Parkeerplaats Noordwijk voor duin- / strandrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Isegrim

Parkeerplaats Noordwijk voor duin- / strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 22:15

Ik vond wel wat oude topics over paardrijden in Noordwijk aan Zee, maar niet met het antwoord op mijn vraag.

Wat is een goede parkeerplaats waar vandaan je eerst de duinen in kunt rijden en daarna het strand op? Ik had Langevelderslag al gevonden, maar ik kan op Google Maps niet zien of je daar ook eerst de duinen in kunt ipv het strand op.

Ik wil liever eerst even weten in wat voor bui mijn paard is voordat ik het strand op ga, hij is maar één keer eerder naar het strand geweest en dat was toen geen doorslaand succes. :D :+

Isegrim

Re: Parkeerplaats Noordwijk voor duin- / strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 07:08

Echo! :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 07:11

Nou, nou, ietsje meer geduld mag ook wel :+ Je topic heb je net gisteravond laat geplaatst en dan hoop je al op een rits reacties om 7 uur de volgende morgen? :+

Als je echt een stukje door het duin wilt rijden kun je ook nog naar Wassenaar gaan, Meijendel. Dan heb je eerst een stuk duin en dan strand :-) Wassenaar is ook nog dichterbij vanuit Rotterdam.
Anders inderdaad Langevelderslag, maar dan zit je vlak bij het strand.

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 07:21

Je mag ook parkeren bij manege bakker (noordwijkerhout). Even van te voren bellen of er gwen evenement of wedstrijd is, maar meestal kan het. Vanaf daar is het 2 minuten naar het bos en binnen 10 minuten zit je op strand (linksaf slaan naar noordwijk kan je)

Heel mooi om daar te rijden en heel veel ruiterpaden!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 07:27

Apple schreef:
Nou, nou, ietsje meer geduld mag ook wel :+ Je topic heb je net gisteravond laat geplaatst en dan hoop je al op een rits reacties om 7 uur de volgende morgen? :+

Ik vergeet soms dat niet iedereen net als ik 24/7 online is. :+

Citaat:
Als je echt een stukje door het duin wilt rijden kun je ook nog naar Wassenaar gaan, Meijendel. Dan heb je eerst een stuk duin en dan strand :-) Wassenaar is ook nog dichterbij vanuit Rotterdam.
Anders inderdaad Langevelderslag, maar dan zit je vlak bij het strand.

Maar kun je vanaf Langevelderslag ook het duin in rijden dat jij weet?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 07:27

chantalboes schreef:
Je mag ook parkeren bij manege bakker (noordwijkerhout). Even van te voren bellen of er gwen evenement of wedstrijd is, maar meestal kan het. Vanaf daar is het 2 minuten naar het bos en binnen 10 minuten zit je op strand (linksaf slaan naar noordwijk kan je)

Heel mooi om daar te rijden en heel veel ruiterpaden!

Die manege had ik ook al gevonden inderdaad, kon alleen niet zien op Google Maps of daar meteen ruiterpaden zaten, maar wel dus. :)

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 07:28

Nee vanaf Langevelderslag is direct het strand op.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 07:29

Vlakbij manege Bakker heb je trouwens ook een parkeerplaatsje vlakbij een restaurantje (heet dat Duinlust? kan dat?). Op dat parkeerplaatsje kun je ook staan.

Dan zit je echt direct in het duin :-) Vanaf manege Bakker moet je eerst nog een stukje over het fietspad :-)

Inge_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 07:36

Ja idd, bij die parkeerplaats vlakbij manege Bakker rij je het bos in, waarna je bij de duinen en het strand komt. Als je op de betaalde parkeerplaats staat bij langevelderslag, ga je meteen het strand op.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 07:40

Apple schreef:
Vlakbij manege Bakker heb je trouwens ook een parkeerplaatsje vlakbij een restaurantje (heet dat Duinlust? kan dat?). Op dat parkeerplaatsje kun je ook staan.

Dan zit je echt direct in het duin :-) Vanaf manege Bakker moet je eerst nog een stukje over het fietspad :-)

Zonneweelde? De Duinrand?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:43

De duinbrand is het restaurant op de hoek. Parkeerplaatsje is duindamseslag. Mocht je op een zondag willen, dan raad ik je aan er zeer bijtijds te zijn, aangezien het dan erg druk kan zijn!
Langevelderslag mag je momenteel niet komen met je paard dacht ik!
Vanaf duindamseslag kan je op meerdere manieren door bos en duin rijden voor je op strand komt, lang en korter....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:32

Bij de Duinrand bedoel ik inderdaad :j (Danseresje, 'duinbrand' lijkt me wel een hele dappere naam voor een restaurant :)) ).

