waarom worden caps tegenwoordig zo duur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

waarom worden caps tegenwoordig zo duur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 13:36

hier aan t rondkijken voor een nieuwe cap.

maar wat vragen ze er tegenwoordig idiote prijzen voor -O-
zie je een leuke cap pas je em en kijk je daarna naar t kosten plaatje bam over de 100 euro soms wel 3 a 400 euro.

waarom word er tegenwoordig zoveel geld gevraagd voor een cap?
voor b.v een nieuwe uvex cap of een nieuwe casco cap word gewoon 3 a 400 gevraagd voor dat geld heb je gewoon bekant een nieuw zadel.

ben ik de enigste die die prijzen best wel absurd vind?

Nies_

Re: waarom worden caps tegenwoordig zo duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:39

Een zadel voor 300 euro? :') Goedkope caps zijn er ook gewoon hoor, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:40

Is volgens mij altijd al zo geweest. Wat je het beste kunt doen is aan een winkelmedewerkster vragen "Ik ben opzoek naar een cap en hij mag zoveel kosten, kun je me helpen?"

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:49

MWS -> RUI

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 15:52

nou kan me niet heugen dat caps vroeger al 3/400 euro zijn..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:54

Alle dure merken staan vooraan ja, dat is vaak zo.
HH heeft caps onder de 100 euro, en die zijn net zo goed als een Uvex. Ze hebben allemaal een keurmerk, maar de 1 heeft meer te besteden of wil een specifiek merk.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:55

Ja die uvex is bizar, maar je hebt al een cap voor 30 euro hoor.. De poplaire HH cap kost iets van 60. Voor een goed zadel ben je ook zo 1000 euro kwijt.

Kijk anders eens online.
ej en divoza hebben zowel webshop als winkels, waar je kan passen. Goedkope paardenspullen kan je ook vinden bij de decathlon.
De ej is nu 25% korting op een artikel naar keuse, dat scheelt! http://www.ej.nl/ruiter/veiligheid/veiligheidshelmen/
Laatst bijgewerkt door jorretje op 04-09-14 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:58

Er zijn naast hele dure caps ook nog gewoon hele goedkope caps, middenklasse, iets hoger etc. Het is maar wat je zelf zoekt. Ik snap dat mensen die bijv. veel te besteden hebben en vaak/veel rijden, liever gaan voor optimaal comfort/pasvorm etc. Maar ook voor bijv. manegeruiters die maar eens per week rijden zijn er prima caps te koop voor een paar tientjes. Verschil moet er wezen toch?

Goedkope caps:
http://www.decathlon.nl/C-890545-helmen

Jumpingnick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:45

Er zijn ook goedkope caps van goeie kwaliteit hoor. ligt er maar net aan wat je wil. ik heb de GPA speed air. was ook 400 euro ofzo maar een hele fijne cap! Idd zijn ze wel heel duur.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 18:57

dat is zeker waar maar ik schrok er best wel van eigenlijk dat er zoveel verschil zit tussen verschillende caps.
had een fijn zittende casco op tot ik dus t prijskaartje zag had em gauw terug gehangen..

hier helaas geen decathlon maar die website ziet er wel heel intressant uit.
misschien maar eens dagje rond amsterdam arena rijden om daar bij decathlon een cap te passen.
voor mij is t enkel met menles en wedstrijd belangrijk voor de rest rij ik eigenlijk zonder dus hij hoeft voor mij niet duur te zijn.

maar stel jullie gaan voor een dure cap 300/400 euro waarom dan die keuze?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:54

Ik heb een dure cap die ik dagelijks meerder uren op heb. Cap kost normaal 299 euro met kortings en spaarbonnen van divoza 201 euro.

Deze cap zit me fijn en ventileert zo goed dat ik het gevoel heb dat het waait rond mijn hoofd.

Maar voor 60/70 euro koop je een hele leuke harrys horse cap bijv.

mrvie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:04

Ik heb ook eergisteren een cap gekocht voor 100 euro. :( . Met ventilatie roosters aan de bovenkant ( wie verzint zoiets lelijks?) :')

Ik heb ook het gevoel dat het duurder word, maar voor hetzelfde geld zit dat gewoon tussen onze oren. Misschien moeten we beter zoeken inderdaad, want de winkeliers zullen natuurlijk de duurdere modellen eerst voor zetten en de goedkope lekker links laten.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:35

