Mening gevraagd ervaring Stal Doorstap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Zoe

Mening gevraagd ervaring Stal Doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 21:38

Vandaag waren wij voor mijn moeder wezen kijken naar een nieuwe haflinger bij Stal Doorstap. Het verhaal begon zaterdag al, toen wilde we zelfs al komen maar de haflinger die wij graag wilde (Zara) zou net met longeren op een plank zijn gevallen en het oog moest gehecht worden, erg apart verhaal al maar goed, we wilde haar toch graag zelf gaan bekijken. Ons werd gevraagd of we begin van de week terug zouden kunnen bellen om dan voor eind van de week een afspraak te maken zodra er weer op gereden kon worden. Dus dinsdag belde mijn moeder netjes om een afspraak te maken voor vandaag, via mail bevestigd en helemaal goed. Ook hadden ze toevallig net een andere haflinger (Petra) binnengekregen die we, mocht Zara tegenvallen, ook graag even wilde uitproberen en dat was ook geen probleem.

Het was voor ons al een reis van bijna 3 uur heen en dan ook 3 uur weer terug. Na ongeveer anderhalf uur belde we dat we nog een half uur vertraging hadden door de file, was allemaal geen probleem. Toen kwamen we daar dus iets over half drie aan, hoorde we van het meisje dat ons zou helpen dat Zara was verkocht deze ochtend! Ook toen wij belde was hier niks over gezegd of wat dan ook, terwijl als mijn moeder dat had geweten we niet eens waren gegaan, vanaf zaterdag had ze het over niks anders dan Zara gehad en Petra was enkel nog een soort reserve. Eigenaresse was er zelf ook niet maar meisje dat ons zou helpen ging haar direct bellen. Ondertussen gingen wij dan toch nog maar even Petra bekijken. In de advertentie stond dat ze ''geheel vrij van gebreken en/of exceem'' zou zijn. Echter was er een hele plek uit haar manen geschuurd en ook haar staart was boven helemaal kapot.

Het meisje dat ons moest helpen moest ondertussen ook nog een andere vrouw helpen die daar kwam om een paard te kopen, dus moesten wij zelf maar alvast beginnen met poetsen, vervolgens zelf opgezadeld en er ook direct zelf opgegaan omdat zij nog bezig was. In de advertentie stond dat Petra op B niveau liep en dat ze een zeer veilig gevoel geeft. Petra was wel echt een schat van een paard, maar veilig voelde ze zeker niet, ze reageerde amper op teugels en been en zweep reageerde ze helemaal niet op, enkel op stem. Vervolgens zei een andere man die daar werkte ook dat het pas de derde keer was dat er iemand op zat, iets wat ze ook wel wat eerder hadden mogen zeggen lijkt mij.

Vervolgens kwam eindelijk de man van de eigenaresse met ons praten. Volgens hem was het helemaal niet verkeerd geweest om ons zo ver te laten rijden zonder aan de telefoon te vertellen dat Zara al was verkocht (we hadden hem aan de telefoon gehad). In het begin zei het meisje dat Zara al s'ochtends was verkocht, maar vervolgens zei hij opeens dat ze net voor wij kwamen was verkocht. Hoe dan ook blijven wij het zelf erg verkeerd vinden, als we namelijk hadden geweten dat er al mensen kwamen waren wij vandaag helemaal niet gegaan en hadden we dat eerst afgewacht. Toen werd ons verteld dat we dan maar hadden moeten reserveren, want dat stond op de site. Echter hebben wij de site niet bekeken maar hadden we alleen de advertentie bekeken waar dat niet in stond, en ook toen wij tot twee keer toe hebben gebeld is dat niet verteld.

Aangezien we er niet uit gingen komen zijn we maar weggegaan, en ongeveer een kwartier later belde de eigenaresse zelf, om weer te vertellen dat we dan hadden moeten reserveren en dat ze het wel erg vervelend vond. Mijn moeder zei dus dat zij het nog veel vervelender vond aangezien het ook behoorlijk was benzine heeft gekost, dus dat ze eigenlijk vond dat ze dat op z'n minst wel konden vergoeden. Maar nee dat gingen ze ook niet doen, en vervolgens ging ze er weer over door dat we dan maar hadden moeten reserveren. En ze zei ook nog dat Zara haar niet zo geschikt had geleken omdat mijn moeder een tijdje niet had gereden, en de wond bij haar oog kwam nu ook opeens doordat iemand anders eraf gevallen was toen ze struikelde, dus dat het met longeren was gebeurd was ook nog een leugen.