Dat parkeerplaatsje is de duindamseslag. Dat is niet zo groot, maar als je vroeg bent (of op een doordeweeksedag) dan kun je daar prima je trailer kwijt. Je zit dan direct in het duin en kunt echt een stuk duin doen voordat je op het strand bent :-) . Je kunt dan bijvoorbeeld ook via de ene route duin naar het strand en dan via de andere opgang weer van het strand af.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:45

Uhm, gevalletje autocorrect????? _O-

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:47

Als je bij rest de duinrand rechts de bocht volgt kan je rechtsaf de randweg op. Daar kan je prima parkeren, moet je alleen de weg oversteken naar het duin.

Josephine63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:05

boyca schreef:
Nee vanaf Langevelderslag is direct het strand op.

Het zomerseizoen is ingegaan, hetgeen inhoudt dat je op het strand van Noordwijk alleen nog tussen strandpaal 22 en vóór de 27 (vanaf Noordwijk gezien / = Langevelderslag) het strand op mag.

BIJ LANGEVELDERSLAG MAG JE DUS NIET VAN DE PARKEERPLAATS DIRECT HET STRAND OP TENZIJ JE EEN ONTHEFFING/VERGUNNING HEBT. Noordwijk is een van de weinige stranden langs de kust waar je nog het hele jaar door de hele dag op het strand mag rijden. Het zou fijn zijn als iedereen zich eens aan de regels hield, want voor je het weet sluiten ze het strand af voor paarden.

Parkeren kun je bij Bakker, of op de parkeerplaats van de Duindamseslag, of langs de kant bij de Kraaierslaan, dan kun je zo het duin in.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 19:39

Okee, die afslagnummers had ik wel gevonden, maar ik kon nergens vinden waar die zich dan bevinden. :D Op Google Maps staan ze niet...

JuukMarf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:47

Kan je daar ook ergens wel meteen het strand op? :D

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:20

In dit gebied waar je in de zomer ook mag rijden op het strand, kan je niet meteen het strand op vanaf de parkeerplek. Je moet hoe dan ook door bos en duin en je kan vanaf de parkeerplaats op 3 manieren naar het strand (variërend van een 'korte' afstand tot een middel-afstand tot een lange afstand).
mochten mensen een idee willen hebben van hoe de ruiterroutes ongeveer lopen, kan ik kijken of ik een kaartje van endomondo kan sturen. heb de laatste tijd namelijk vaak mijn garmin mee! Er zijn namelijk enkele splitsingen waar je moet kiezen en die keuze is van invloed op je lengte in bos en duin alvorens je bij het strand uitkomt.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 23:43

Maar vanaf Manege Bakker kom je dus wel bij een 'toegestane' strandafrit terecht?

Weet iemand een kaartje waar je die afritten op kunt vinden? :)

Josephine63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 11:17

Isegrim schreef:
Weet iemand een kaartje waar je die afritten op kunt vinden? :)

Heb ik maar het lukt me niet om hem op bokt te plaatsen of om het via pb te sturen.....

Maar, de kortste route naar het strand vanaf Bakker: bij de manege rechtsaf het fietspad op, Duinweg oversteken en dan bij de Duinrand het ruiterpad op. Volg het ruiterpad en al snel heb je een eerste splitsing: rechtsaf ga je naar opgang 25, links/rechtdoor naar de 23 en de 22. Als je bij de eerstvolgende splitsing aan je naar rechts gaat ga je naar opgang 23 (kortste route dus), en als je daar nog even verder rechtdoor rijdt en daarna rechtsaf, dan kom je bij de 22 uit.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 12:26

Bedankt Josephine!!! _/-\o_

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:31

Ik breek even in..

Wil ook graag eens met wiebe naar het strand, als iemand een 200% strandproof paard heeft, waarbij ik eens mag aanhaken, dan graag..!!
Noordwijk zou top zijn, gezien ik vanuit alphen kom..

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 13:25

Wij zouden morgen gaan maar bijrijder (die heeft trailer & auto) is ziek helaas... Binnenkort herkansing.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:33

Als de rug van mijn verzorgpony weer goed is, wel ik best wel eens iemand meenemen vanaf de parkeerplaats daar. Pony is echt super makkelijk op het strand. Ben al met twee stalgenootjes geweest die het strand spannend vonden en waarvan het paard niet of nauwelijks op strand geweest waren.....
Kan met hem ook gewoon los teugeltje rijden in alle gangen op strand.

myra_ginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:18

Als je bij de Langevelderslag parkeert, moet je eerst nog een stuk door de duinen. Er zijn fijne ruiterpaden, alleen de parkeerplaatsen staan wel vaak vol als het lekker weer is..