wie wil er met mee mee op buitenrit (Rhede, Duitsland)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

krissie20

wie wil er met mee mee op buitenrit (Rhede, Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 08:44

Gezocht: iemand die met mij mee wil op buitenrit (ouder dan 25 jaar) in de omgeving van Rhede (Dld) net over de grens bij Bourtange/Bellingwolde. Ik heb zelf een paard en ik ben op zoek naar iemand die ook een eigen paard heeft en met wie ik kan afspreken om een buitenrit te maken. Mijn paard is nog niet 100% verkeersmak dus ik ga liever niet alleen. Bovendien is met zn tweeën ook gezelliger.

pasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 10:36

Bedoel je misschien iemand van rond de 40? :D
Ik woon in Rhede en rijd altijd buiten met mijn paarden.
Volgende maand rijdt ik mee met mijn kinderen in de Herbsttour 2014.

Gr Veronica.

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 08:16

Wij rijden elke eerste zaterdag van de maand met ca. zes paarden een buitenrit van ongeveer drie uur. We vertrekken meestal vanaf de neurhederstrasse. As. Zaterdag gaan we weer. Je bent van harte welkom om mee te rijden. Gr. Trieneke

Sandrina

Re: wie wil er met mee mee op buitenrit (Rhede, Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:10

Oeh ik wou dat ik met jullie mee kon. Maar erg ver weg. Veel plezier!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 01:40

Ik wil ook wel eens aansluiten. Ik woon vlakbij het grenshuisje aan de Rhederweg (in DL Zollstraße). Ik heb een Tinker en een Haflinger die beide erg ervaren en braaf zijn.

Hoe zit dat eigenlijk, als ik te paard DL in ga? Mijn ID-kaart heb ik altijd bij mn telefoon in mn hoesje, maar een paardenpaspoort past daar toch echt niet bij :+

Voldoe alleen niet aan de voorschriften, ben pas 22. Wellicht leeftijd van paard erbij tellen? Dan ben ik 36 of 42 :Y)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 07:48

ik sta bij caily op stal en wil tzt ook wel mee met mijn quartertje :-D

pasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:36

Nou dan sluit ik me even aan;.....ik woon aan de neurhederstrasse in Rhede en heb 3 arabieren en een draver.
Ik ben al een aantal keer wezen rijden met Jose en dat is altijd erg gezellig.
Wellicht eens met zijn allen afspreken en dan lekker er op uit gaan?? :+

Groetjes Veronica.

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:55

Hoi Veronica,
Jou kennen we wel. Mijn dochter reed bij Louise op Otto (fries). Annet en ik kwamen je ook tegen in Epe bij de vierdaagse. Leuk als je ook een keer mee gaat buiten rijden.
Dag Caily en Troi,
Wij hebben geen min of max leeftijd hoor. Dat was de topicstarter. Wij zijn gewoon een groepje ruiters die in en om Rhede wonen en elke eerste zaterdag van de maand samen rijden. Tussendoor rijden we ook wel buiten maar dan meestal niet met zijn allen. Dat is maar net wie er wanneer kan. De eerste zaterdag v.d. maand plannen we wel altijd vrij om een lekker een wat langere rit te maken.
Wie er aanstaande zaterdag mee wil rijden, kan mij pb'en voor het adres waar vandaan we vertrekken.

Wat je eigenlijk precies bij je hoort te hebben in Duitsland tijdens het buiten rijden weet ik niet. Ik heb altijd alleen mijn telefoon bij mij. Ben dan ook nog nooit aangehouden of zo. Ook niet bij het passeren van de grens.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:06

Caily schreef:
Hoe zit dat eigenlijk, als ik te paard DL in ga? Mijn ID-kaart heb ik altijd bij mn telefoon in mn hoesje, maar een paardenpaspoort past daar toch echt niet bij :+

Paardenpaspoort hoef je niet bij je te hebben. Dat geld alleen maar voor het vervoer, met trailer of vrachtauto, van paarden over de grens. Dus niet druk om maken. Heeft een vriendin van me uitgezocht, aangezien die met trektochten vanuit NL naar ons toerijden.

Ik wil best een keer mee, maar paardlief is kreupel op het moment en ik ben een ernstig mooiweer ruiter :+
zit een tikkie zuidelijker (2 dorpen) dan jullie, maar heb een trailer dus das geen probleem.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:00

Ja gezellig Rina! *\o/*

Het duurt nog wel even voor ik me aansluit trouwens, paardlief is herstellende van hoefzweer en ik ben nogal voorzichtig met weer belasten :o

pasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 13:25

Nou klinkt allemaal erg goed :D
Echter heb ik net al mijn paarden van de ijzers af voor de winter en hebben ze heel even nodig om daar weer aan te wennen.