Mijn moeder was er zo klaar mee dat ze heeft gezegd dat ze op ging hangen en toen weg heeft gedrukt. Vervolgens kregen we nog een dreig smsje dat als we het naar buiten zouden brengen ze ons zou aanklagen wegens smaad en laster. Terwijl als er op dit moment in onze ogen iemand lijkt te liegen zij het wel is. Maar nu vroegen we ons dus af, zitten wij nu echt zo verkeerd, hadden we inderdaad op de site moeten kijken waar inderdaad op staat dat je moet reserveren, of zitten ze daar gewoon wel verkeerd en hadden ze het moeten zeggen, evenals dat ze hadden moeten laten weten dat ze al verkocht was?

LadyMadonna

Re: Mening gevraagd ervaring Stal Doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:40

Zoekfunctie :j

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 21:41

Ik vraag in dit verhaal of wij verkeerd zitten of hun, niet om ervaringen met hun stal :)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:43

Pff snap dat dit geen manier is van netjes zaken doen...

En vooral die leugens.. Wees maar blij ts voor hetzelfde geld kochten jullie haar wel en kreeg je er later 1000den euros aan DA kosten bij.

Het zou hen netter hebben gestaan om gewoon eerlijk te melden dat er ook s ochtends kijkers kwamen.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 21:46

Ja ik baal er ook behoorlijk van dat ik dat niet eerder heb gedaan, het leek ons een vrij kleine onschuldige stal maar als ik sommige verhalen nu lees.. Een goede les voor volgende keer in elk geval!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:48

Naast t feit dat t om een beruchte stal gaat wn ik sowieso niet snap waarom je daar gat kijken:

Ze hebben op zich een punt,'aar hadden moeten vermelden dat je wel kan reserveren gezien paarden tussentijds verkocht kunnen worden. Echter vind ik t wel een beetje raar dat jullie om benzineveegoeding vragen :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:48

Volgens mij hoef je niet te reserveren, dat is een extra zekerheid dat je ook werkelijk op komt dagen. Maar dit is zeker slechte reclame want iemand laten komen en een paar uur ervoor de pony wegdoen is not done, zo krijg je wel een naam en zeker geen goede. Misschien is het voor je moeder beter om eens bij een haflingerstal te informeren. Doorstap staat wel bekend om de goedkope paarden aan de onderkant van de markt, hebben ook prima dieren verkocht maar er zal ook wel eens een verkeerde tussen zitten. Als je in paardenland goedkoop uit wil zijn dan moet je er zelf heel veel verstand van hebben en als je moeder een dier zoekt dat braaf en safe is dan moet je niet bij stallen gaan zoeken waar de omloopsnelheid hoog is. Dan krijgen ze meestal geen goed beeld van het paard.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:51

Het was verder gewoon netjes van ze geweest om helder te communiceren, drie uur in de auto zitten is niet niks, ik denk verder niet dat je iets kan declareren al snap ik het gevoel dat je niet fair behandeld bent... Ik denk dat jullie dat maar voor lief moeten nemen en blij zijn dat jullie nu meer ellende bespaard is gebleven!

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 21:53

We wisten nog niet dat hij zo bekend stond. En daar vroeg mijn moeder om omdat we dik 500 km hebben gereden voor een pony die verkocht bleek te zijn, waar ik ook nog met alle moeite werk voor heb moeten omwisselen. Zo breed hebben we het niet dus dan is bijna 80 euro aan benzine een behoorlijk bedrag.

Maar nu ik achteraf verhalen lees wat voor extra da kosten en dergelijke mensen met hun paarden hebben gehad is het ook wel weer een soort van opluchting dat het niet door is gegaan inderdaad, beetje dure en lange les was het alleen :') We gaan nu inderdaad echt naar Hans van den Berg :)

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:56

Wat ik niet snap, met al deze nare vreemde verhalen loopt deze stal wel nog gewoon? Ik snap dat het vooral zo is door mensen die dus niet van te voren google enzo, maar dan nog??

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:00

je kan er voor een prikkie een paard kopen, dus voor de mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten die gaan daar heen. Maar daar komen dit soort dingen dus van, jammer voor TS

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:09

Je kunt dichterbij vast een betere haflinger vinden. Even googlen naar fokkers. Vaak worden de gezonde dieren netjes ingereden afgeleverd. Misschien iets duurder, wel beter.
Goedkope handelsstallen....ik vind het net zoiets als broodfokkers met puppies.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:15

Vind dit echt niet kunnen maar vind het ook echt een zeer slechte stal!

Ben er met mijn nicht geweest voor een braaf paard waar je zo op kon stappen wn weg rijden nou we konden er 2 proberen heb op allebei gereden maar ze wisten niet eens wat been was en wat links en rechts was en we hadden een haflinger als ruil wat niet de makkelijkste was maar wel een leuke dressuur proef kon lopen.

