalling en mogelijkheid tot weidegang bij goed weer. Wellicht is er meer mogelijk in overleg met de eigenaren
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 13-10-14 13:54
Voorheen had je Camping De Bult in Midlaren, maar volgens mij bestaat dat niet meer?
hallo,( kleinschalig) camping jagtlust in epe, honden welkom, bos meteen bij de camping, weet alleen niet of epe te ver is voor je.
LieveLoes
Geplaatst: 13-10-14 14:00
Kijk eens in speuld! Daar zit de heivlinder en het keteltje. Ligt aan de veluwetrail. Mooie omgeving en genoeg mogelijkheden om lange wandelingen te maken.
Kom er zelf vandaan. Super mooi!
Hoeveel km t is weet ik alleen niet!
nienke555
Geplaatst: 13-10-14 14:01
Ik weet niet of minicamping de kreekrug in grijpskerke ( Walcheren , Zeeland) te ver weg is? Hond is daar welkom , en je paard kan je daar ook stallen. Ruime stallen en weidegang. Het strand is ook vlakbij, en je kan er leuk buitenrijden Er zijn ook seizoensplekken, kijk maar eens op de website
Ik en mijn ouders en zusje komen hier nu 3 jaar, en dit jaar gaan we er weer heen.
Jagtlust van Henk Vosselman in Epe voldoet precies 100% aan je beschrijvingen!
Geen luxe, dat zeker niet, maar héerlijk voor paarden-/ hondeneigenaren. Vanaf de camping zit je meteen midden in het bos. Paard kan zowel op de wei als op stal.
We neigen toch iets meer richting strand dit keer, binnenkort even een bezoekje aan La Parage. Als dat niks is zoeken we weer verder, we hebben tenslotte de hele winter de tijd
moniquekj
Geplaatst: 14-10-14 13:02
camping de lachende loods.nl ik maak reclame voor mijn eigen camping maar wij richten ons echt op mensen met paarden en honden. seizoenplaatsen hebben we ook! we zitten tussen middelburg en koudekerke. uitrijmogelijkheden zijn er volop, langs dorpjes en wegen maar ook door bos en over strand. Er is weidegang, een box is in de seizoensmaanden waarin de camping open is, beschikbaar. We hebben op ons terrein een buitenbak waar altijd in te rijden is en een roundpen voor het grondwerk. Kijk op onze site of op onze facebook pagina!
Ga ik vanavond zeker even doen Moniquekj ! Hoe zit het met de strandgangers is de zomer, komen we niet in een lange file als we in het weekend die kant op rijden ?
volgens mij valt dat reuze mee als je vanuit Rotterdam de route via de Oosterscheldekering neemt. De A 58 is idd ramvol bij mooi weer, maar die vermijd je op deze manier.
AnoukvB
Geplaatst: 19-10-14 21:26
Van der Valk Hotel De Cantharel in Apeldoorn is ook erg leuk en luxe. Je kunt er ook heerlijk buitenrijden Le Parage in Noordwijk ben ik als kind jaren heen geweest. De camping is prima en je paard kun je stallen op de manege ernaast. Dan moet je een klein stukje de weg over en dan kun je de duinen in en naar het strand. Met paard zelf heb ik daar weinig ervaring, maar de 1 of 2 buitenritten die ik er heb gemaakt waren zeker leuk
Hè het is geen camping maar je kunt daar wel in vakanties komen met hond en paard. Dan moet je daar een bungalow huren . Iedere schoolvakantie zijn daar ponnykampen . Maar tijdens die ponnykampen worden ook wel bungalows verhuurd volgens mij. Het heet erve Meerderinkboer de mensen zijn daar heel aardig ! Dus ik weet niet of het iets is . Het licht in markelo . Als je daar wilt lopen met de hond of een buitenrit te paard wilt doen is het daar prachtig . Want aan erve meerdrinkboer licht een berg en daar maak je dus veel buitritten op. Verder weet ik niet echt iets meer . Maar succes verder!
Op Walcheren heb je best een aantal mini-campings die aan je eisen voldoen, denk ik. Zoals Oba's Hofje i(www.obashofje.nl) Ik heb daar 14 jaar rondgesjouwd om hun paarden te verzoprgen, altijd met enorm veel plezier. Zit een leuke groep mensen met een seizoensplek en je bent in 15min in het bos en bij strand. Of misschien De Dankbare, zit twee weggetjes verderop. Die hebben ook een prima bak om in te rijden.
Het is Le Parage geworden in Noordwijk, de seizoensplaats wordt geregeld, zag er prima uit, niet te druk, paard kan ernaast gestald worden, je loopt zo de duinen in, helemaal goed !!! Wat mij betreft mag hier een slotje op.
De lourenshoeve Hier hebben ze een camping en een vakantiepark! Ze hebben een hele leuke manege waar elke dag lessen zijn voor alle leeftijden. Echt een aanrader!!
WendyKtH
Geplaatst: 05-11-14 17:08
camping de heksenlaak in barchem/zwiep, is niet aan het strand maar wel leuk, hun hebben/hadden een manege en een naar mijn idee niet al te grote camping.
Laatst bijgewerkt door WendyKtH op 05-11-14 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt
nienke555
Geplaatst: 05-11-14 17:08
xLeonietje schreef:
De lourenshoeve Hier hebben ze een camping en een vakantiepark! Ze hebben een hele leuke manege waar elke dag lessen zijn voor alle leeftijden. Echt een aanrader!!