Heeft iemand ervaring met de onderbroeken die Divoza/ej aanbieden of andere tips? Ik rij constant mijn liezen open. Heb al verschillende soorten ondergoed gebruikt van katoen, boxers, seamless, string en dan van allerlei merken. Ik word er gek van en het doet pijn! Ervaringen en/of tips zijn meer dan welkom!
Ik heb een speciale rij-onderbroek van Anita, maar het helpt niet echt tegen doorrijplekken moet ik zeggen. Die van mij zit altijd op de plek waar je bil overgaat in je achter-bovenbeen. Als ik lang rij bloedt het zelfs door mijn rijbroek heen. Tips hier dus ook welkom!
Ik ben een manegeruiter en het gekke is dat ik er het meest last van heb op 1 bepaald paard. Ik dacht eerst dat het aan mijn zit lag, maar op andere paarden heb ik het veel minder of helemaal niet.
Had er ook last van heb nu een gelpad op het zadel en alles is over
Jennyj01
Geplaatst: 01-08-14 09:52
Een endurance rijbroek is van binnen extra zacht en geeft deze klachten minder.
Rongyos
Geplaatst: 01-08-14 09:55
De rij-onderbroek van Anita bevalt mij heel goed. Verder rij ik met een echt schapenbontje op de zadels. Voor de langere buitenritten ideaal. Mijn jongere (11 & 12) mederuiters rijden op een Wintec zadel, vrij hard is die, sinds het bontje nergens last meer van.
Wellicht een andere broek, met andere naden. Ik had een broek van Red Horse, na 1 x rijden inderdaad plekken. Met mijn HKM broeken en de hele goedkope broekenn van EJ nooit geen last gehad. Een vriendin rijdt nu met de Red Horse broek; nergens last van.
Een Anita-rij-onderbroek is een soort wielrennersbroekje zonder naden, althans niet op de geijkte doorrijplekken. Maar ik heb het blarenspul en een nieuwe rijbroek. Morgen ga ik rijden dus we zullen zien.
Bij mij dus niet Maar het is wel beter dan met een gewone onderbroek heb ik gemerkt. Afplakken heb ik ook eens geprobeerd, toen de boel al open lag en ik nog een wedstrijd moest rijden. Dwars door de afplak en de rijbroek heengebloed.
frensje
Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-14 17:03
Haha ik heb ook het blarenspul en ik ga morgen rijden in een geleende hkm broek, wordt vervolgd! Bedankt voor alle tips.
Je rijdt je liezen open? Of heb je plekken op je kont? Aangezien er aantal een bontje aanraden en dat helpt niet voor je liezen denk ik, maar wel voor je billen.
max66
Geplaatst: 01-08-14 23:11
ik snap niet dat jullie de boel kapot rijden?! En een zadelbontje of gelpad helpt dan toch niet tegen je liezen? Komt het door het zweten misschien? Dan is misschien talkpoeder een optie?
edit: ik zie dat er net hetzelfde gezegd wordt....
Anoniem
Geplaatst: 01-08-14 23:14
Marie111 schreef:
Je rijdt je liezen open? Of heb je plekken op je kont? Aangezien er aantal een bontje aanraden en dat helpt niet voor je liezen denk ik, maar wel voor je billen.