Klachten omgang agradi.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KirstenAp

Klachten omgang agradi.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 12:04

Hallo allemaal,

Wat vinden jullie hiervan?

Ik had 2 vliegendekens bij agradi besteld (€60,- per stuk). Netjes en snel ontvangen.
Echter was de eerste deken al binnen een dag helemaal gescheurd bij de borst, de 2e deken was na een paar dagen ook helemaal uit gescheurd bij de hals en de singel. Echter vondt ik dit natuurlijk wel erg snel, mijn paarden hadden tot nu toe namelijk nog nooit een deken kapot gehad. Natuurlijk heb ik meteen gemaild over het probleem. Volgens agradi viel dit niet onder hun garantie en kwam het door invloeden van buitenaf. Het enige wat ze wouden doen was een beetje korting geven op 2 nieuwe dekens, dit is op het moment geen optie. Heb zo 1 2 3 niet weer even €120,-. Verder willen ze mij niet tegemoet komen (alleen €5,- korting bij een bestelling vanaf €50,-).

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet. Heeft iemand tips?

Met vriendelijke groet, Kirsten

Science90

Re: Klachten omgang agradi.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:10

Beetje dubbel. Voor jou heel vervelend, maar ook logisch van agradi, want het zou heel makkelijk zijn om zo gratis dekens te 'claimen'. Ze hebben natuurlijk geen bewijs dat het paard er niet zelf aan heeft staan trekken.

Mijn ervaringen met agradi zijn overigens prima, ik heb ook wel eens iets teruggestuurd, maar dat kwam al niet goed aan. Hebben ze keurig afgehandeld.

Dus ik vind dat ze nu ook niet meer kunnen doen.

KirstenAp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 12:12

Ik hoef geen gratis dekens. Heb foto's opgestuurd etc. Zou het wel fijn vinden als ze de dekens zouden willen maken of de kosten betalen om het te laten maken of mij korting willen geven op iets anders.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:19

Tja, heelvervelend dat ze zo snel stuk zijn mijn imo geen rede on de schuld bij agrarische neer te leggen. Jou paarden hebben zelf ze deken gesloopt en de meeste vliegendekens kunnen nou eenmaal niet zoveel hebben. Neem je verlies en repareer de deken zelf.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:22

Die dekens gaan echt niet "zomaar" opeens stuk hoor!
Als je een nieuwe spijkerbroek koopt en je valt (gat erin) ga je toch ook niet terug naar de winkel om geld terug (of herstel) te vragen?
Is denk niet wat je wilt horen, maar ga hierin wel helemaal mee met Agradi.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:24

Heb jij de dekens wel opgestuurd naar Agradi? Of hebben ze vanachter de computer besloten dat de dekens door invloeden van buitenaf kapot zijn gegaan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:24

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:33

Zijn het nog merkdekens of dekens van een eigen merk, je hoeft hier niet mee akkoord te gaan. Nogmaals via de mail contact opnemen en vertellen dat één deken toeval kan zijn maar twee niet, daarbij je beroepen op het leveren van deugdelijk product en zeker een beoordeling geven op hun site bij het betreffende artikel, daar kunnen bedrijven nog al eens gevoelig voor zijn.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:36

bigone schreef:
Zijn het nog merkdekens of dekens van een eigen merk, je hoeft hier niet mee akkoord te gaan. Nogmaals via de mail contact opnemen en vertellen dat één deken toeval kan zijn maar twee niet, daarbij je beroepen op het leveren van deugdelijk product en zeker een beoordeling geven op hun site bij het betreffende artikel, daar kunnen bedrijven nog al eens gevoelig voor zijn.

Idd :j Je hebt recht op een deugdelijke product, waarvan je mag verwachten dat het toch een aanzienlijke tijd mee kan. Dat allebei de dekens zo snel kapot zijn, is toch wel opvallend te noemen.

Zoek eens op Google naar 'ondeugdeljk product', daar kan je heel veel info over vinden. Ook moeten zij bewijzen (het product is binnen zes maanden kapot gegaan) dat jij de schuldige bent van het kapotgaan van de dekens, dit kunnen ze nooit via de mail zien...

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:41

ik kan me je frustratie voorstellen , maar ik geloof niet dat agradi dier iets aan kan doen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:53

bigone schreef:

Maar als je paard een deken binnen een dag sloopt kan het prima een degelijke deken zijn maar. Mijn deken van 50 euro was binnen 2 dagen stuk, een ander paard is er met zijn ijzer in blijven hangen en de boel stuk getrokken. Daarvoor ga je niet naar de winkel dat is gewoon te belachelijk voor woorden. En de meeste vliegendekens zijn nou eenmaal niet zo sterk als een winterdeken dus als een paard zijn tanden er in zet zijn ze gewoon sneller stuk. Het zijn paarden geen standbeelden.

