rare gewoontes van je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IrishDraught

rare gewoontes van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 14:49

Ik heb altijd vrij normale paarden gehad.

Okay 1tje kan goed los staan en blijft dan ook staan met de deur open enz, lekker handig.

Maar nu..

1 Friese merrie die:
haar hoofd in de hektruck steekt als deze in de wei staat (water brengen) en dan regelmatig op de toeter drukt

Als ik de waterbak met de tuinslang vul komt ze er bij staan, draait haar kont naar me toe en wil gesproeid worden

Jullie ook van die rare paarden?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:53

_O- die van mij MOET als er een tuinslang in de buurt is eruit drinken. Even normaal afspuiten kan niet. Hij kliert net zo lang door tot hij een paar slokken krijgt . Het liefst pakt ie hem ook even vast om mij nat te spuiten }>
Op buitenrit moet hij ook echt even in de plassen stampen :+ zou ik een waterrat hebben? :D
verder moet hij na het rijden uitgebreid kijken alsof hij helemaal afgepeigerd en kapot is :j maakt niet uit hoe goed zijn conditie is. Hij moet eeeeecht even laten weten dat hij niet meer kàn lopen :') (om vervolgens terug bij zn vriendjes weer lekker verder te gaan met spelen en rennen :+ )

Celiien

Re: rare gewoontes van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:57

Als die van mij z'n bit inkrijgt, gaat hij altijd even met zijn tong naar buiten slingeren. Als ik even zijn tong heb aangeraakt of vast heb gehouden, trekt hij hem weer naar binnen :+
En ja, tanden zinn goed, bit is schoon en past :')

harmony12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:04

_/-\o_

Mijn paard staat altijd heel uitgebreid te geeuwen voordat ze haar bit in krijgt, waardoor ik gerust 1 minuten sta te wachten :')

Ineke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:07

Mijn friese merrie moest altijd bij 1 dekje flemen. De kleur van het dekje was mint kleurig.

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:10

Mijn pony gaat tussen de achterbenen, onder de staart, van bijna elk willekeurig paard staan slapen :P
Sommige zijn het inmiddels wel gewend maar eerst gingen ze dan altijd extra voorzichtig proberen weg te komen :P

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:56

Als ik met me verzorgpony naar buiten ga, gaat ie stilstaan en uitgebreid naar zichzelf kijken in zijn spiegelbeeld :')

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:01

:D :D :D
wat n grappige paarden allemaal...

De mijne "verstopt" zich vaak als ik hem van de weide wil halen. Ziet mij komen en loopt dan hard naar dichtsbijzijnde paard en gaat erachter staan én hoopt dan héél erg dat ik hem niet zie :o

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:03

Als m'n verzorgpony rolt in de bak, dan krabt 'ie zichzelf door zn nek heen en weer te bewegen. Ziet er onwijs grappig uit :')

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:05

De mijne heeft sinds dit voorjaar een nieuwe gewoonte ontwikkeld. Hij had nogal jeuk door zn verharing, vooral op zn billen. Ik heb hem een paar keer flink gekrabt en sindsdien vind hij het een goed plan om achterwaarts op mensen af te lopen. Hij parkeert gewoon zn dikke billen tegen je aan, heel subtiel! En dan die blik erbij is echt te grappig. Hij kijkt echt om met een blik alsof hij wil zeggen 'nou, komt er nog wat van?'

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:06

Als mijn bijrijdpaard in de stal komt, draait ze meteen naar het achterste hoekje,drukt ze haar kont tegen de muur, gaat er dan ook echt tegen leunen. En dan kijkt ze me aan alsof ik weg moet :'), dan zucht ze en dan poept ze :'). Een ontzettend grappige gewoonte :+

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:08

Als we wandelaars tegenkomen wilt de mijne ze altijd even gaan begroeten ...
En sinds kort krabt hij aan zijn oor met zijn achterhoef (zoals een hond) terwijl ik erop zit !

Afbeelding

zo dus (dit is niet de mijne) en dan zit ik daar zo op wandeling terwijl al die fietsers en wandelaars vreemd kijken ...

Galantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:13

Ik leg m'n borstels altijd op een rand neer als ik aan het poetsen ben.. Mevrouw gaat altijd de borstels (of wat er dan ook ligt) van die rand afgooien, en dan natuurlijk heel onschuldig achterom kijken :')

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:45

Ik heb ook een raar paard :j

Die van mij moet altijd met zijn linkervoorbeen naar voren staan als hij eet.

