nieuwe rijlaarzen maar welke...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

janlover

nieuwe rijlaarzen maar welke...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 21:08

Hallo bokkers /3,

Ik ben 2 september jarig. Zoals de titel al zegt mag ik nieuwe rijlaarzen uit kiezen.
Nu heb ik leren rijlaarzen van mondoni, maar het leer begint een beetje te scheuren.
Nu is mijn vraag, welke rijlaarzen raden jullie aan? Welke rijlaarzen hebben jullie? Misschien een foto erbij, lijkt me wel leuk! Ik heb een zwart zadel, hoofdstel en cap. Ik heb dus het liefste ook een zwarte rijlaars.
Oja, de prijs mag tot de 400,- ik heb natuurlijk het liefst goedkopere. Maar als het goede zijn, dan heb ik dit er wel voor over! :)

Groeten,
Jessie.

joycerijkx

Re: nieuwe rijlaarzen maar welke...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:10

hey, ik heb deze en heb ze al een jaar en bevallen echt goed!
sluiten goed aan, en ik loop er ook mee door de modder :D
Bij de meeste leren rijlaarzen kun je dan zeggen, dag rijlaarzen, maar bij deze niet :wave:
gelukkig, haha.
ook zijn ze niet duur,
dus kun je voor de fun ook nog een paar erbij nemen, als je 400,- hebt *\%/*

en als er iets me is, bijv. lamme drukker etc. krijg je gewoon een paar nieuwe *\o/*
hier is de link: http://www.drunensruiterhuis.nl/lederen ... 9608/C/647

en dit staat erbij:
Reitstiefel Paris
Een sportieve en elegante paardrijlaars geheel gemaakt van kalfsleder. Deze laars heeft veters aan de voorzijde en een rits met elastiek aan de achterzijde van de laars. Onderaan de rits bevindt zich een een 'overflap' die de rits extra beschermt tegen bijvoorbeel sporen. Ook houdt hij vuil tegen en blijft de rits langer in goede staat. De laars heeft een absorberende rubberen zool met een stevige hiel voor een maximaal comfort tijdens het paardrijden.

Succes ermee !
groetjesss ! <3

janlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 21:28

hm, die zijn ook echt heel erg gaaf! alleen het probleem word dan dat ik ze niet in de winkel kan passen.. maar dat is niet een heel erg groot probleen. ik hou ze in mijn gedachten! bedankt voor je reactie!

AnoukB25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:36

Ik heb de petrie melbourne.
ik rijd er alleen mee, maar heb ze nog niet zo lang dus kan je niet vertellen hoelang ze mooi blijven.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:37

Ik heb laatst deze gekocht;
http://www.mirandasruitersport.nl/a-293 ... mal-zwart/

Vind ze suuuperfijn! Zijn hoog, en ze lijken redelijk smal. Zo lijkt t ook niet dat je hele dikke benen hebt. En de rits sluit fijn. Had bij mn BR en van die flutritsen :').
Deze sluiten ook fijn aan.

^^

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:44

Jeej! Nieuwe laarzen is altijd leuk! Alleen die zoektocht.. Bah wat vervelend soms.
Vorige jaar had ik ook nieuwe laarzen nodig en na lang lang zoeken heb ik ze vorige maand gevonden!

http://www.divoza.com/mobiel/collectie/ ... laars.html

Super fijne laarzen. Ik kan mijn paard super goed aanvoelen en ze bieden goede ondersteuning. Heerlijk gewoon!
Zelf heb ik moeilijke enkels maar geen probleem! De ritssluiting is echt super sterk en je benen lijken lang en slank :)

En iets goedkoper;

http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _5055.html

Deze heb ik ook aangehad en poosje geprobeerd en ook heerlijk! Zelfde als hierboven alleen andere uitstraling :)

LoveAmadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:57

Hee! Ten eerste, tof dat je nieuwe laarzen mag kiezen!
Maar; ik heb al een paar jaar de laarzen van DeNiro (Fildona) En die zijn echt top. Ik gebruik ze om te dressuren maar ook om te springen. En ze zijn ook super om een buitenrit mee te maken. Ik heb nooit pijn aan mijn voeten gehad, ook niet tijdens het inlopen. Ze hebben wel een redelijk hoge prijs. Ik weet niet precies hoe duur, ik dacht namelijk 280-, maar blijkbaar zijn ze duurder.
Verder zien ze er bij mij bijna nog mooier uit dan toen ik ze kocht. Het is (echt heel erg) heel erg soepel leer, dus echt DE ideale dressuur laarzen zijn het niet, maar ik gebruik ze er al redelijk lang voor en ik zie er geen probleem in.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
(Ik heb de trouwens destijds bij Drunens Ruiterhuis (In Drunen) gehaald.
xRosa

janlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 13:52

Dank jullie wel allemaal voor jullie reactie. Inderdaad.. het zoeken naar een mooie en passende laars pfoe dat is me een gedoe! Nou, ik hoop dat ik een geslaagde vind. Ik zal die van jullie ook in mijn achterhoofd houden zodat ik er ook nog eens naar kan kijken. Ze zien er in elk geval leuk uit!

