Ervaringen paardenverzekering

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gitana

Ervaringen paardenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 14:53

Hallo

Ik wil graag mijn merrie gaan verzekeren.
Ik heb al meerdere folders van verschillende verzekeraars, maar ik kom er toch niet helemaal uit.
Er zijn veel verschillende aanbieders met veel verschillende verzekeringen.

Ik wilde vragen watvoor verzekeraar jullie hebben en hoe jullie je paard verzekerd hebben (of niet?) en waarom jullie dit wel of niet hebben gedaan.

Ik wil haar graag verzekerd hebben voor oa onweersinslag, brand, beschadiging gedaan door derden, uitbraak, blijvende ongeschiktheid door kreupelheid ziekte of bevalling.
Zulk soort dingen..

Is er iemand die mij wat op weg kan helpen

bedankt alvast

Xrachelle

Re: Ervaringen paardenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:57

ik heb een z1 paard maar heb haar niet verzekerd ze heeft nog nooit iets gehad

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 15:03

dankje voor je reactie.
ik hoor het vaker idd, dat paarden niet verzekerd zijn
maar waarom heb je hem/haar eigenlijk niet verzekerd?
ik denk dan van tja, tis maar een klein bedrag vaak

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:14

ED -> TAO

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:28

sadekeshia schreef:
dankje voor je reactie.
ik hoor het vaker idd, dat paarden niet verzekerd zijn
maar waarom heb je hem/haar eigenlijk niet verzekerd?
ik denk dan van tja, tis maar een klein bedrag vaak

Ik heb mijn paarden niet verzekerd. Ten eerste ben IK degene die bepaalt wat er gebeurt als ze ziek worden en bovendien is het goedkoper om zelf een potje aan te leggen dan dat anderen dat voor jou doen.
Een verzekeraar wil winst maken, dat is geen filantropische instelling om arme paardenbezitters te helpen bij "onverwachte" kosten........

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:31

Ik heb mijn paard wel verzekerd. De grootste reden is dat ik op dit moment bv een koliekoperatie niet zelf zou kunnen betalen. Zodra mijn spaartegoeden weer beter op orde zijn, haal ik hem er misschien weer uit.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:37

Die van mij is ook niet verzekerd. Kan ook niet meer op haar leeftijd helaas. Gelukkig is ze kern gezond, maar ik lees wel graag mee in dit topic voor haar veulen van volgend jaar. Die wil ik wel laten verzekeren.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 22:37

Wij hebben onze paarden bij Equipe in de verzekering staan. Er is ooit een paard onverwachts overleden en was verzekerd en daar waren wij zeer blij om. Dier is volledig uitgekeerd. Maakt het verlies niet minder erg maar maakt het wel makkelijker om uit te kijken naar een ander.

Ook een paard bij EFO in de verzekering gehad, maar daar niet echt tevreden over wat betreft service.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 22:43

ik heb mijn paard uitgebreid verz met ziektekosten

en nog steeds bepaal ik zelf wat ik laat doen en niet de verz.
ik lees vaker dat mensen bang zijn dat je geen eigen baas bent over je paard,maar dat is natuurlijk onzin

mijn paard is onder de ct-scan gegaan en dat heb ik zelf betaald, nu kwam ik toch aan mijn max van uitkeren maar de verz betaalde dit niet omdat een andere kliniek hem het stempel HS had gegeven en dat blijkt nu dus niet zo te zijn
maar ik laat me niet tegenhouden door de verz of ik mijn paard een behandeling wil geven of niet
alleen keren hun niet uit in sommige gevallen, en dit is ook het enige wat ik ooit zelf betaald heb
en helaas heb ik met mijn paarden erg veel geclaimd :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 07:40

mirgino schreef:
ik heb mijn paard uitgebreid verz met ziektekosten

en nog steeds bepaal ik zelf wat ik laat doen en niet de verz.
ik lees vaker dat mensen bang zijn dat je geen eigen baas bent over je paard,maar dat is natuurlijk onzin

mijn paard is onder de ct-scan gegaan en dat heb ik zelf betaald, nu kwam ik toch aan mijn max van uitkeren maar de verz betaalde dit niet omdat een andere kliniek hem het stempel HS had gegeven en dat blijkt nu dus niet zo te zijn
maar ik laat me niet tegenhouden door de verz of ik mijn paard een behandeling wil geven of niet
alleen keren hun niet uit in sommige gevallen, en dit is ook het enige wat ik ooit zelf betaald heb
en helaas heb ik met mijn paarden erg veel geclaimd :j