We moesten 1500 bijbetalen _O-

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 23:59

Ja er is een goede spaarpot voor als er wat gebeurd en mijn moeder had ook 2 pony's en we zitten er ons hele leven al in, maar ze heeft het niet breed en zeker met de aankoop van een nieuwe pony en allemaal nieuwe spullen kan het geld gewoon beter voor dat soort doeleinden gebruikt worden in plaats van benzine voor een gigantische rit die niet nodig was geweest :)

Verder kostte de haflingers daar ook nog steeds €1950,- wat ik persoonlijk voor een net aangereden haflinger zonder papieren niet eens zo goedkoop vind. Als ik de meeste verhalen lees snap ik inderdaad ook niet dat die stal nog loopt.

Edit Celien: Ik heb een paard ja, maar die is van mij en daar zorg ik helemaal zelf voor. Deze pony is voor mijn moeder omdat ze van 2 kleine pony's waarmee ze mende naar 1 grotere wil om op te rijden.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 00:23

Staat op de site dat je kan reserveren
En helemaal onderaan dit

Lees onderstaande even nauwkeurig:Soms blijken mensen erg teleurgesteld als een paardje verkocht is voor ze een beslissing tot aankoop hebben kunnen maken, of hebben kunnen komen kijken.Bent u voor een paardje gevallen maar wilt u even wat bedenktijd? Heeft u interesse in een paard maar u heeft even geen tijd om te komen kijken? Voor € 100,- halen wij het uit het verkoopaanbod als optie voor u en verzorgen het, tot maximaal 5 dagen. Het paard/de pony zal in deze periode nimmer aan iemand anders worden verkocht! De € 100,- wordt afgetrokken van het eventuele aankoop- bedrag. Het reserveringsgeld mag ook als korting op een ander paard worden gebruikt binnen een jaar na datum.Wij werken volgens het 'Wie het eerst komt, het eerst maalt' principe. Over verkocht of gereserveerd zijnde paarden kunnen wij helaas niet in discussie gaan.

Stond dit er al ts voor jullie gingen kijken?

Vind t trouwens een niet echt professionele site..
Zowel kwa opbouw als kwa taalgebruik

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 00:29

Wij hadden niet op de site gekeken aangezien ze op sporthorses stonden en het nummer daar gewoon bij stond. Er stond wel onder ''Het reserveren van dit paardje is mogelijk, vraagt u even naar de mogelijkheden?'' maar wij gingen er meer van uit dat dat bedoeld was voor als je er na het uitproberen helemaal gek van was hem maar nog even op zoek moest naar plek of wat dan ook, dat je hem dan kon reserveren. Vooral omdat wij zaterdag, dinsdag en een uur van tevoren nog hadden gebeld en er geen een keer iets van ter sprake is gekomen. Of dit wel of niet op de site stond kan ik dus niet zeggen, maar alsnog vind ik niet dat ze er vanuit moeten gaan dat mensen de site bekijken als de advertentie met nummer erbij op een andere site staat.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 00:40

corientjuhh schreef:
Staat op de site dat je kan reserveren
En helemaal onderaan dit

Lees onderstaande even nauwkeurig:Soms blijken mensen erg teleurgesteld als een paardje verkocht is voor ze een beslissing tot aankoop hebben kunnen maken, of hebben kunnen komen kijken.Bent u voor een paardje gevallen maar wilt u even wat bedenktijd? Heeft u interesse in een paard maar u heeft even geen tijd om te komen kijken? Voor € 100,- halen wij het uit het verkoopaanbod als optie voor u en verzorgen het, tot maximaal 5 dagen. Het paard/de pony zal in deze periode nimmer aan iemand anders worden verkocht! De € 100,- wordt afgetrokken van het eventuele aankoop- bedrag. Het reserveringsgeld mag ook als korting op een ander paard worden gebruikt binnen een jaar na datum.Wij werken volgens het 'Wie het eerst komt, het eerst maalt' principe. Over verkocht of gereserveerd zijnde paarden kunnen wij helaas niet in discussie gaan.

Stond dit er al ts voor jullie gingen kijken?

Vind t trouwens een niet echt professionele site..
Zowel kwa opbouw als kwa taalgebruik

Maar TS en haar moeder hebben n.a.v. een advertentie op sporthorses een afspraak gemaakt om te gaan kijken voor die bewuste pony.
Het was zeer duidelijk dat het om die specifieke pony ging. Daarnaast hebben ze een precieze dag en tijdstip afgesproken waarop ze zouden komen kijken en proefrijden. Ook wisten ze dat het zo'n eind rijden was voor TS en haar moeder.

