hopelijk staat dit bericht goed?
Mijn situatie is de volgende: Eind oktober heb ik mijn paard gekocht bij een particulier. Het paard is volledig gekeurd geweest (klinisch + foto's) maar zonder koopovereenkomst of contract. Vorige week stelde de dierenarts (in de kliniek van moerbeke-waas) vast dat het paard een cornage heeft waaraan al 3 keer (!!) geopereerd geweest is, 2 keer is de operatie mislukt waardoor ze een gaatje in de luchtpijp hebben gemaakt (tracheotomie ofzo?). Wij hadden dit nochtans gevraagd tijdens de aankoop aan die mensen of hij ooit in behandeling geweest is, of hij ooit mank gestaan heeft, maar ze antwoordden daar overtuigend 'neen' op.
Ik veronderstel dat dit een verborgen gebrek is, maar welke stappen kunnen wij ondernemen? Kunnen we eisen dat ze het paard terug nemen? Dat ze de kosten voor de kliniek en de medicatie betalen? Dat we een stuk van ons geld terug krijgen (4500 euro), want het paard heeft er een blijvend letsel aan over gehouden waardoor hij nooit lang kan werken en hij last heeft tijdens het eten (door het gaatje in de luchtpijp verslikt hij zich vaak).
Hopelijk kan iemand mij hier helpen? Alvast bedankt