Maar zet de foto's hier eens neer, dan kunnen we meekijken.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:04

Agradi heeft volgens mij geen eigen merken.´
Anders direct contact opnemen met het desbetreffende merk

Het kan zijn dat de stiksels niet stevig genoeg waren en de dekens daarop uitgescheurd zijn.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:17

heel vervelend, maar ik deel ook de mening dat agradi hier niets mee kan doen.
je paarden kunnen ergens aan zijn blijven hangen of ze zelf met spelen kapot hebben gemaakt.
dat is blijkbaar niet na te gaan dus dan is het helaas pech.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:22

pff zoiets heb ik ook gehad , slechte service van agradi !! ik heb ze toen gebeld en alles uitgelegd toen heb ik een deel van mijn geld terug gekregen nog niet eens alles !!
ik werd slecht geholpen en respectloos behandeld .
als ik jou was zou ik je geld terug eisen wand dat valt wel onder de garantie vind ik ze horen degelijke en goede producten te regelen die wel tegen een stootje kunnen .

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:24

En wat is een stootje?
Voor hetzelfde geld hebben TS haar paarden aan elkaar open trekken en zijn de dekens daarom stuk. Ik ken niet veel vliegendekens die tegen tanden, getrek en gehaak kunnen. Geen eigenlijk.
Logisch dat Agradi dus niks zal vergoeden, bewijs maar eens dat er niks is gebeurd met de dekens en ze kapot zijn gegaan door de wind..

Als ik in zo'n zelfde situatie zat had ik het ook geprobeerd te verhalen nop Agradi, maar als je poging niet lukt, is het wel logisch.

Als er al een fout in de deken zat, had je dat eerder moeten zien. Voordat je de deken op had gedaan, met een kaartje er nog aan.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:26

Ik zou hier zeker niet mee akkoord gaan. Is wel mooi makkelijk voor hun om het zo te doen want dan zijn ze er mooi vanaf.

Voor dat geld mag je zeker wel wat goeds verwachten.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:36

Carolaaxxxx schreef:
bewijs maar eens dat er niks is gebeurd met de dekens en ze kapot zijn gegaan door de wind...

Consuwijzer.nl:
Gaat het product binnen zes maanden kapot, of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:41

Geschreven regel of niet, ik denk dat bar weinig zaken zich aan zo'n regel houden. En ik vind dat meer dan logisch. Maar dat zal ieders mening zijn.
Dan is het per zaak verschillend hoe ze het wel gaan oplossen. Maar ik, persoonlijk, kijk Agradi er niet op aan en vind het ook niet slecht of iets in die trent.

Maar goed, zoals ik al zei. Persoonlijk :D
Anders trek ik gwn mn dekentje kapot na een paar dagen omdat ik er zat van ben en graag een nieuwe wil. Bewijs maar dat ik het heb gedaan ipv de wind :D

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:42

bontebonte schreef:
pff zoiets heb ik ook gehad , slechte service van agradi !! ik heb ze toen gebeld en alles uitgelegd toen heb ik een deel van mijn geld terug gekregen nog niet eens alles !!
ik werd slecht geholpen en respectloos behandeld .
als ik jou was zou ik je geld terug eisen wand dat valt wel onder de garantie vind ik ze horen degelijke en goede producten te regelen die wel tegen een stootje kunnen .

Bij mijn weten geldt garantie alleen bij fabrikagefouten, dus als de paarden ergens blijven haken of er hun tanden in zetten, dan is dit geen garantie.

Het feit dat Agradi korting wil geven, is al meer dan waartoe ze wettelijk verplicht zijn.

En zij kunnen ook niet al hun producten zelf uittesten. Als deze dekens effectief zoveel problemen geven, zullen die wel uit het gamma verdwijnen.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:44

Wat voor merk gaat dit om?
Ik had een amigo fly rug gehaald, redelijk prijzig die heel snel kapot begon te gaan. Vliegendekens zijn dan ook gewoon rampen. Mijn ervaring is dat je ze een maat groter moet kopen want ze gaan enorm trekken en schuren.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:50

HM doe veel via Agradi nooit probleem gehad. Snelle levering en retour geen problemen.
Een keer laarzen gehad die na tijdje kapot waren en kon ze als nog inleveren.
Nee kan je niet helpen sorry

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:51

Ts, zou je hier foto's willen plaatsen van de dekens terwijl ze op je paarden liggen, daar kun je veel uit opmaken.

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:52

Ik heb net hetzelfde voor maar dan met divoza, mijn rambo fly buster ( erg duur deken dus) zijn na een maand de stiksels van de buiksingels volledig los.
Echter netjes opgelost, mag de deken op hun kosten terug sturen en divoza gaat zien of ik een nieuw krijg/reparatie!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:55

Maar dan heb je het over stiksels, fabricage fout.

Als ik een deken kapot trek, snijd of bijt koopt ook niemand me een nieuwe. Wél als die op naden loslaat.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:57

Ik heb precies hetzelfde gehad.. heb hier nog een nieuwe deken liggen die wel twee uur op mn paard heeft gelegen maar er zit een flinke scheur in.. ik heb gemaild en mn verhaal gedaan maar dit komt door omstandigheden van buitenaf en ook ik kreeg inderdaad wel een beetje korting aangeboden bij een volgende bestelling.. maar geen gebruik van gemaakt. Dit was overigens ergens anders..