Maar vanmorgen had ik hem dus weer vastgezet en was gaan poetsen. Ik kreeg het warm dus wilde mijn trui uittrekken. Gok dat ie daarvan schrok want hij ging weer hangen. Maar toen hij ging hangen kreeg ik een kopstoot en knalde tegen de muur en toen naar de grond. Ik lag daar dus met die hoeven heel dicht naast mij. Gelukkig draaide hij wat van mij weg en toen ik uiteindelijk op kon staan (mijn lijf werkt niet goed mee, kan niet snel opstaan) was hij gelukkig weer naar voren gelopen en hing niet meer.
Touw zat muurvast terwijl ik hem normaal een paar keer opnieuw vast moet doen omdat hij steeds losgaat. Heb Woody met een ander touw aan de ring ernaast vastgezet maar ik had het gevoel dat hij dat niet zo prettig vond na het incident van daarnet. Mijn elleboog lag open en mijn gezicht is beurs aan de zijkant. Ik had een flinke stoot adrenaline en heb het tuig weer opgeruimd. Ik kon echt niet ontspannen op hem gaan rijden nu. Mijn hart zat in mijn keel en ik ben echt geschrokken.
Heb hem even losgegooid en toen weer in de wei gezet.Morgen ga ik hem gewoon poetsen en zadelen in de stal (buiten vind ik veel fijner maar ja...) want ik durf hem nou niet weer vast te zetten. Maar ik wil wel rijden. Ik ben niet bang voor Woody maar voor die hang situatie.

Is er iets dat ik kan doen of hem kan leren om niet te gaan hangen? Hij schrok gewoon, geen verkeerd gedrag ofzo.
Ik heb een normaal halstertouw, zonder paniekhaak. Als die er wel aan gezeten had, had hij zichzelf losgetrokken en had ik een los paard gehad....hij is al eens ontsnapt en heeft een half uur geduurd voor ik hem kom vangen...wil hem niet graag weer los hebben lopen vlakbij de weg...
Suggesties?

Maar ik kan het touw wel door de ring doen maar los laten hangen. Hij blijft in principe wel staan alleen draait af en toe wat heen en weer.