Nou, alles wordt duurder maar idd was het mij ook opgevallen.
Kon aantal jaar geleden gpa cap nieuw onder 150,00 (korting) kopen.Duurdere modellen waren 200+.
Nu zijn " goedkoopste" modellen idd vanaf 200/300+.
Zag zelfs dat ze voort caps hadden van +1000,00 :roll: ( met korting 950,00 :wow: ).
Vind dat toch behoorlijk :j

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:40

mrvie schreef:
Ik heb ook eergisteren een cap gekocht voor 100 euro. :( . Met ventilatie roosters aan de bovenkant ( wie verzint zoiets lelijks?) :')

Ik heb ook het gevoel dat het duurder word, maar voor hetzelfde geld zit dat gewoon tussen onze oren. Misschien moeten we beter zoeken inderdaad, want de winkeliers zullen natuurlijk de duurdere modellen eerst voor zetten en de goedkope lekker links laten.

bedoel je de BR Toro??

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:41

Ik heb een hele leuke cap die er echt luxe uit ziet, 16,95 :)) (gewoon goedgekeurd)

Serena_Milco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:42

^^ Ik ben nu wel heel benieuwd welke dat dan is en waar je hem gehaald hebt :)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:49

http://www.decathlon.nl/ruiterhelm-safe ... 18036.html

Deze in de kleur navy met een witte klep :) (zie net dat ie in die kleur niet meer verkocht word, en dat deze 5 euro duurder zijn :+ )
Hij zit ook heerlijk door het elastiek, en krijg vaak opmerkingen: wat heb jij een gave/luxe cap. Als ik ze dan de prijs vertel denken ze dat het een grapje is :=

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:52

NathalietjeB schreef:
waarom word er tegenwoordig zoveel geld gevraagd voor een cap?
voor b.v een nieuwe uvex cap of een nieuwe casco cap word gewoon 3 a 400 gevraagd voor dat geld heb je gewoon bekant een nieuw zadel.

ben ik de enigste die die prijzen best wel absurd vind?

Ik heb de casco mistrall voor 80 euro incl. verzendkosten bij Piaffe. Echt een degelijke cap! De uvex exential is ook onder de 100 euro. Zat bij mij alleen niet lekker.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:53

@S_Horsmans zie de link van de Decathlon hierboven, allemaal goedgekeurd en maar een paar tientjes.
@Evelienepien Goedkoopste modellen vanaf 200 euro? Bij welke merken kijk je dan? Genoeg merken met caps onder de 100 euro, zoals Harry's Horse, BR & Casco hebben heel veel modellen. Een super ventilerende Uvex heb je ook voor 100 euro, dus dat valt toch wel mee?

Serena_Milco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:55

xZiva_ schreef:
http://www.decathlon.nl/ruiterhelm-safe ... 18036.html

Deze in de kleur navy met een witte klep :) (zie net dat ie in die kleur niet meer verkocht word, en dat deze 5 euro duurder zijn :+ )
Hij zit ook heerlijk door het elastiek, en krijg vaak opmerkingen: wat heb jij een gave/luxe cap. Als ik ze dan de prijs vertel denken ze dat het een grapje is :=

Goedkoop en nog mooi ook! is hij ook 'luchtig' zeg maar, genoeg ventilerend? (lijkt me wel aan de gaten te zien..)

mrvie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:57

romyver schreef:
mrvie schreef:

bedoel je de BR Toro??

Ik heb deze gehaald: http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... basic.html

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:59

Ik heb ook de casco mistrall. Fijne cap, luchtig, leuke kleurtjes, prima model en onder de 100 euro.
Ik heb hiervoor een Uvex suxxeed gehad en de Casco doet er niet voor onder. Behalve de prijs dan :D

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:01

Ik heb ook een dure Samshield. Echt buiten mijn boekje want ik vond en vindt al die dure rommel niet nodig. Want je betaald wel voor het merk, maar ik hield hoofdpijn bij alle caps. Nu ik mijn Samshield heb is dat voorbij en kan ik weer rijden zonder die mega hoofdpijn omdat dit gewoon echt precies goed zit.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:02

Het verschil ligt hem in het merk en de kwaliteit. Ik vindt de pasvorm bijvoorbeeld van harry horse echt niet fijn maar nu heb ik een uvex en die zit heerlijk en is ontzettend licht integenstelling tot de harry horse caps.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 22:08

Ik vond de nieuwe casco erg mooi staan en zat ook fijn. Ze hadden ze ook met printjes maar helaas paste ik daar niet in qua hoofd

Hmz decathlon zit helaas niet om de hoek. Maar ff eerdaags dagje weg van maken
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 05-09-14 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt