Slot op trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Slot op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 14:43

Hoi bokkers,

Ik voel me echt even een blondje op dit moment :+
Dit weekend een trailer gekocht(Hotra elegance 1.5 paards) nu moeten we nog een slot zien te vinden zodat hij niet gestolen word.
We willen een disselslot erop en een wielklem.

Wielklem is geloof ik allemaal 1 maat, zowel voor caravan/aanhanger of trailer. Maar dat disselslot geloof ik niet?
We hebben er nu eentje van alko gezien, maar past deze op iedere trailer?

Weet iemand dit?

Anoniem

Re: Slot op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:46

Ja hoor dat past meestal wel :) je hebt wel verschillende soorten. Ik heb er 2, één daarvan kan je alleen afgekoppeld erop doen en de ander ook aangekoppeld. Die laatste neem ik me op concours oid en dan hang ik hem op slot achter de auto. Let wel dat je met de laatste nooit moet gaan rijden. Stel je krijg een ongeluk dan krijgt niemand zomaar je trailer losgekoppeld.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 14:52

Aha, dus in principe kun je ieder merk disselslot kopen en deze passen er eigenlijk altijd wel op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:57

Jahoor :) zou gewoon bij de bouwmarkt/welkoop oid kijken.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 15:18

Ik kan een alko slot van iemand overnemen, maar als ik op internet lees dan zijn deze wel enkel geschikt voor alko koppelingen?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:19

Niet ieder slot past op iedere koppeling, is mijn ervaring :\
Het (Halfords) slot dat op de koppeling van mijn oude trailer paste, past dus niet op mijn nieuwe trailer; daar zit een extra oogje voor het geleiden van het losbreekremkabeltje aan -O-
Slot van de Aldi (onlangs in de aanbieding) paste gelukkig wel :)
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 21-07-14 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:20

Ik zou gewoon een merkloze nemen die zijn vaak een euro of 12 en passen vrijwel altijd tenzij je een afwijkende disselkop hebt :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 15:25

12 euro? Ik zit dan echt niet goed te zoeken, de gene die ik zie zijn minstens €80?

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:29

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:17

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:20

Heb je je trailer verzekerd? Want een verzekering kan ook nog eisen stellen aan het slot.

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:45

Een AL-KO slot past (meestal) alleen op AL-KO koppelingen. Je hebt ook universele sloten zoals de "tasjes" Bij deze sloten moet je er wel op letten dat de hendel van de koppeling omlaag staat als je de trailer op slot zet als hij niet aan de koppeling van de auto zit. Doe je dit niet kan die alsnog meegenomen worden.

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:50

IndyPascalle schreef:
Heb je je trailer verzekerd? Want een verzekering kan ook nog eisen stellen aan het slot.

Het slot dient dan SCM gekeurd te zijn.

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:57

Wij hebben van interpolis idd een speciaal slot moeten kopen. Wij moesten een speciaal afsluitbare disselsluiting hebben voor de diefstalverzekering.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:06

alleen bij een Bockmann passen maar een beperkt aantal sloten om dat deze een ander handvat op de koppeling hebben
mijn oude Dakslot paste niet en ook een schuifslot niet
ik had deze
Afbeelding
en heb nu dit slot
Afbeelding

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:26

Dat gele slot vind ik persoonlijk niet erg best want je kan heel gemakkelijk bij het discusslot. Met een grote hamer of boormachine op accu heb je die er in 20 seconden af.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 21:28

Welk slot heeft jouw voorkeur Jelle?

Ik dacht namelijk zelf ook aan zo een slot en dan wel ook een wielklem erop zetten.
Ik heb ook gezocht op een Alko slot(zo een rode die je over de hendel heenklemt). We hebben een alko dissel dus dat zou wellicht kunnen.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:36

wij gebruiker een steady KS slot ( http://www.anti-diefstal24.nl/product/6 ... slot-ks-26 )
die vind ik echt super handig in het gebruik. Klein maar effectief, en zowel rijdend als losgekoppeld te gebruiken. Goedgekeurd door de verzekering. Sinds we dit slot hebben gebruiken we het slot alrijd. Het vorige slot was zo onhandig dat die meestal "vergeten" werd :o

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:36

Jelle_Steur schreef:
Dat gele slot vind ik persoonlijk niet erg best want je kan heel gemakkelijk bij het discusslot. Met een grote hamer of boormachine op accu heb je die er in 20 seconden af.

bij het dakslot hangt hij er wel onder maar als je wil lukt het ook bij die om kapot te krijgen
en het gele slot zit al 12 jr op deze trailer en de trailer staat binnen
achter de auto kan ik de trailer op de trekhaak vast zetten zit standaard erop :j

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:38

Ik heb een disselslot van Halfords erop met discusslot en een hele zware Lockloy wielklem erop. Ben als de dood een sleuteltje te verliezen want dat ding krijg je never nooit kapot haha... Heb gelukkig 3 sleuteltjes erbij.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:01

De getoonde discussloten heb je zo open.
Ik zou sowieso gaan voor een goed gekeurd slot (SCM), je betaald wat meer, het is dan ook goed afgesloten.
Waarom wil je er nog een wielklem bij?
1 van beide mogelijkheden is toch voldoende?
Als ze echt perse jou trailer mee willen nemen lukt ze dat toch wel, je kan het ze alleen moeilijker maken.

Voorbeeld slot, kan je zowel niet aangekoppeld als aangekoppeld gebruiken:
https://www.trailerplus.nl/detail/84670 ... iz-typ.htm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:04

Alle sloten heb je indien nodig zo open :) die jij toont is met slijptol prima kapot te krijgen sterker nog dat hebben wij al eens gedaan slot wou niet meer open := , nu gewoon die goedkopere erop werken prima :j en zetten de auto altijd op de oprit voor het hek op de handrem. Dan kunnen ze er sowieso al niet meer bij.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:13

josie schreef:

Ik denk dat je zelf al het antwoord geeft:
Citaat:
Als ze echt perse jou trailer mee willen nemen lukt ze dat toch wel, je kan het ze alleen moeilijker maken.

Het is net als bij huizen, fietsen en andere illegale activiteiten: preventie voorkomt een deel, maar zorgt er ook voor dat het dievengilde niet bij jouw aanklopt (verplaatsing van het probleem als het ware :( ). Je huis hoeft niet per sé perfect beveiligt te zijn, maar wel beter dan die van de buren. Je trailer hoeft niet perfect op slot te staan, maar wel beter dan die van de buren (als er meerdere bij elkaar staan). Twee sloten is geen garantie maar schrikt misschien net wat meer af dan één slot.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:17

josie schreef:
De getoonde discussloten heb je zo open.
Ik zou sowieso gaan voor een goed gekeurd slot (SCM), je betaald wat meer, het is dan ook goed afgesloten.

Voorbeeld slot, kan je zowel niet aangekoppeld als aangekoppeld gebruiken:
https://www.trailerplus.nl/detail/84670 ... iz-typ.htm

Sommige verzekeraars vereisen dat zowel een disselslot als een wielslot geplaatst worden, als je voor diefstal dekking in aanmerking wilt komen. Heb je 1 van beide niet, dan dus ook geen diefstal dekking. Check dus goed de polisvoorwaarden van je verzekering om teleurstelling te voorkomen.