Ik heb wel nog twee pony's die wel goed op de trailer kunnen staan en het lijkt me leuk om met hun af en toe ergens heen te kunnen gaan zonder dat ik eerst een auto ofzo moet regelen.
Zaterdag krijg ik een nieuwe auto, een Fiat Punto die 1000 kg geremd (of 400 kg ongeremd) mag trekken. En ik vroeg me af of het mogelijk was om daar een klein trailertje achter te hangen. Kwa gewicht zou het moeten kunnen, maar ik vind het lastig te bedenken hoe en wat. Dus ik dacht misschien heeft Bokt nog wat tips
Het gaat om een mini van 83 cm (ong. 100 kg) en een welshje van 127 cm (300 kg). Ze hoeven niet tegelijk op de trailer te staan, maar het is wel handig als beiden individueel in de trailer passen.
Ik heb gelezen dat 1 paards trailers een gevaar op de weg zijn wanneer een paard bijvoorbeeld tegen de wanden aan gaat hangen. Maar geldt dit ook wanneer er een kleinere pony in staat? Want die komt natuurlijk minder hoog, dus waarschijnlijk is er dan ook minder kans op het omvallen van de trailer bijvoorbeeld?
Een klein veewagentje/ponytrailer lijkt me ook wel wat. Maar die zijn vaak wel laag. Met hoeveel ruimte voor het hoofd van de welsh pony zou ik rekening moeten houden? Zou 150 cm binnenhoogte genoeg zijn?
Er zijn natuurlijk ook lichte 1,5 paards trailers, maar ik ben bang dat die (omdat ze in verhouding met de auto erg groot zijn) teveel wind vangen als ze achter zo'n klein autootje hangen.
Zijn er misschien Bokkers die ook met zo'n kleine combinatie rijden? Wat is jullie ervaring hiermee?
Alle tips zijn welkom
alvast bedankt
Maar water schommelt natuurlijk ook ontzettend haha. Heb je dit wel met een geremde aanhanger gedaan? 
.
.