Als hij een snoepje krijgt, moet hij daarna altijd ergens aan likken. Met voorkeur aan je hand :')

En hij schud zichzelf graag uit (net als een hond) als hij in zee heeft gelopen. Ook als ik erop zit en ik ben hierdoor al vaak bijna van hem afgevallen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:49

Cheyenne gaapt altijd 10x als ze een hoofdstel om krijgt.

MissChrys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:52

Die van mij heeft de tik om altijd te gaan plassen voordat ik ga rijden in de bak.
Het begon ermee dat meneer even lekker uitgebreid ging piesen na een stevige les, daarna werd dit tijdens de les als we na een half uurtje even gingen stappen om op adem te komen, toen begon hij al voor de les EN tijdens de les en nu doet ie het eigenlijk altijd tijdens het losstappen (dus ook zonder les).
En het lijkt ook echt wel alsof ie wacht dat ik opstap, want na 2 rondjes begint het riedeltje al (en als ik er niet op zit zoals met longeren doet ie het niet)....
Lekker bijzonder ding weer :roll:

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:55

Verzorgpony nummer 1:
Heel lief op je af lopen, even laten aaien, en zodra je het halster wil pakken een sprintje trekken.
Mensen tegen de stroomdraad aanduwen(ik ben haar voorkeur)
Mijn bril pakken, neerleggen en vervolgens heel lief kijken :j
Scherp door de bochten draaien tijdens het rijden

Verzorgpony nummer 2:
Naar je toe lopen, blijven staan, en een kwartier lang naar je staren, vervolgens omdraaien en gaan grazen

Manegepony:
De wasplaats inlopen, omdraaien, er weer uit lopen.
Als je bukt om een borstel te pakken tegen je aantikken met haar voorbenen en vervolgens heel onschuldig kijken.

En zo kan ik nog wel even door gaan :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:59

Ik heb er een die als een kat langs je benen loopt.
Een die altijd zelf het tuig wil pakken, leg het maar ergens neer en Billy loopt erheen en pakt het op. Hij krijgt het nog net niet op zijn rug gelegd. Hij werkt graag maar dat mag duidelijk zijn, zijn zus daarentegen wil altijd achter op de koets stappen.

Ik heb er ook een gehad, die wist hoe de toeter in mijn Twingo werkte, koppie door het raam en maar toeteren, en dan dat koppie erbij. Bij hem moest ik ook de deur van de auto niet open laten dan wilde hij instappen.

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:03

uhmmm mijn verzorgpony heeft de gewoonte om als ie het bit in krijgt naar het hoofdstel te gaan happen best handig want ze pakt het bit zo vast :)

en een andere verzorgpaard blijft net zolang bij je staan en je stalken tot je hem aandacht geeft en dan net zolang door tot hij er genoeg van heeft echt heel irritant :')

en idd als ze iets doen die ontzettend onschuldige blik :') van ''ik heb niks gedaan!!''

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:10

Als wij onze paarden aan het opzadelen zijn pakt het andere paard het halstertouw van mijn paard en gaat daar lekker uitgebreid op staan sabbelen, het is zelfs zo erg dat het HELE halstertouw verdwijnt in haar mond. Echt tot achterin der keel.

Als je het halstertouw er dan uit wil trekken pakt ze het gauw vast met haar tanden.. je kunt trekken wat je wilt, je krijgt um niet terug! haha!!!

En mijn paard.... die blijft rustig staan kijken..

Na het rijden gaat mijn paard uitgebreid staan gapen.. mond open, tong naar buiten en gapen maar!

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:11

M'n vorige merrie kon de kliko openmaken waar het voer in zat.
M'n haflinger fleemt als ik aankom met het bit :')
Bailey steekt zn neus letterlijk overal in..
en de ander is nog te jong om raar te zijn denk ik :')

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:13

De pony van dochter drukt zijn hoofd onder haar oksel als hij iets eng vindt. Als ze rijdt en hij vindt iets eng dan gaat ie met 4 benen wijd staan als bambi op het ijs en kijkt dan naar haar en dan weer maar het enge.

Verder graaft hij gaten met zijn hoef in de wei

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:15

Als mijn pony gaat plassen doet hij altijd 1 beentje omhoog. :D :')

KimmieCherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:16

Als ik niet doorloop geeft die me gewoon een zetje van doorlopen nu.
Spontaan als ik klaar ben met rijden en in de weide doe gaat die flehmen of een van zijn andere kunstjes hahaah.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:20

Mijn paard wil haar bit niet uitdoen als ik haar hoofdstel afdoe.
pas na 1 minuut of zo doet ze dr mond open en kan ik het bit uit haar mond halen.

Verder maakt ze dr knoop los als ze op de poetsplaats vaststaat.