Betalen startgeld na afmelden, geen mail terug

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Betalen startgeld na afmelden, geen mail terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 08:46

Beste bokkers,

Van het weekend(zaterdag) zou ik een wedstrijd hebben, maar vanwege de extreme hitte (en we daar niet op getraind hadden) hebben we die afgezegd. Netjes mailtje gestuurd naar het betreffende e-mail adres waar ik al eerder een vraag naartoe had gestuurd en ook antwoord had gehad, dit e-mail adres was dus niet fout.

Omdat ik de dag van te voren heb afgemeld snap ik dat ik startgeld verschuldigd ben en ik vroeg in de e-mail dus ook naar bankgegevens.
Echter heb ik nog niks terug ontvangen. Op zich snap ik dat ze niet ala minute antwoorden, echter heb ik het probleem dat ik deze week dus op festival en daarna na 3 dagen rust vakantie ga(kamperen in buitenland). Dan heb ik geen internet en kan niet mijn e-mail controleren of geld overmaken.

Mocht ik in die 3 dagen nog geen e-mail hebben gehad kan ik pas nadat ik terug ben pas geld overmaken.

Mijn vraag was, hoe zit het met het betaal termijn? Hoe lang mag je er over doen? En mochten ze niet eens antwoorden op de e-mail wat moet ik dan doen?

meggiemeg

Re: Betalen startgeld na afmelden, geen mail terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 08:53

Ik zou nog een x mailen en de situatie uitleggen dat je je beseft dat je startgeld moet betalen en dit ook wilt maar dat je tot die en die datum niet in de gelegenheid bent te reageren en niet over internet beschikt vanwege vakantie. Dat snappen ze best wel en je mail goed bewaren!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:00

Bij welke vereniging was dat? Ik heb ook wel eens een wedstrijd afgemeld bij jou in de buurt en toen hoorde ik maar niks. Twee weken later kreeg ik van mijn vereniging in eens een brief die zij hadden opgestuurd met een factuur. Moest nog administratiekosten betalen ook :+ Reden van mijn afmelding was een gebroken schouderblad van mijn chauffeur, had destijds zelf nog geen rijbewijs dus iets meer begrip was wel op zn plaats geweest :=

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:04

Waarom hadden ze meer begrip moeten tonen, er worden gewoon regels gehanteerd voor het te betalen startgeld. Dan kunnen ze toch geen rekening gaan houden met geblesseerde chauffeurs? Bij jou is het de chauffeur, bij een ander een geblesseerd paard, of je bent zelf ziek. Op wat voor manier moeten ze dan voor iedereen begrip tonen?
Laatst bijgewerkt door Mousmous op 21-07-14 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:04

Nou bijvoorbeeld met even reageren op mijn mail met de vermelding dat ik helaas toch moet betalen? Zoals iedere normale vereniging dat zou doen dus.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:08

Heb net mijn bericht aangepast, maar je was me al voor.
Hier krijg je ook geen mailtjes maar gewoon een faktuur. Je bent afhankelijk van de vereniging, als je geluk hebt hoef je niet eens te betalen. Anders idd die faktuur, maar er zijn altijd genoeg mensen die afmelden om uiteenlopende redenen zoals ik net hierboven heb vermeld. Moet je dan tegen iedereen gaan zeggen dat het ze helaas toch moeten betalen?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:09

Ik vind het gewoon asociaal om niet op een mail te reageren en dan een brief te doen naar mijn vereniging, net of die voor mij gaan betalen. Mijn adres hebben ze toch ook?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 09:11

Ik zal inderdaad nog maar een keer mailen, want heb echt geen zin in een factuur met extra kosten. Zeker omdat ik nu het gevoel heb dat ik achter "hun kont" aan moet zitten om zelf niet in problemen te komen.
Ergens zij mijn stal genoot al, "je heb gemaild, de bal ligt nu bij hun. Als ze niet reageren heb je een mazzeltje". Maar ik geloof niet zo in mazzeltjes. Natuurlijk hou ik graag dat geld in mijn zak, maar dat vind ik niet netjes tegenover de vereniging waar ik mogelijk in de toekomst alsnog een keer wil starten.