Maar als ik de volgende keer met jullie mee mag rijden dan doe ik dat graag.
Ik ben natuurlijk wel een rijdende "moeder" dus vaak heb ik mijn zoon van 15 en een schoondochter van 14 bij me is dit een probleem voor jullie?
{Beide kunnen echter bijzonder goed buiten rijden en ik verwacht niet dat ze jullie in de weg rijden}

Ik hoop dat jullie het laten weten wanneer jullie er weer op uit trekken, deze keer sla ik nog even over
ze moeten eerst weer wat eelt kweken op de pootjes.

Enne,....ik weet het idd weer hoor jullie met de mooie zwarte parels.
Gaan jullie volgend jaar weer meedoen in Epe?
Wij willen weer gaan met onze Benjamin en Bayro.

pasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 13:30

Ps
Als er iemand met een trailer naar Dld wil komen mag je altijd bij ons uitladen hoor, ik woon in de zelfde straat als Trienneke ;)
Je kunt bij ons mooi alles neer zetten en een ritje maken.
Er is hier altijd iemand die alles in de gaten kan houden als je weg bent.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 09:31

En hebben jullie een leuke rit gehad gisteren? In ieder geval wel mooi weer erbij!

Ik had niet meer gereageerd, maar ik was gisteren in Den Bosch, dus niet in de gelegenheid om mee te gaan, maar als ik volgende maand niks op de agenda heb, dan ga ik zeker mee!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 09:54

He wat leuk ik wil ook wel een keer mee, maar dan als de temperaturen wat aangenamer zijn. Mijn lichaam is niet zo dol op koudere temparaturen.
Voor mooie ritten moeten we toch eerst met de trailer en maakt dus niet uit waarheen ;)

pasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:35

Nou,...ik heb vandaag een ommetje gemaakt maar het was niet heel erg fijn hoor :brr:

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:55

Humpf hoe kan het dat ik toch nog meldingen krijg, terwijl ik de stip om te volgen heb uitgezet?

Nee gisteren was alleen de ochtend te doen,middag was herfstig!

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 16:40

We hebben heerlijk gereden afgelopen zaterdag. We zijn de kant van Brual op geweest. Het zonnetje kwam zelfs af en toe nog kijken. Het was echt heerlijk weer. Vanmorgen ook nog een lekker rondje gemaakt maar toen was het wel nog wat mistig.

Zaterdag 3 januari gaan we weer met zijn allen voor de liefhebbers!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 16:48

Leuk! Kan je beetje mooi rijden in DL? Vanaf Google Maps lijkt er weinig groen te zijn aan de Duitse kant, maar street view werkt niet dus wellicht dat er best leuke paden te vinden zijn? :)

Hoe lang en hard rijden jullie meestal? Het is voor mij 4 - 5 km naar de verzamelplaats zie ik, paard heeft een prima conditie, maar is wel drachtig wat ook energie kost. Dus die 1,5 uur extra is wel iets wat ik in mn achterhoofd moet houden...

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:10

Je kan hier wel mooi rijden maar er zijn weinig stukjes bos. Wel mooie paden met brede bermen. We rijden ook wel in Nederland. Bij Bourtange en ook wel de kant wel Rhederveld. We rijden ca. 3 uur. De gemiddelde snelheid ligt laag, hoor. Laatste keer was het ca.8 km per uur. Dat hangt ook een beetje van het weer en de route af. Laatst waren de paden vrij nat dan kan je gewoon niet overal draven waar je dat wel wilt.
Je kan ook altijd met de trailer komen als dat een optie is.

krissie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 09:43

Sorry, ik ben niet zo vaak op bokt en had al tijden niet meer op mijn eigen topic gekeken en ineens zie ik allemaal berichtjes staan. :o Ik heb een paar keer met Pasp afgesproken maar nu met de winter ligt het ff stil. Misschien met het voorjaar op komst toch weer eens afspreken (dan hou ik deze keer wel mn topic in de gaten)?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:38

Ik wil wel mee begin maart als het mooi weer is!

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:05

Is er binnenkort weer een rit?
Lijkt me namelijk erg gezellig om met een groep te rijden.

Afgelopen week duitsland ook nog onveilig gemaakt met z'n drietjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Pauline

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 19:46

Ik neem aan 2 mei weer met de groep?

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:31

Ga je dan op bo Lotte? :#

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 01:31

Haha, ik wil nog niet dood hoor :+