Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
4kids schreef:Hallo allemaal,,
Een vraag,
Ik krijg van een kennis een 4 jarige holsteiner hengst om door te rijden tot hij naar india kan.
Heel leuk en een super uitdaging.
Nu maakt de eigenaar iut India geld over voor de komende 3 maanden voor stalling voer enz enz.. maar nu is de vraag.. Wat als??
4kids schreef:ja idd zoiets dacht ik zelf ook maar is dat ook rechtsgeldig? als ik in een contract zet bijv na 3 mnd niet betalen word het paard automatich mijn onderpand bijv? en na aftrek kosten word de rest van het opgebrachte geld gestort op rekening van .....? zoiets had ik me ook bedacht maar mag dit? en ben ik dan niet de boef bijv in ogfen van de wet/politie?
Sonja_vR schreef:of de eigenaar er mee akkoord gaat doet er uiteindelijk niet toe... stel dat hij een dergelijke constructie tekend, het geval wil dat hij niet betaals en de persoon met het paard verkoopt het dier, kan de eigenaar nog steeds stappen ondernemen tegen de verkoop als het volgens de wet niet mag op die manier.
dus wel degelijk goed om uit te zoeken of het wettelijk mag.
je kunt in een contract zetten wat je wil... maar als het wettelijk gezien niet mag wat je in contract hebt vastgelegd... is het dus niet rechtsgeldig.
hwn schreef:Toen ik hier nog stallen verhuurde, zette ik in het contract dat na 3 maand niet betaling het paard automatisch mijn eigendom werd. Mss ook dergelijke clausule hanteren? Want rechtszaken en advocaten lijken me idd niet bepaald handig als de tegenpartij zo ver zit. Het loopt allemaal vast wel goed, maar better safe than sorry...