Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
loveskiara schreef:Ben je laatst gevallen met paardrijden, of met iets anders?
Ik heb ook last van mijn rug, vooral onderrug met af en toe uitschieters naar boven of benen toe. Laatste tijd heel veel minder gelukkig. Ben ongeveer 10-11 jaar geleden gevallen, plat op mijn rug. Paar weken na die val nog een mooie koprol van het paard langs de hals af tegen de vlakte gemaakt. Sindsdien altijd last gehad van mijn rug. Artsen gezien, fysiotherapeuten, etc. Heb nu alleen nog last bij enkele zadels.
Misschien dat je eens langs de huisarts kunt om te laten kijken of er niks scheef zit bij je rug, al zijn het maar enkele millimeters. Die kan dan doorverwijzen naar fysio of misschien gewoon oefeningen mee naar huis geven
Skittlez schreef:loveskiara schreef:Ben je laatst gevallen met paardrijden, of met iets anders?
Ik heb ook last van mijn rug, vooral onderrug met af en toe uitschieters naar boven of benen toe. Laatste tijd heel veel minder gelukkig. Ben ongeveer 10-11 jaar geleden gevallen, plat op mijn rug. Paar weken na die val nog een mooie koprol van het paard langs de hals af tegen de vlakte gemaakt. Sindsdien altijd last gehad van mijn rug. Artsen gezien, fysiotherapeuten, etc. Heb nu alleen nog last bij enkele zadels.
Misschien dat je eens langs de huisarts kunt om te laten kijken of er niks scheef zit bij je rug, al zijn het maar enkele millimeters. Die kan dan doorverwijzen naar fysio of misschien gewoon oefeningen mee naar huis geven
Hoi!
Nee ik ben nog nooit gevallen, helpt de huisarts ? Op onze school ga je voor je tafeltje zitten op een bal als je klachten hebt met rug en nek. Ik rij altijd na school, misschien komt het door de stoelen en kan ik een bal vragen?
Skittlez schreef:loveskiara schreef:Ben je laatst gevallen met paardrijden, of met iets anders?
Hoi!
Nee ik ben nog nooit gevallen, helpt de huisarts ?
door dezelfde fysiotherapeute die ook mijn paard deed. (Alle dieren fysio's hebben eerst de opleiding voor mensen gedaan en de meesten werken 1 dagdeel per week met mensen om die licentie te houden.)
DromenLies schreef:Zat je op een paard dat erg op de voorhand loopt en zwaar op het bit leunt? Dat kan ook nog wel eens tot rugklachten leiden nl.

Bopje schreef:Buikspieren trainen ! Zo kun je beter je rug ondersteunen en kan je buik meer ''klappen'' opvangen die je anders met je rug opvangt. Dit is wat ik moet doen van de fysio, en het helpt wel.
Cowgirl schreef:Bopje schreef:Buikspieren trainen ! Zo kun je beter je rug ondersteunen en kan je buik meer ''klappen'' opvangen die je anders met je rug opvangt. Dit is wat ik moet doen van de fysio, en het helpt wel.
Ik train vanwege mijn rug gewoon alles. Ik kan niet iets niet trainen en de rest wel want dan komen er klachten.
Alles staat met elkaar in verbinding.
Zwemmen is ook heel fijn om alles los te krijgen. Ik doe het alleen te weinig.
Skittlez schreef:Ik heb geen tintelingen, maar heb gewoon kramp in mijn nek in het midden.
Ik heb zelf een mooie rechte zit zei mijn instructeur. En mijn onderrug doet pijn ik voel daar hetzelfde.
En wat gewoon raar is is dat ik het alleen na het rijden heb, misschien spierpijn?