En precies dat is dus de reden waarom ik niet verzeker. HEB je een verzekering, kun je alsnog een (groot) deel zelf betalen, omdat die verzekeraar ook niet verder wenst te kijken dan z'n neus lang is.

En ja, er zijn weldegelijk verzekeringen die bepalen bij wie jij wel of niet een behandeling mag laten uitvoeren en wanneer die behandeling wel of niet mag stoppen!
Ik baseer mijn mening op feiten en niet op ongerefereerde verhalen van Bokt! Ik ken dus de gevallen uit eerste hand.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 08:00

Ik verzeker ook niet. Ik vind het geen klein bedrag en mijn paard heeft in 3 jaar, 3x een da gezien. Een verzekeraar betaalt niet het volledige bedrag uit en als je idd zelf naar een bepaalde specialiast wil en je verzekeraar is het hier niet mee eens, kan je alsnog zelf gaan betalen.
Ik spaar zelf 100eu in de maand voor dierenartsbezoeken :j

Dakotha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 08:13

Ik heb mijn paard niet verzekerd, dat heb ik bewust gedaan. Een operatie zou ik niet uit mijn mouw kunnen schudden dus heb ik een spaarpot opgesteld voordat ik hem kreeg.
Hij is koliek gevoelig (tot nu toe niet ernstig hoeven ingrijpen) maar hoorde van mensen om mij heen dat hij daar niet voor verzekerd kan worden?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 08:22

Ik heb mijn paard verzekert voor overlijden, niet voor ziektekosten. Zo zit een geslaagde koliekoperatie er wel bij in, maar niet de medicijnen en verblijf. Komt ze te overlijden, dan krijg ik (hopelijk) wel een bedrag uitgekeerd, voor eventueel een nieuw paard.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 08:30

vroeger had ik de ponys wel verzekerd, omdat ik toen minder financien had en tja dan kreeg je bij dood of ongeschiktheid je geld terug. het was geschat op 100eru per jaar bij interpolis via de rabobank.
de andere latere onderlinge verzekering was slechts 30 euro per jaar per paard.
en nu heb ik ze niet verzekerd omdat ik eigelijk het nooit nodig heb gehad, en het is ook geen topper van waarde (wel voor mij ,maar niet financieel) dus wat is het nut dan betaal je in een paar jaar meer als dat ze waarde hebben. wel heb ik een koetsiers en ruiterbewijs en wa want een ongeluk kan kapitalen kosten! -O-

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:12

ikke

dat is ook de enige keer geweest dat er niet uitbetaald is
en al zou dat wel uitbetaald worden ik zat al ruim over mijn verz bedrag heen dat jaar
alleen de kliniek was toen bijna 2700 euro en dan de rest van het jaar niet erbij geteld,en ik ben verz voor 2000 euro
ik had het dan ook zelf moeten betalen :j

nu loop ik ook weer met een blessure bij hem , en ben ik blij verz te zijn.
helaas claim ik erg veel en heb ik elk jaar mijn premie ruim terug gekregen.

voor mij is verzekeren een uitkomst ,waardoor ik mijn paard alle zorg kan geven
een potje zou al tig keer leeg geweest zijn :j

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:16

Wel of niet verzekeren is vrij persoonlijk, wij kunnen niet zien welke lasten jij kunt dragen.