Edit: Het gaat trouwens niet over mijn eigen vereniging. Maar een andere lokatie waar ik zou gaan starten.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:13

Groot gelijk hoor Nies! Gewoon reageren op een mailtje is toch niet teveel gevraagd mousmous?

Zou gewoon nog even een mailtje sturen om het uit te leggen TS. Dus gewoon met dat je snapt dat er betaald moet worden maar dat indien je de bankgegevens niet voor dan en dan krijgt je pas in staat bent om te betalen na dan en dan ivm met een vakantie.

Edit, heb je ook al online gekeken voor evt betalingsgegevens?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:14

Die extra kosten zijn volgens mij voor de KNHS, niet voor de vereniging. Dus daar kan een vereniging ook niet heel veel aan doen. Sommige berekenen het niet, maar het hoort eigenlijk wel.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:16

Staan de gegevens niet op het programma? Bij een aantal verenigingen in mijn buurt doen ze dit inmiddels, om het makkelijk te maken voor iedereen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:17

Stuur gewoon nog een mailtje dat je het graag wil betalen maar dat ze dan wel even vlot met de gegevens moet zijn. En dat ze anders even moet wachten omdat jij er niet bent

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:18

Ik ben het eigenlijk met jouw stalgenoot eens. Je hebt het al aangegeven, ook dat je wilt betalen. Waarom zou je dan extra kosten moeten betalen als zij te laat zijn met reageren. En idd, misschien hoor je niets en hoef je niet te betalen. Ik ben daar heel makkelijk in, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik toch minimaal een paar honderd wedstrijden gereden heb in mijn leven. En ik rijd nu nog steeds wedstrijden, en als ik afmeld via mail en ik hoor niets houd ik wel de startlijst in de gaten of ik er vanaf ben gehaald. Vertrouw ik het echt niet dan bel ik gewoon even.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:20

Het allerbelangrijkst is natuurlijk dat je moet doen waar jij je het prettigst bij voelt. Vind je het idd geen fijn idee dat je nog niets gehoord hebt bel dan even of stuur nog een mail.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:22

Ik snap wel hoor dat de vereniging niet persé direct een email terug stuurt. Alle afmeldingen worden waarschijnlijk zo met zijn allen tegelijk behandeld als de vrijwilliger daar tijd voor heeft ingeruimd. Ik gok dat er dit weekend wel wat meer afmeldingen zijn geweest ;-)

Een volgende keer kan je ook op de wedstrijd dag zelf even langs gaan om te betalen. Dan is het maar direct geregeld en voorkom je administratiekosten. Verder zal een factuur een betaal termijn heb van minimaal 2 weken. Als je nu even via de mail aangeeft dat je op vakantie bent dan zullen ze daar heus rekening mee houden.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:24

Ik heb ook wel eens een wedstrijd meer dan een week van tevoren afgezegd. Het ging toen om 3 dagen 2 proefjes, en ik kreeg toen wel het verzoek het geld over te maken, terwijl ze al iemand van de wachtlijst op mijn plek hadden gezet. Dat heb ik toen mooi niet gedaan en nooit meer wat van gehoord. Het ging om meer dan 50 euro |o

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 09:26

De uitslagen lijst staat (nog)niet op startlijsten.nl en op de startlijst zelf stond het e-mail adres en het telefoonnummer dat je op de dag van de wedstrijd kon bellen.

@Nies_ eigenlijk vind ik het niet netjes dat de knhs extra kosten geeft. Als ik die dag terplekke naar de betreffende stal was gereden en het geld had gegeven zouden ze die extra inkomsten ook niet hebben.

