Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Fjorj schreef:Je hebt 2 soorten 1.5paard trailers, gene die tot 1300kg kunnen en gene tot 1600kg. Bij Laaste mogen wel 2 ijslanders in of 2lichte ponys zolang niet boven gewicht uitkomen. Tegenwoordig heb je 1,5trailers die maar 10cm smaller zijn dan 2 paards. De auto móet het wel geschikt om gewicht te mogen trekken.
Leeuwnie schreef:Bovendien is er een schot. En ze passen er nog steeds in. Auto mag t trekken. Trailer mag t trekken. Dus er is niks wat TS tegenhoudt
ogidni schreef:Als het een 1,5 paards trailer met een totaal gewicht van 1300 kilo is dan mag het echt niet als de pony's alle twee rond de 450 kilo zijn (zoals TS aangeeft). De meeste trailers hebben al een leeg gewicht van tussen de 6 en 700 kilo.
lisa_floorxx schreef:Fjorj schreef:Je hebt 2 soorten 1.5paard trailers, gene die tot 1300kg kunnen en gene tot 1600kg. Bij Laaste mogen wel 2 ijslanders in of 2lichte ponys zolang niet boven gewicht uitkomen. Tegenwoordig heb je 1,5trailers die maar 10cm smaller zijn dan 2 paards. De auto móet het wel geschikt om gewicht te mogen trekken.
met de auto gaat het wel lukken denk ik een audi Q5 en met de ponys ook wel want mijn pony van 1;56 is 450 kg ongeveer en de haflinger is ook rond dat gewicht de ponys zijn ook zeker niet dik..
Leeuwnie schreef:LoveChamp schreef:Denk ook niet dat ze het erg fijn vinden.
Mijn ervaring is dus juist dat ze het wél fijn vinden. Stabiel. Ze hebben letterlijk houvast aan elkaar. Let wel: een 1,5 paardstrailer is vrij breed voor 1 pony, als ze nergens aan de zijkant kunnen leunen. Ze missen dan écht stabiliteit
LoveChamp schreef:Het is juist ook niet bedoeld om te leunen anders knalt de trailer straks om.. Zo zijn mijn 'ervaringen'
' buik aan buik in de trailer staan. En dus houvast hebben aan elkaar!
Met 1 of 2 paarden id trailer is omknallen mij nog nooit gebeurd en laat dat in godsnaam zo blijven