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:56

en helemaal op maat laten maken naar je eigen wensen zo ja al wel eens aan lipica gedacht

joycerijkx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:58

Lipica, ohjaa, daar kan je ook leuke laten maken, mijn vriendinnetje heeft daar zulke gave laten maken ;)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:04

ik heb petries. Ik heb zelf de petrie sublime, dat is een wat duurdere laars maar petrie heeft ook goedkopere modellen. Vind petrie zelf erg fijn.
Mijn oude laarzen zijn van rectligne die zitten ook erg fijn en gaan al zeker 5 jaar mee.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:09

heb de derby met een rits voor. heb ze al 2 jaar en zien er nog uit als nieuw

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:10

Ik zweer bij de niro's maar heb ook de petrie leeds dat is ook een zeer fijne laars.

Ik denk dat je het beste verschillende laarzen kan proberen soms vallen laarzen heel anders dan je verwacht ;)

hallokind

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:15

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:22

Ik heb custom laarzen van Rectiligne.
http://img.photobucket.com/albums/v506/eilleen333/0E65A266-9D2E-40F9-81B6-2D0BBC23ACEB.png
Donkerbruin kalfsleer met lichtbruin stiksel. Leren hout-look zool met een rubber onderzool voor grip in de beugels. Rits achter en veter voor
Zeer soepele laarzen die je eigenlijk niet hoeft in te lopen en die zorgen voor een goed gevoel met je paard. Ik voel evenveel als wanneer ik alleen met rijschoenen(zonder chaps) rijd.
Echt perfecte laarzen. Kosten 460 euro.

Ik heb een moeilijke maat, lange en dunne benen, maar deze zitten echt 100% perfect.

Hiervoor heb ik petrie perfect gehad en die vond ik echt ellende. Super stug en veel te wijd bij de enkel omdat je geen rits hebt.
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 31-08-14 14:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:26

Hee Jessie,
Kijk even op de website van lipica daar kan je een dealer in de buurt vinden en kan je je eigen laarzen samen stellen niet voor heel veel geld.

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:30

Ik heb mijn laarzen bij Lipica laten maken. Afgelopen vrijdag opgehaald, 'maar' €300,- en daarvoor helemaal naar eigen wens en op maat gemaakt! Ze passen perfect!

Afbeelding

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:39

Ik heb mountainhorse supreme highrider rijlaarzen. Bevallen mij zeer goed!! Prijs is wel 400,-€ maar zijn echt hele fijne laarzen! Dus had het geld er voor over. Het leer is vanaf dag 1 erg soepel en gaat snel naar je voet staan.

Hier een linkje: http://www.derbyhouse.co.uk/Equestrian/ ... 4-0007.htm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:40

DeNiro!

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:10

Ik zou voor Lippica laarzen gaan. Die worden helemaal op maat gemaakt en je kunt ze in allerlei kleutjes laten uitvoeren. Daarmee maak je het zo gel als je zelf wilt. Voor €400,- heb je al een hele mooie en unieke door jou zelf ontworpen laars.

Petri laarzen zitten heerlijk en blijven lang mooi maar de prijs-kwaliteit verhouding vind ik erg slecht.

janlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 14:55

Bedankt allemaal voor jullie reacties! ik ga zo naar de divoza, ik zal jullie laten weten welke ik gekozen heb.

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:02

Ik heb derby softjumpers. Die rijden echt heel lekker en zijn echt aan te raden.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:04

Ik heb de Petrie Melbourne. Nooit hoeven inlopen, zitten lekker en zijn nog goedkoop ook.

janlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 10:02

Nou, ik ben gister dus naar de divoza geweest. Echt enorm veel laarzen gepast, zelfs nog jodhpurs en chaps.. Het begon natuurlijk bij de rijlaarzen van petrie. Ik heb de melbourne, de sydney, alles wat er maar stond gepast. Natuurlijk de melbourne en de sydney passen niet, veel te breed bij de enkels. En ja hoor daar stond de perfecte en mooie rijlaars, zat als een engel aan mijn voeten.. maar toen kwam de prijs van 640,- dat vond ik een beetje te gek aangezien ik heel misschien ook nog wel zou kunnen groeien. Alles geprobeerd niks paste tot dat ze achter in het magazijn ging kijken. En ja hoor, daar was de rijlaars die perfect paste! En ook nog eens korting, daar werd ik toch blij van!! Ik heb nu de petrie perfect rijlaars, wel zonder rits. Dat word dus even puzzelen! maar ik ben er tot nu toe heel erg tevreden mee. Natuurlijk kwam ik ook weer thuis met de pagony paysbas deken, ik kon hem niet laten liggen. Maar nogmaals allemaal bedankt voor jullie reactie!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:11

Had het al op fb gezien :D Hoe is dat deken in het echt omdat ik hem misschien ook wil halen voor Pim.