Joker gaat zodra de stang weg is en hij eraf mag als een stoomwals de trailer af. Hoofd gaat dan echt net onder het zeiltje door. Nu heb ik al geprobeerd om hem rustig er vanaf te laten stappen maar krijg ik dat niet voor elkaar. Zodra hij gaat gaat ie. Ik wil niet dat ik aan zn hoofd oid ga trekken met een touw of longeerlijn aangezien hij dan meer kracht gaat zetten en zijn hoofd ook weer hoger gooit of zelf omhoog wil komen.
Als extra detail.. hij heeft achter sliding ijzers
Opzich gaat het elke keer wel goed maar ik zit er natuurlijk niet op t wachten dat ie zn bol stoot.
Voer heeft ie ook geen oog voor op dat moment, hij wil er gewoon zsm vanaf.
Vaak oefenen (achter elkaar) durf ik dus ook niet goed aangezien ik niet wil dat ie de trailer straks ook niet opgaat of hij door het hele gedoe juist telkens sneller eraf gaat.
Wie heeft dit probleem ook gehad en wat hielp bij jullie wel ?
mijn merrie was moeizaam te laden en ging er als een stoomwals af. Nu stuur ik haar er in en moet ik haar aan haar staart met een klein rukje eruit vragen (mevrouw blijft liever eten op de trailer). 
)
Dat is met een rechte streep vol achteruit. Ik ga niet aan zijn touw hangen wat wel zou "moeten" als ik m stil wil krijgen. En ik denk niet dat ik dat voor elkaar zou krijgen als 600+ kg vol in de achteruit gaat