@Sprintje: de vorige keer (in de winter) dat ik moest afmelden ben ik inderdaad wel de dag zelf het geld gaan brengen. Maar nu het zo heet was ben ik maar met vriendlief mee gegaan naar het strand en heb ik paardlief lekker op de wei gehouden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:28

Klopt, ik was er destijds wel een beetje pissig over dus heb dat goed uitgezocht, maar als je zo kort van te voren afmeld mogen ze het rekenen.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:29

demo_love schreef:
Ik heb ook wel eens een wedstrijd meer dan een week van tevoren afgezegd. Het ging toen om 3 dagen 2 proefjes, en ik kreeg toen wel het verzoek het geld over te maken, terwijl ze al iemand van de wachtlijst op mijn plek hadden gezet. Dat heb ik toen mooi niet gedaan en nooit meer wat van gehoord. Het ging om meer dan 50 euro |o

Volgens mij ga je bij inschrijving akkoord met het vraagprogramma waar in staat dat als je na een bepaalde datum afmeld je startgeld verschuldigd bent. Of er iemand anders op jou plek komt dat doet er dus niet toe. Jij schrijft je in dus je weet dat als je na een bepaalde datum afzegt je moet betalen. Die regels zijn er nu eenmaal omdat er heel vaak heel veel afmeldingen zijn.
Laatst bijgewerkt door Sprintje op 21-07-14 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:30

Als jij dit weekend hebt afgezegd zijn ze waarschijnlijk nog even te druk met afhandelen van de wedstrijd om een factuur voor je te maken.
Stuur gewoon een net mailtje op de dag voor je met vakantie gaat dat je nog niets hebt gehoord, wel wilt betalen, maar met vakantie gaat. Snappen ze heus wel
Administratiekosten mogen volgens mij niet gerekend worden! Dat mag alleen de KNHS.

Demolove- vergeet niet dat er een hoop werk aan is om de startlijst weer aan te passen. Startgeld mag nu eenmaal verrekend worden. Wij zijn vaak coulant geweest als mensen voor een geldige reden afmeldden (kreupel paard oid), maar vervolgens horen mensen dat er kosteloos afgemeld is en verwachten zij het ook kosteloos te kunnen doen omdat ze liever wat anders doen in het weekend..

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:34

Ik vind dat het balletje bij de vereniging ligt.
Wat je zou kunnen doen is "out of office" instellen bij de e-mail, als zij dan reageren met de bankgegevens krijgen ze meteen een melding terug dat jij een paar weken onbereikbaar bent en dat je dus niet meteen betaalt. Mochten ze na je vakantie nog steeds niet gereageerd hebben, dan kan je alsnog een mailtje sturen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 09:39

Er is ondertussen al een 2de mailtje uit. Kort samengevat: ik wil niet overkomen als een niet betalende afmelder en heb gemeld welke data ik geen mogelijkheid heb om internet te gebruiken.

Ik wil het gewoon graag netjes oplossen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:55

Staat er in het vraagprogramma een telefoonnummer? Dan kun je misschien ook even bellen om de gegevens te vragen die je nodig hebt om je startgeld te betalen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:28

Chessie schreef:
Als jij dit weekend hebt afgezegd zijn ze waarschijnlijk nog even te druk met afhandelen van de wedstrijd om een factuur voor je te maken.
Stuur gewoon een net mailtje op de dag voor je met vakantie gaat dat je nog niets hebt gehoord, wel wilt betalen, maar met vakantie gaat. Snappen ze heus wel
Administratiekosten mogen volgens mij niet gerekend worden! Dat mag alleen de KNHS.

Demolove- vergeet niet dat er een hoop werk aan is om de startlijst weer aan te passen. Startgeld mag nu eenmaal verrekend worden. Wij zijn vaak coulant geweest als mensen voor een geldige reden afmeldden (kreupel paard oid), maar vervolgens horen mensen dat er kosteloos afgemeld is en verwachten zij het ook kosteloos te kunnen doen omdat ze liever wat anders doen in het weekend..

Administratiekosten mogen ze zeker wel rekenen. Staat vaak ook in het vraagprogramma dat dit er nog evt. bij kan komen.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:34

FriesWytske schreef:
Chessie schreef:

Administratiekosten mogen ze zeker wel rekenen. Staat vaak ook in het vraagprogramma dat dit er nog evt. bij kan komen.

idd administratiekosten, mits vermeldt in het vraagprogramma en het mag(zo uit het hoofd) niet meer €5,- zijn.

De boete voor niet afmelden int de KNHS wel. dat mag een wedstrijdorganistatie dus niet doen.