Werken op een handelsstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nietmeeronli

Werken op een handelsstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 18:01

Ik had geen idee waar het moest, sorry...

Gister avond had ik een afspraak op een handelsstal waar ik al eerder was geweest, om een buitenrit te maken met het paard waar ik interesse in had. Tijdens de strandrit vroeg een van de eigenaren naar mijn ervaringen omtrent paarden en werk en vroeg hij of ik het leuk zou vinden om bij hun te komen werken in deze vakantieperiode. Ik heb even geïnformeerd naar wat voor werk ik dan zou moeten doen en mocht ik daar gaan werken kan ik ook intern verblijven aangezien ik anders elke dag ander half uur moet reizen. Het paard waarin ik geïnteresseerd was, kan in de tijd dat ik daar werk tegen een kleine meerprijs gewoon blijven staan. Aanstaande zaterdag moet ik besluiten of ik bij hun wil komen werken en mijn paard tot 1 september daar gestald wil houden of dat ik haar mee naar huis neem.

Nu twijfel ik heel erg. Ik vind het een prachtig compliment dat er aan mij word gevraagd met vijftien jaar of ik voor een handelsstal wil komen werken en ik was in eerste instantie ook erg enthousiast. Ik vind het niet erg om lange dagen te maken, maar ik ben vrijwel altijd moe. Dat komt omdat ik psychisch nogal wat problemen heb en hier elke dag mee wordt geconfronteerd waardoor ik gewoon het gevoel heb dat ik geen energie meer heb. Als de dag eenmaal is opgestart gaat dit op zich wel. Helaas heb ik door een ongeluk van een paar jaar geleden knie- en rugproblemen. Juist omdat het nu zomervakantie is, vond ik het ook wel fijn om mijn paard nu te verplaatsen zodat ik alle tijd heb om haar te leren kennen en haar op haar gemak haar omgeving te laten verkennen.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Aan de ene kant is het een mooie kans om iets bij te leren, maar aan de andere kant ben ik bang dat het te zwaar is.

nine1987

Re: Werken op een handelsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:03

De combinatie: intern, 15 jaar en mannelijke eigenaar doen bij mij eerlijk gezegd alarmbellen rinkelen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:05

nine1987 schreef:
De combinatie: intern, 15 jaar en mannelijke eigenaar doen bij mij eerlijk gezegd alarmbellen rinkelen..

Bij mij ook. Je komt daar om te kijken voor een paard wat je wil kopen, en er wordt direct een baan aangeboden. Met 15 moet je dat nog niet willen, je geeft zelf al aan dat je liever je paard zou willen verhuizen zodat je de hele zomer het dier kan leren kennen, doe dat dan ook gewoon lekker :j Over 5 jaar kan je daar ook nog wel werken, of op een andere stal.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:06

pfoe. lastig.
ik vrees dat niemand je antwoord kan geven behalve jij zelf.
je vermoeidheid herken ik heel erg, zit ook psychisch in de knoop en ben soms al doodop nog voor ik ben opgestaan.
Ik loop veel op stal en merk.dat dit me de ene keer veel energie geeft, maar de andere keer voelt het al als te veel moeite om mijn paard op te zadelen.

bij je eigen paard heb je de keus. als je daar werkt zul je bepaalde dingen moeten, ik noem maar wat: bepaalde hoeveelheid uitmesten, opzadelen, rijden. heb je daar de puf voor? en daarnaast ook nog voor je eigen?

ist evt geen optie om niet intern te gaan en part time te doen? en half uur is niet t eind van de wereld.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:07

nine1987 schreef:

daar had ik nog niet eens over nagedacht *naief*

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:07

nine1987 schreef:

x2. Dat is een beetje vreemd dat hij dat aanbiedt. Ik zou ook oppassen. Zeker als je ook nog met lichamelijke en psychische problemen kampt. Dat maakt je kwetsbaar.

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:08

Lijkt mij ergens een fijne ervaring, maar kan mij ergens wel vinden in jou situatie ( vaak moe zijn, lichamelijk zwaar) en kan je verzekeren dat het ook echt TE zwaar gaat worden... Ikzelf heb 2x stage gelopen bij paarden en 't was echt zwaar... Hierdoor heb ik beslist in de toekomst niet mijn beroep hier van te maken... Je doet uiteraard wat je zelf wilt, maar als ik mezelf moet volgen, ik doe het niet :)

En idd altijd oppassen zoals iedereen hier zegt.

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:08

Ik zeg altijd; bij twijfel niet doen! Meestal heeft je onderbuik gevoel t bij t juiste eind. Lekker genieten van de zomer en van jouw nieuwe paardje +:)+

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:09

Ik zou lekker je paard meenemen en deze zomer de tijd nemen om hem in alle rust te leren kennen. :)
Zeker als je niet helemaal lekker in je vel zit, zou ik het lekker kalm aan doen en genieten :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:09

Ik denk dat als je zelf je verhaal kritisch terug leest je je antwoord al hebt. Ik lees is jouw verhaal dat het je op zich leuk lijkt maar dat dit eigenlijk niet het moment is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:11

Wat vinden je ouders ervan?

Ik zou niet willen dat mijn 15 jarige dochter intern bij een voor mij redelijk onbekende man gaat werken.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:14

nine1987 schreef:

Inderdaad. Zou het niet doen. Ook omdat je psychische problemen hebt en snel moe bent. In de paarden is geen 9 tot 5 baan.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:14

Ik zou het ook niet doen. Er hoeft in principe niks meer mee te zijn maar het is wel erg apart dat een bedrijf zo aan hun werknemers komt. En zeker gezien je leeftijd, geslacht icm met dat hij een man is doen ook bij mij alarmbellen rinkelen. En intern zou ik sowieso niet doen op deze leeftijd.

