Cap voor ovaal hoofd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jessiexx

Cap voor ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 15:05

Ik ben al heel erg lang op zoek naar de goede cap voor mij, en aangezien mijn hoofd ovaal vormig is vind ik het knap lastig om een goede cap te vinden (en winkelmedewerkers ook).
Weet iemand misschien een goede cap?

shirleyp
Blogger

Re: Cap voor ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:10

Ovaal in welke zin? De hoogte in vanuit het vooraanzicht of zeg maar vanaf boven gezien? Dat laatste heb ik. Alle caps drukken op mijn voorhoofd en heb altijd ruimte over boven mijn oren... Heb nu de BR Zenith, die zit me wel fijn. Het schuim voorin moet alsnog een beetje indeuken, maar heb in ieder geval geen hand ruimte meer over aan de zijkant!

Verstelbare caps pasten eigenlijk nog beter, maar daar is mijn hoofd esthetisch gezien niet geschikt voor. Tja... Het oog wil ook wat...

jessiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 15:18

Ik heb inderdaad dat het tegen mijn voorhoofd aandrukt waardoor ik behoorlijk last krijg van hoofdpijn, en aan de zijkanten zit altijd nog veel ruimte.
Het liefst heb ik ook een verstelbare cap, die heb ik nu ook maar mijn cap is wel nodig aan vervanging toe.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:21

Ben je al eens bij divoza geweest? Als je over een verstelbare denkt, denk aan HH chinook of challenge, heb je deze al eens geprobeerd?
Stel het lukt echt niet moet je eens kijken of ze een cap op maat voor je kunnen maken, is voor iemand die ik ken ook gedaan. Ging hier om een HH pro leather.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:23

Ik heb ook een ovaal hoofd.
Betaalbare caps die wel goed zitten zijn voor mij Horka en BR en een duurdere die heerlijk zit is KEP.
Harry's Horse en Kavalkade zijn ronder, die zitten niet lekker.

miraculous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:24

Een verstelbare? Heb je er al veel gepast?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:26

Ik heb ooit een cap gekocht (merk moet je me even verschuldigd blijven) deze had gewoon dermate padding dat hij zich om het hoofd heen vormde. Was in de uitverkoop want hij had een te erge paddestoelenlook (die dus niemand wilde). Nu boeide mij dat niet, want de duurdere merken klemden vervelend en ik ga dan liever voor comfort.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:26

de verstelbare cap van equitheme(70,-), bij de divoza kon ik bij alle modellen aan de beide zijden mijn hand met gemak bij de cap insteken, terwijl die op m'n voor en achterhoofd zat te drukken.

jessiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 15:29

Ben bij divoza geweest, maar daar was bijna niks meer in mijn maat dus heb niet veel gepast. Ik had eerst een van HH, zat echt vreselijk.
Ik zal eens kijken naar Horka en BR :)

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:30

Mijn ovale hoofd past op dit moment alleen lekker in een Uvex Suxxeed en een BR Zenith waarvan de Uvex het lekkerste zit ivm warmte etc. Maar dit is wel een vrij prijzige cap en zou ik zelf niet gekocht hebben als ik niet aan eventing deed :P

jessiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 15:50

Ik zie nu de BR viper pro elite swarovski cap, deze lijkt me wel wat! Al weet ik niet of het een erg ronde cap is of juist niet.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:55

Ik heb alleen ervaring met de BR Zenith, maar na het uitproberen van heel veel caps heb ik wel het idee dat de meeste fabrikanten wat rondere caps maken en sommigen wat ovalere.
Van Horka zitten bij mij meerdere modellen goed.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:00

Hier zijn al meerdere topics over geweest, dus misschien dat je via de zoekfunctie nog wat inspiratie kunt opdoen voor mogelijke caps.
Zelf heb ik, na een lange zoektocht en het passen van heel veel caps, een Samshield gekocht. Een rib uit mijn leef, maar ik kan eindelijk weer rijden zonder hoofdpijn te krijgen.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:06

Ik heb ook een redelijk ovaal hoofd bij mij pasten alleen samshield en de Uvex Exxantial. De Uvex is ook niet gelijk zo belachelijk duur, dus deze is waarschijnlijk wel het passen waard.

HighVoltage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:09

Wat is je budget? De Samshields zitten voor mij ook goed. Ik zou niet voor een Charles Owen gaan, kom ik bij mij nog een hand langst de zijkant bijsteken...

jessiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 17:24

Het liefst maximaal €140, als ie echt perfect zit.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:08

Mijn ovale hoofd past op dit moment het lekkerst in de verstelbare Uvex Exxention. De andere modellen van Uvex daarentegen passen voor geen meter.

BR zenith schuift bij mij ook alle kanten op op mijn hoofd. Het is echt een kwestie van veel passen. Het ene ovsle hoofd is het andere niet, dat blijkt wel weer.

MarjoleinvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:14

Ik heb ook een ovaal/lang hoofd en heb de BR zenith en die past geweldig!

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:23

Ik kan je de Equi-Thème cap aanraden.
Bij alle andere merken heb ik teveel ruimte tussen m'n oren en de cap, en zit de cap te strak op m'n voorhoofd.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:29

Myca schreef:
Ik heb alleen ervaring met de BR Zenith, maar na het uitproberen van heel veel caps heb ik wel het idee dat de meeste fabrikanten wat rondere caps maken en sommigen wat ovalere.
Van Horka zitten bij mij meerdere modellen goed.

Dat is correct, bij motor helmen is het idem!
De ene fabrikant maakt ze wat ronder, de andere ovaal.
Als je eenmaal een merk hebt gevonden welke lekker en goed zit, zal dit vaak in de toekomst (als je weer een nieuwe moet) weer het zelfde merk worden.

rooskoedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:10

Pff... heb precies het zelfde probleem! Ik heb nu een cap gekocht bij de decatlon. De mooiste caps zijn niet voor mij weggelegd jammer genoeg... Maar deze is prima!

fOuganza, op de achterkant staat "Horse Riding Fouganza 1976"

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:16

rooskoedam schreef:
Pff... heb precies het zelfde probleem! Ik heb nu een cap gekocht bij de decatlon. De mooiste caps zijn niet voor mij weggelegd jammer genoeg... Maar deze is prima!

fOuganza, op de achterkant staat "Horse Riding Fouganza 1976"

Ik heb die ook! Zeer prijsvriendelijk en zit nog goed ook.
Alleen als je één keer een Kep op zet, dan ben je verkocht ;-)

rooskoedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:29

Ja, hij was maar 25,00. Alleen ik vind m persoonlijk een beetje breed @Myca

rooskoedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:31