Op dat moment vind ik het niet meer dan normaal dat je dan die pony vast houd voor de mensen die komen kijken. Ik had het niet meer dan normaal gevonden dat ze de mensen die voor hen kwamen eerlijk verteld hadden dat er zo iemand voor de pony komt. Dat zij de tweede keus zouden hebben, omdat de afspraak met TS en haar moeder al vast staat.
Maar blijkbaar vinden zij het zo snel mogelijk verkopen erg belangrijk. Zij hanteren de regel ''wie het eerst komt, wie het eerst maalt''. Prima, maar dan hadden ze daar TS en haar moeder wel op moeten wijzen en de optie moeten geven om voor € 100,00 de pony te laten reserveren. De afspraak is mondeling over de telefoon gemaakt. Ze hadden het toen eerlijk moeten zeggen dat ze dit principe hanteren of TS en haar moeder moeten verwijzen naar de voorwaarden op hun website.

Ik zou persoonlijk nooit €100,00 betalen om een pony vast te kunnen houden tot je bent komen kijken. Met een beetje pech vind je daar geen leuke pony en ben je je € 100,00 kwijt.

Ik snap het wel dat het enorm zuur is om €80,00 aan benzine op te rijden en 6 uur in de auto te zitten voor een pony die al verkocht is. Helaas zal je niets op hen kunnen achterhalen wat betreft benzinegeld.
Het is wel een harde leerschool. Ik zou voortaan handelsstallen e.d. toch even te googlen en te kijken of ze voorwaarden hanteren en wat de ervaringen met die stal zijn.
Het dreigsmsje zegt in mijn ogen al genoeg ;)
Laatst bijgewerkt door Vayo op 22-08-14 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 00:42

Op de site staat zara als spotprijspaardje. Daar staat niet bij dat ze verkocht is. Maar gewoon bij overzicht paarden en ponys te koop staat wel dat ze verkocht is.
Lekker duidelijk.. paard verkocht? Haal m gewoon van de site.
Vind t een vreemde gang van zaken..
Ene kant jammer dat t niets is geworden mooi paard maar aan de andere kant wel beter als je al die verhalen hoort
Vind die 100euro reserveringskosten ook een beetje apart
T wordt dan wel van t aankoopbedrag afgehaald maar voor t zelfde geldt vind je helemaal niks. Al zijn er wel 50nieuwe paarden geweest..

Serena_Milco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:23

Ik denk dat je al genoeg hebt aan de andere reacties, maar die stal staat al niet zo 'super' bekent.. Ik heb een tijdje terug (2 jaar) contact met hun opgenomen omdat ze een bijrijder zochten, toen mijn moeder met hun wilde bellen, om te weten waar haar dochter terecht zou komen, gingen ze echt tekeer tegen m'n moeder :n . Ik denk dat het onnodig is om te zeggen dat ik daar nooit meer ben geweest :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:17

ben maar blij dat het niet is doorgegaan.
Buiten dat vind ik het niet netjes dat een paard al verkocht is terwijl jullie onderweg zijn, had het dan even doorgegeven. Erg frustrerend. Is er geen leuke in de buurt particulier te koop? Waarom zover rijden voor een haf o B nivo? Zullen er vast wel meer te kop zijn dan bij zulke handelstallen.

KB01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 00:40

Lees net op de site dat het paard waarvoor je kwam kijken het spotprijspaardje van de maand was. Vind ook dat ze zichzelf een beetje tegenspreken in de advertentie op hun eigen site..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:44

Er staat idd L niveau bij, maar dat is niet bepaald te zien in het filmpje.

ilse27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:37

Voor dat geld koop je bij een fokker ook een jonge, gezonde haflinger. Een stuk veiliger voor de onervaren koper. Als je de diverse filmpjes op de site van Doorstap bekijkt, zie je dat geen enkel paard correct gereden wordt en/of prettig door zijn lijf loopt. Het 'plaatje' klopt eigenlijk nooit met de tekst. Of dit aan de lichamelijke toestand van de paarden of aan de stalruiter ligt, dat zullen we maar in het midden laten, maar het zal waarschijnlijk beide zijn...Dit soort stallen blijft helaas bestaan bij de gratie van kopers zonder de benodigde kennis icm een klein budget.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:50

ED -> TAO

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 13:57

Dat ze geen L niveau was hadden we zelf ook al wel door, en voor een 3 jarige die net onder het zadel is werd dat ook niet verwacht door ons, ik zou haar toch nog eerst doorrijden voor mijn moeder er verder mee zou gaan. En we zijn geen onervaren kopers hoor, we hebben wel eerder pony's gehad.