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:16

Inderdaad wel oppassen! Als je het wel doe, en dan als je niet veilig voelt dan zou ik zorgen dat je nooit met hem alleen ben, dat er altijd iemand bij je is!!
Eerst je ouders vragen, en gewoon een keer proef werken doen en miss een vriendin ofzo meevragen!

ik zou met je paardje je zomer doorbrengen en niet meer aan de handelsstal denken

succes met kiezen

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:22

Ik heb ook een tijdje intern op een stal gewerkt. Dit waren dagen van 6:45 tot 20:00, met half uur koffie pauze, 1 uur lunch pauze en dan om ongeveer 18:00 avond eten.
Het was leuk, maar je bent echt bek af 's avonds. En als je dan vooral zelf nog met een aantal dingen zit kan dit best zwaar worden.

En inderdaad uitkijken. Verblijven er meer werknemers intern?

Nietmeeronli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 18:25

chelle_dora schreef:
nine1987 schreef:

Bij mij ook. Je komt daar om te kijken voor een paard wat je wil kopen, en er wordt direct een baan aangeboden. Met 15 moet je dat nog niet willen, je geeft zelf al aan dat je liever je paard zou willen verhuizen zodat je de hele zomer het dier kan leren kennen, doe dat dan ook gewoon lekker :j Over 5 jaar kan je daar ook nog wel werken, of op een andere stal.

Ze zijn homoseksueel, haha.

Nietmeeronli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 18:26

Brainless schreef:
Wat vinden je ouders ervan?

Ik zou niet willen dat mijn 15 jarige dochter intern bij een voor mij redelijk onbekende man gaat werken.

Mijn moeder vind dat ik er voor moet gaan.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:28

Goed, succes dan en zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb..

Nietmeeronli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 18:29

Dott schreef:
pfoe. lastig.
je vermoeidheid herken ik heel erg, zit ook psychisch in de knoop en ben soms al doodop nog voor ik ben opgestaan.
Ik loop veel op stal en merk.dat dit me de ene keer veel energie geeft, maar de andere keer voelt het al als te veel moeite om mijn paard op te zadelen.

bij je eigen paard heb je de keus. als je daar werkt zul je bepaalde dingen moeten, ik noem maar wat: bepaalde hoeveelheid uitmesten, opzadelen, rijden. heb je daar de puf voor? en daarnaast ook nog voor je eigen?

ist evt geen optie om niet intern te gaan en part time te doen? en half uur is niet t eind van de wereld.

Ik moet anderhalf uur reizen, geen halfuur en dat is helaas geen optie.

Nietmeeronli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 18:29

nine1987 schreef:
Goed, succes dan en zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb..

Je reactie komt niet zo vriendelijk over naar mij toe. Ik vraag jullie mening maar uiteindelijk blijf ik degene die mijn eigen beslissingen moet nemen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:32

Maar waarom heb je dan het topic geopend? Als jij er een goed gevoel bij hebt, kan je het doen. Maar als je, je er niet goed bij voelt, al dan niet door problemen, moet je het niet doen. Wij op bokt kunnen het ook niet zo goed beoordelen.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:33

Homoseksueel zegt helaas niets verteld mijn ervaring mij. Maargoed, je moet natuurlijk doen wat je niet kunt laten.

Al zijn er een paar dingen waarom ik zelf het niet zou doen.
Punt 1 is het heel vreemd dat je een paard komt kopen en een baan aangeboden krijgt met 15 jaar. Er lopen genoeg oudere meisjes rond die ook wel dichterbij wonen die zoiets willen. Daar hoef je echt niet achteraan. Want welk paardenmeisje wil dat nou niet?
Dan kom je meteen bij mijn tweede punt. Wel paardenmeisje van 15 wil dat nu niet? Een onweerstaanbaar aanbod natuurlijk. (Dat was makkelijk) Punt 3 vind ik toch wel het 'intern'. Een meisje van 15 een slaapplaats aanbieden naast de baan? Rest staat ook bij puntje 1.
Als laatste ben jij ook kwetsbaar op dit moment. Je zegt met psychische problemen te maken te hebben. Hierdoor ben je kwetsbaarder. Meegaander en makkelijker.

Daarnaast gaat het heel lastig worden als je nu al aangeeft moe te zijn. Je maakt dan lange dagen en ook zware dagen. Na een week ben je waarschijnlijk helemaal gesloopt en dan zullen ook die psychische problemen meer tot uiting komen.

Nouja goed. Ik heb mijn verhaal gedaan. Veel dingen helaas toch wel uit eigen ervaring dus let er alsjeblieft mee op. Ik vind het een vreemd verhaal als je alles bij elkaar optelt.
Laatst bijgewerkt door ilaan op 15-07-14 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:33

T is ook niet vriendelijk bedoeld.. Ik word een beetje kriegel van die naïeve 15 jarige meisjes die denken dat ze slim bezig zijn, terwijl tig mensen over jouw welzijn nadenken.. En dit vind ik geen beslissing die een 15 jarig kind zelfstandig kan nemen zonder over eventuele gevolgen na te denken..

Edit: Amen ilaan _/-\o_

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:43

Shabacca schreef:
Dott schreef:
pfoe. lastig.

Ik moet anderhalf uur reizen, geen halfuur en dat is helaas geen optie.

sorry, ik las een half uur. na overlezen zag ik idd anderhalf..

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:28

Wat ilaan inderdaad allemaal al zegt. Je moet het natuurlijk zelf weten maar ik zou het erg dom van je vinden als je dat zou gaan doen. Ik snap dat het als je droombaan klinkt maar kijk eens verder...