Het kan 20 jaar goed gaan, maar je kan ook pech hebben. Even een voorbeeld: onze niet verzekerde merrie, die wij net een half jaar in bezit hebben,heeft onlangs 1 week in Utrecht gestaan met een darmontsteking, kosten ca. 2500 euro. De merrie heeft het overleefd, maar het was kantje boord. Nu staat zij gelukkig weer thuis, maar de kans was groot dat we haar daar in hadden moeten laten slapen. In zo'n situatie ben je en je paard kwijt en moet je nog steeds die ziektekosten betalen, dat is zeker in deze periode niet voor iedereen te dragen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:32

mirgino schreef:
ikke

dat is ook de enige keer geweest dat er niet uitbetaald is
en al zou dat wel uitbetaald worden ik zat al ruim over mijn verz bedrag heen dat jaar
alleen de kliniek was toen bijna 2700 euro en dan de rest van het jaar niet erbij geteld,en ik ben verz voor 2000 euro
ik had het dan ook zelf moeten betalen :j

nu loop ik ook weer met een blessure bij hem , en ben ik blij verz te zijn.
helaas claim ik erg veel en heb ik elk jaar mijn premie ruim terug gekregen.

voor mij is verzekeren een uitkomst ,waardoor ik mijn paard alle zorg kan geven
een potje zou al tig keer leeg geweest zijn :j

En niemand die zich af gaat vragen waarom jij elk jaar zoveel kosten hebt en of daar wellicht iets aan te doen valt??

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:22

:j ikke

nee hoor, het is gewoon brute pech
hij is geopereerd,er zijn foto`s gemaakt en paar keer terug op controle en weer echo
dat tikt lekker aan
ik ben zeer tevreden over de verz. :j

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 16:15

Oh wat een reacties.
Veel verschillende meningen en dan ligt het inderdaad wel aardig aan mijn persoonlijke situatie..
Ik verwacht ook echt niet dat een verzekering mijn dierenartskosten gaat betalen, alleen het zou wel fijn zijn als ik nog een bedrag omhanden had als mijn merrie onverhoopt wel komt te overlijden op de 1 of andere manier..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:24

sadekeshia schreef:
Oh wat een reacties.
Veel verschillende meningen en dan ligt het inderdaad wel aardig aan mijn persoonlijke situatie..
Ik verwacht ook echt niet dat een verzekering mijn dierenartskosten gaat betalen, alleen het zou wel fijn zijn als ik nog een bedrag omhanden had als mijn merrie onverhoopt wel komt te overlijden op de 1 of andere manier..

je kan alleen voor dood verz.
en ik betaal 400 euro p/j als jij een paard hebt wat jaren niks heeft dan spaar je 400 x ? zoveel jaar uit.
maar heb je zoals ik veel pech met je paard dan ben je echt blij dat je verz bent. :j

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:25

Nou mirgino ik heb een paard die veel mankeert(de) en ben blij dat ik van de verzekering af ben en hun waarschijnlijk dat ze van mij af zijn :D

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:31

moyra schreef:
Nou mirgino ik heb een paard die veel mankeert(de) en ben blij dat ik van de verzekering af ben en hun waarschijnlijk dat ze van mij af zijn :D

:D

waarom ben jij er blij om?

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 16:34

Ik heb even bij een paar verzekeringen vergeleken en ik kom bij elke verzekering niet boven de 15 euro per maand uit.. reken ik dan verkeerd? want dat is wel een heel verschil met 400 euro per jaar :?
of bedoelde je 400 per jaar aan dierenarts? dan begrijp ik het verkeerd

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:35

Dat is te lezen in de link in mijn onderschrift :D

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:40

sadekeshia schreef:
Ik heb even bij een paar verzekeringen vergeleken en ik kom bij elke verzekering niet boven de 15 euro per maand uit.. reken ik dan verkeerd? want dat is wel een heel verschil met 400 euro per jaar :?
of bedoelde je 400 per jaar aan dierenarts? dan begrijp ik het verkeerd

ik ben verz voor 2000 euro
uitgebreide verz incl ziektekosten.