Mijn excuses als het niet goed staat hier. Maargoed, mijn huidige paard, een 9 jarige vosse merrie heeft op 14-02-2013 koliek gehad.
Zij was toen niet mijn volledige eigendom, ik was alleen de ruiter en betaalde wel wat nodige dingen.
Maar zij was dus niet mijn verantwoordelijkheid. Was een vrij ernstige koliek dus de VA was gebeld.
Zij heeft aan de telefoon gezeten met de huidige eigenaar en die heeft toestemming en zijn gegevens gegeven voor de kosten. Paard is behandeld en verder niks meer gehoord.
Paar maanden later is het volledig mijn paard geworden. Afgelopen zomer, kreeg ik een telefoontje van de desbetreffende kliniek dat er nog een rekening openstaat à €246,54.
Ik heb het verhaal uitgelegd en hij zou het verder regelen met de oude eigenaar.
Al die tijd niks meer gehoord. Nu loop ik vanmorgen naar de brievenbus, ligt er een brief van Juris-dictie; laatste aanmaning voor dagvaarding.
Ik citeer;
" Geachte mevrouw,
Ondanks eerdere schriftelijke verzoeken van juris dictie over uw schuld bij ....
Heeft u nog niet betaald en ook geen gebruik gemaakt van de mogelijkheid een regeling met ons af te spreken. .... Wil u nu gaan dagvaarden "
(Op de puntjes staat de naam van de desbetreffende kliniek)
Ik schrok hier erg van. Ik heb geen enkele andere brief binnen gekregen en na dat enkele telefoontje in de zomer van 2013 ook niks meer gehoord.
Sterker nog ik ben daar in diezelfde zomer nog geweest voor het aftekenen van haar paspoort en heb er niks over gehoord. Verder staat er; datum:12-03-2013factuurnummer:.........koliek behandeling paard vos, ben ik de enige die die datum vreemd vindt aangezien zij op 14-02-2013 is behandeld?
De datum van de eerste factuur is het ook niet lijkt mij in verband met de tijd tussen de behandeling en die datum.
In de brief staat dat ik zo'n €180 over moet maken binnen 48uur. Ik heb meteen gemaild en heb geen antwoord gehad. Ik ga morgen meteen bellen.
Wat vinden jullie hiervan? Zijn er tips? Mensen met dezelfde ervaring?
Ben mijn wachtwoord vergeten van mijn andere account (maxipaxixx) en die email heb ik ondertussen al een jaar geleden verwijderd, dus heb maar een nieuwe aangemaakt
)