Ik zit met een probleempje. Ik weet niet precies wanneer het zover is dat ikbuiten kan gaan rijden met mn fjord. Hij is sinds januari/februari onder het zadel. Niet erg actief wegens school, maar de basis zit er goed in. (Galop doe ik nog niet) nu word hij gereden met bit, maar soms ook zonder. Met wandelen loop ik echter wel met hengstenketting dat hij als hij bang is de neigig heeft zn nek erin te zetten, met een rukje is hij dan weer kalm.
ik heb alleen nog maar buiten erop gezeten van de wei naar stal langs de weg. Is denk 5 minuten. Zowel bitloos als met bit en ook zonder zadel. Wel iemand er naast.
wanneer weet ik nou of het veilig is om buiten te rijden? Moet ik het gewoon proberen en zoja met bit of bitloos iemand ernaast? Of gewoon een andere ruiter mee?
Graag vriendelijk houden, maar ik wil graag advies
) dan schrikt hij van het geluid van motors e.d. in het verleden is hij weleens echt weggerend en wachtte hij daarna rustig op t gras of bij de wei, dat heeft hij nu totaal niet meer gehad alleen dat ie wat scheef loopt of sneller. Heb snel het idee dat als je erop zit je weinig te zeggen heb, maar dat is meer psychologish van mijn kant.
maar opzich zou je dan wel kunnen en neem dan iemand mee voor de veligheid !